Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Generator til flash-anlæg - muligvis OFF T~
Fra : Jacob

Dato : 19-05-07 17:32

Hej,

I næste weekend skal jeg tage en række portrætter ude i en skov i
skumringen. Jeg skal have mit flashanlæg med - og da der er TEMMELIG langt
til nærmeste stikkontakt, ville jeg gerne bruge en såkaldt
nødstrømsgenerator. Kan se, at man kan få nogle, der kan levere ca. 2kW,
hvilket er rigeligt i mit tilfælde. Men de er dyre!

Er der nogen her i gruppen, der besidder sådan en fætter og vil leje den ud
til mig fredag den 25. og lørdag den 26. maj? Eller måske skulle kende en,
der gør...

For at komme on-topic igen: Kan der være nogle problemer i at bruge sådan en
nødstrømsgenerator til flash-lys?

Mvh. og go' weekend.

Jacob, Kolding

Fra : Tommy Eriksen

Dato : 19-05-07 17:44

Halløj,

> [...]
>
> For at komme on-topic igen: Kan der være nogle problemer i at bruge
> sådan en nødstrømsgenerator til flash-lys?

Nogen af de biligere har et "Må ikke bruges til elektronik"-klistermærke
på, jeg ved at min kammerat købte en sådan i Harald Nyborg eller noget.

Anyway, på et tidspunkt lagde vi strøm om på jobbet, der sikrede vi
routergrej mv med nogen små transportable Honda'er. Jeg skal lige prøve
at høre min kollega hvor det var vi lejede dem, jeg mener nemlig ikke
det var særlig dyrt. Nu ved jeg i øvrigt ikke hvordan flash-grej
trækker, men hvis man har en pludselig stigning i forbruget har de
mindre generatorer (dem jeg har set i hvert fald) det med at dykke
kortvarigt i spændingen, indtil den får givet "lidt mere gas" - kan nok
godt betale sig lige at teste i forvejen :)

Jeg vender lige tilbage hvis han kan huske navnet på stedet.

/Tommy

Fra : Bo Andersen

Dato : 21-05-07 15:42

> [...]
> nødstrømsgenerator. Kan se, at man kan få nogle, der kan levere ca. 2kW,
> hvilket er rigeligt i mit tilfælde. Men de er dyre!

En generator er også tung at slæbe. Men skal du have bilen med er det
jo ikke et problem.
Har du bilen med kan du evt. bruge disse inverterer 12VDC -> 220VAC
de koster ca. 300,- for en 300W.
http://kortlink.dk/harald-nyborg/3vqh

-Bo-

Fra : Fly

Dato : 21-05-07 21:52

"Jacob" <mail@sletdette_jacobwaage.dk> skrev i meddelelsen

> For at komme on-topic igen: Kan der være nogle problemer i at bruge sådan
> en nødstrømsgenerator til flash-lys?

Hej Jacob!

Jeg har både en lille generator som kan trække 650W i en lind strøm og 800W
som spidsbelastning i nogle sekunder ad gangen. Derudover har jeg en 12V -->
230V inverter der så vidt jeg husker kan trække 300W

Det skal siges at begge dele er modeller i den billige ende, men jeg har
ikke haft problemer med at bruge generatoren til elektroniske ting så som
forstærker til musik, CD-afspiller, mikserpult, arbejdslamper, lille
varmeblæser o.s.v. så længe man holder sig under maksbelastningen. Jeg har
målt både spænding og frekvens, og begge dele svinger ganske vist i takt med
belastningen, men ikke noget der havde betydning for f.eks. forstærkeren
(som ganske vist var af en god kvalitet)

Inverteren derimod synes jeg ikke er god til ret meget andet end simpel
belysning og til nød diverse 230V adaptorer der igen laver om til lav
spænding. Der er også alt for stort tab i den.

-Fly

Fra : Jacob

Dato : 27-05-07 09:43

"Jacob" <mail@sletdette_jacobwaage.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> I næste weekend skal jeg tage en række portrætter ude i en skov i
> skumringen. Jeg skal have mit flashanlæg med [klip]

Hvis nogen er interesseret i at se det færdige billede, kan I tage et kig på

http://jacobwaage.dk/tolkienensemble.jpg

Det blev i sidste ende fotograferet uden brug af generator til
flashanlægget, men i stedet med 3 kompakt-flashes og lange kabeltræk til
sync i stedet..

Go' weekend,

Jacob