Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
omregne xyz værdi til bølgelængde i nm
Fra : joppe

Dato : 17-05-07 10:09

jeg roder lidt med forskellige farver og belysninger og har en minolta
lysmåler der kan bestemme CIE xyz værdierne. Er der nogen der har et
program eller kan bidrage med en formel der kan omregne disse til en
bølgelængde i nm eller måske bare en tabel med god opløsning.

Jesper

Fra : Claria

Dato : 17-05-07 16:28

"joppe" <jesperbjerregaard@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

Hejsa Jesper

Håber at du kan bruge dette link her;
http://www.isc.tamu.edu/~astro/color/cie_xyz1964.html

Mvh
Claudia

Fra : Bo Bjerre

Dato : 17-05-07 19:54

joppe wrote:
> [...]
> program eller kan bidrage med en formel der kan omregne disse til en
> bølgelængde i nm eller måske bare en tabel med god opløsning.

Nu kan man ikke omregne en "farve" til en bølgelængde, men lys med kun
een bølgelængde kan omregnes til en xyz værdi.

Iøvrigt en god side Claudia henviser til

Bo //