Dårlig foder eller ?
Fra : Bo

Dato : 17-05-07 03:43

grundet helbredsmæssige årsager kan jeg ikke kommer så langt omkring og
måtte købe hunde foder i fakta de havde noget der heder noget i retning af
frodo til 20 kr for en lille pakke jeg tænkte det måtte hun leve af ind til
jeg kommer til dyre handlerne - nå jeg kom hjem fik det åbnet og det så nu
meget godt ud nærmest som en blanding i mellem tør og våd foder og endnu
bedre hunden åd det som slik MEN SÅ fik hun dårlig mave ...( tynd skid )

er det fordi det er noget dårligt foddeer eller fordi hun har forædt til
eller fordi hun ikke er vand til det ?

Mv.
Bo

signatur på ALLE e-mails :
Gør en forskel :http://www.verdensborn.dk/articles.php?lng=da&pg=185

Fra : R Ilsøe

Dato : 17-05-07 09:04

"Bo" <usnet11@gmail.com> skrev i en meddelelse

> er det fordi det er noget dårligt foddeer eller fordi hun har forædt til
> eller fordi hun ikke er vand til det ?

Hej Bo

Det kan være en blanding af det hele, men det du skal tænke på med
"billig-foder" er at ingredienserne skifter hele tiden alt efter hvilken
leverandør der sælger de billigste ting. Desuden er det spækket med
bi-produkter, som oftest fra affalsd-dyr... Altså affald fra slagteriet og
hvad der nu ellers ikke er blevet godkendt til menneske-føde.

Flere producenter leverer direkte til din dør, så du på den måde bliver fri
for at skulle hente. Igen er det så forskelligt fra hund til hund hvilket
foder der er bedst for dem, så prøv dig frem. Dem jeg på stående fod kan
sige leverer til døren er Olivers ( http://www.olivers.dk ) og Flatazor (
http://www.zoa.dk ) Selv har jeg prøvet begge produkter og bruger nu
sidstnævnte da det er det mine fungerer langt bedst på, men dermed ikke sagt
at det for dig vil være det bedste.

R. Ilsøe

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 17-05-07 09:40

"R Ilsøe" <rinnie@FrJiEnRnNie.dk> skrev i en meddelelse

>og Flatazor ( http://www.zoa.dk ) Selv har jeg prøvet begge produkter og
>bruger nu sidstnævnte da det er det mine fungerer langt bedst på, men
>dermed ikke sagt at det for dig vil være det bedste.

det vil jeg prøve det sære er bare hun er helt wild med det her discount
foder der er gulerøder i

Fra : R Ilsøe

Dato : 17-05-07 11:07

"Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse

> det vil jeg prøve det sære er bare hun er helt wild med det her discount
> foder der er gulerøder i

Det er list som vi mennesker har det med slik... Det er vi (de fleste) også
vilde med, selvom det ikke er godt for os...!

Fra : Tove Krieger

Dato : 17-05-07 11:13

In news:464c14d2$0$32358$c3e8da3@news.astraweb.com,
Bo M. Mogensen <usnet1@gmail.com> typed:
> "R Ilsøe" <rinnie@FrJiEnRnNie.dk> skrev i en meddelelse

> det vil jeg prøve det sære er bare hun er helt wild med det her
> discount foder der er gulerøder i

Som Rinnie skriver, så er discountfoder ikke altid af det gode. Jeg
har godt nok kun en kat, men bruger Olivers foder. Det er et
_supergodt_ foder med alt hvad et dyr kan forlange af gode sager.
Jeg ved også at mange her i gruppen bruger det. Du får det bragt
lige til døren fragtfrit, og kan få det hentet igen med pengene
retur hvis din hund ikke kan li' det. Hvis du vil gøre din hund glad
så prøv i første omgang at rekvirere 5 kg. på prøve. Du kan bestille
over nettet, så nemmere kan det da ikke være.

Jeg kender ikke zoa, men er overbevist om at det også er
kvalitetsfoder hvis Rinnie anbefaler det.
--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Kasper

Dato : 17-05-07 12:02

"Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> wrote in message

> "R Ilsøe" <rinnie@FrJiEnRnNie.dk> skrev i en meddelelse

> det vil jeg prøve det sære er bare hun er helt wild med det her discount
> foder der er gulerøder i

Når du nævner gulerødder, så kom jeg lige i tanke om vores lab, er helt vild
med dem, det er næsten bedre en hundekiks,
så dem kan man heller ikke have for sig selv, håber ikke han finder ud af de
vokser ude i haven.. !!

Kasper

Fra : Søren & Anita Anders~

Dato : 21-05-07 00:47

> [...]
> bruger nu sidstnævnte da det er det mine fungerer langt bedst på, men
> dermed ikke sagt at det for dig vil være det bedste.

Skal det forståes sådan at Olivers ikke køber ind hvor det er billigst ?

Hvis man lurer lidt på Olivers "Nøgletal" så ses dette her (Frisk kylling
15,5%
Kylling i alt 55,5%) hvad tror du resten 40% består af her ?? menneskeføde
..-))
Vores hunde samt stort set alle de hunde vi passer i pension får netop tynd
skide af Olivers.

Her er fks deres Adult foder, læg mærke til Kyllingemel & majs sidstnævnte
er der en hel del hunde som er alergiske overfor, og hvad de ca 40%
kyllingemel dækker over kan vi jo så gætte os til, men menneskeføde er det
sikkert ikke
INGREDIENSER
Kyllingemel, ris, frisk kylling, stødt majs, kyllingefedt, komplet mineral
og vitamin tilskud, roertrævler, risklid, saft fra kyllin-gelever, hørfrø,
ærtefiber, gærkultur, mannanoligosaccharideer, inulin, hele tørrede æg,
glukosamin HCL, MSM, kondroitin-sulfat, urtetilskud, yucca shidigera

Mvh
Sa

Fra : R Ilsøe

Dato : 21-05-07 11:06

"Søren & Anita Andersen" <info@torsted-hundepension.dk> skrev i en
meddelelse news:4650dde9$0$905$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Skal det forståes sådan at Olivers ikke køber ind hvor det er billigst ?

De benytter sig af samme leverandør til proteinerne, således at de ikke
består af vidt forskellige ting fra gang til gang, ja.

> [...]
> 15,5%
> Kylling i alt 55,5%) hvad tror du resten 40% består af her ?? menneskeføde

Det er ikke bi-produkter, da det så ville fremgå af varedeklerationen, er
der ellers yderligere du er i tvivl om så kontakt olivers... Jeg har ikke
behov for at forsvare dem eller starte en af de evindelige, i mine øjne,
noget platte foder-debatter... Der er nogen der forguder deres eget foder og
forbander alt andet og fred være med det, men giv dog så vidt muligt folk en
saglig, neutral vejledning i at finde foder der passer til netop dem og
deres hunde.

> Vores hunde samt stort set alle de hunde vi passer i pension får netop
> tynd skide af Olivers.

Vores erfaring, også på pension, er netop det stik modsatte, meget underlige
at stort set alle jeres får diarre af det???? Selv benytter jeg dog ikke
olivers, men ser' af den grund ikke nogen grund til at nedgøre produktet da
det er et veldig godt foder.

> [...]
> er der en hel del hunde som er alergiske overfor, og hvad de ca 40%
> kyllingemel dækker over kan vi jo så gætte os til, men menneskeføde er det

Jammen kære, kontakt dog olivers og spørg dem. Det vigtigste for mig er at
det ikke er bi-produkter. HVIS hundemad var ren menneskeføde slap vi noget
nemmere og billigere om ved aftensmaden her hjemme de dage hvor vi ikke lige
gider lave noget!

Øh??

R. Ilsøe

Fra : Søren & Anita Anders~

Dato : 21-05-07 11:26

> [...]
> nemmere og billigere om ved aftensmaden her hjemme de dage hvor vi ikke

Nu gider jeg såmen heller ikke diskuter foder, men fakta er at vores
erfaring er som beskrevet.
Olivers var såmen på prøve her da prisen på 200kr pr. 15kg var en pris i den
rigtige ende af skalaen.
Ang. indholdet i foderet så er det noget betænkligt, Kyllingemel består jo
netop af skrog og affaldsprodukter )

mvh
Sa

Fra : R Ilsøe

Dato : 21-05-07 12:20

"Søren & Anita Andersen" <info@torsted-hundepension.dk> skrev i en
meddelelse news:46517399$0$893$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Nu gider jeg såmen heller ikke diskuter foder.

Fint, så ender den der, -vores erfaringer er vidt forskellige. EOD.

R. Ilsøe

Fra : Benny Mortensen

Dato : 21-05-07 13:08

> [...]
> meddelelse news:46517399$0$893$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Fint, så ender den der, -vores erfaringer er vidt forskellige. EOD.

Det burde den jo så desværre ikke gøre. Efter som anvendelse af Kød & Benmel
til foderprodukter IKKE er tilladt i Danmark, så burde Oliver's jo rent
faktisk være forbudt. Hvilket, hvis jeg ikke husker helt galt, includerer
kyllingemel.

Affaldsprodukter fra slagterier, køres til destruktion, og anvendes IKKE til
dyrefoder.
Visse dele af slagtedyrene, anvendes til dyrefoder, men det er på ingen
måder, ikke affaldsprodukter. Men ganske enkelt, de dele af et dyr, som
mennesket ikke har fundet behag i at spise. Eller er gået af mode, som
menneskeføde. Her er der jo F.eks tale om, ting som folk allerede selv,
anvender som " Godbidder "... Som F.eks... Hjerter, Lever, Lunger, Nyrer...
Endnu bedre kan nævnes, Griseører.... Eller Tyrens bevis på, at den er en
Tyr. Eller, jamen det bedst kendte af alle.... Kødbenet, som jo for 99% af
knoglerne, jo så ellers ville ende med betegnelsen affald.

Kæbesnitten var førhen, en fattigmandsmiddag, så forsvandt den helt ud i
glemselen, og nu, 30 år senere, serveres den som.... Intet mindre end en
delikatesse. de fleste folk væmmes, når de ser et grisehovede, og nogle
tænker, 3 mere, så laver jeg sylte.

Dermed også sagt, hvis et slagtedyr på slagteriet, kasseres, så er hele
dyret " Affald " og køres til destruktion.

Så når en hund får dårlig mave, af at spise et fremmed foder.... Så er det
altså IKKE foderets skyld, men ejerens, ved at have vænnet hundens mave, til
en så ensformig kost, at en lille forandring skaber kaos...

Tænk på, at hunden har en rovdyr mave, så den tåler det mest utrolige....
Lige fra frisk kød, til ådsler... Ja selv andres afføring, kan ligefrem være
en lækkerbidsken, om det så er mennesker's eller dyr's.

M.V.H....Benny..

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-05-07 13:36

> [...]
> Oliver's jo rent faktisk være forbudt. Hvilket, hvis jeg ikke
> husker helt galt, includerer kyllingemel.

Så vidt jeg husker blev der vedtaget et midlertidigt forbud mod kød
og benmel i 2001. Det var på grund af frygten for kogalskab. Dette
forbud omfattede _ikke_ foder til hunde og katte, det var vist kun
drøvtyggere der var omfattet.

Fra : Leyna

Dato : 21-05-07 15:46

On Mon, 21 May 2007 12:25:33 +0200, "Søren & Anita Andersen"
<info@torsted-hundepension.dk> wrote:

>Olivers var såmen på prøve her da prisen på 200kr pr. 15kg var en pris i den
>rigtige ende af skalaen.

Øeh, så billigt har jeg da aldrig fået det. Er det på grund af
mængderabat?
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Søren & Anita Anders~

Dato : 21-05-07 17:20

> Øeh, så billigt har jeg da aldrig fået det. Er det på grund af
> mængderabat?
> --
> Leyna
> http://www.tungogsmuk.dk
> Foreningen for den brede del af befolkningen

prisen er ved 40 sække, husk på at prisen du betaler jo er med fragt til dig
(altså lagt oven i prisen)
Jeg har selv en kort overgang solgt det til 249 så vidt jeg husker, men det
måtte man ikke for Olivers, selv om de reælt ikke kan bestemme dette.
Jeg ville da gerne tjæne de 160-170kr pr. solgt sæk Olivers i steder for
30-40 kr på dem vi forhandler, så det er bestemt ikke derfor jeg skriver
lidt negativ om Olivers, men syntes godt nok det er opreklameret som noget
specielt, for mig at se er der intet specielt ved denne foder tvært imod,
bedre foder findes billiger.
Ville jeg tjæne penge så solgte jeg Olivers.
Men nogle tror at hvis man betaler 360-380 kr for 15 kg så er det super
foder man får, men ud over at prisen er på de 200kr så er der jo bonus
rabater til formidler samt store fragt omkostninger.... er det ikke et
Canadisk mærke eller ?

mit råd er køb et Dansk produceret foder, bedre fåes ikke...

mvh
Sa

Fra : Frank Leegaard

Dato : 21-05-07 16:11

R Ilsøe wrote:
> [...]
>
> De benytter sig af samme leverandør til proteinerne, således at de
> ikke består af vidt forskellige ting fra gang til gang, ja.

Hvordan ved du at gør det?

Hvordan ved du at de andre IKKE gør det?

/FL

Fra : R Ilsøe

Dato : 21-05-07 21:07

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan ved du at gør det?
>
> Hvordan ved du at de andre IKKE gør det?

Grib knoglen og ring rundt til de forskellige producenter.
Gå positivt ind i samtalen og ikke kritisk, ros deres produkt, spørg ind til
de forskellige ting...

R. Ilsøe

Fra : pwh

Dato : 22-05-07 05:04

R Ilsøe, skrev:

> Grib knoglen og ring rundt til de forskellige producenter.
> Gå positivt ind i samtalen og ikke kritisk, ros deres produkt, spørg
> ind til de forskellige ting...

Du er jo lusket

/Jens

Fra : Frank Leegaard

Dato : 24-05-07 18:42

pwh wrote:

> Du er jo lusket

Jeg vil vædde på at det ikke bringer reel forbrugeroplysning frem.

Allerhøjst en sang fra de varme lande på forskellige dialekter af swahili
(læs: Salgsgas)

/FL

Fra : jopa

Dato : 22-05-07 16:17

"R Ilsøe" <rinnie@FrJiEnRnNie.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> dog ikke olivers, men ser' af den grund ikke nogen grund til at nedgøre
> produktet da det er et veldig godt foder.

Jeg har også prøvet det foder som Søren og Annita sælger (Henne Pet Food)
Det er et udemærket foder der giver god vækst osv.
Men er gået over til Olivers da min fældede en del på Henne's.
Nu fælder han en gang om året og det er forår så jeg holder mig til Olivers.

ps Søren og Anitta skal jo tjene penge og kunne de tjene på Olivers var det
garanteret det de ville foreslå
At sige at alle hunde får tyndskid af Olivers er totalt ude i hampen og jeg
tror ikke på det.
Kender masser der bruger Olivers uden at deres hunde har tyndskid

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Søren & Anita Anders~

Dato : 22-05-07 17:00

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> jeg tror ikke på det.
> Kender masser der bruger Olivers uden at deres hunde har tyndskid

For det første så reklamer jeg ikke for vores foder & jeg har bevist ikke
skrevet min hp eller lignende, Jeg kan faktisk tjæne ca 4-4,5 gange så meget
pr. solgt sæk Olivers som på det jeg sælger nu.
Så det holder ikke en meter det bræk du fyre af, Jeg skal faktisk ikke leve
af at passe hunde, kennel eller vores lille butik, måske du er vantil at
alle folk tager røven på dig og derfor tror at alle bare vil tjæne penge,
der findes stadig nogle hvor pengene ikke kommer i første række.

Fakta er at en "stor" del af pensions hundene også fik tyndskide af Olivers
og samtlige af vores egne hunde inklusiv, derfor fra valgte vi Olivers igen
da vi ikke vil sælge eller benytte noget foder som vi ikke selv kan stå
indefor, heller ikke selv om vi kunne sætte 160-180kr i banken ved hver
solgt sæk.
At der helt sikkert findes folk der er glad nok for Olivers er jeg ikke det
mindste i tvivl om - ellers fantes denne foder jo ikke på markedet.
At din hund taber hårene ved brug af HPF lyder meget usansynligt, men når du
siger det så passer det vel, og så er det jo godt du har fundet et foder du
er tilfreds med, men det ændre ikke min holdning til Olivers foderet.

Du ved FISK er sundt )))
Ps. vores foder indeholder ikke Majs det er desuden en blanding mellem
kylling og fisk så det er ikke det samme som Kronch serien som bla.
indeholder Majs og kun fisk

Mvh
Sa

Fra : jopa

Dato : 22-05-07 18:23

"Søren & Anita Andersen" <info@torsted-hundepension.dk> skrev i meddelelsen

> Så det holder ikke en meter det bræk du fyre af,

Det er hyggeligt at diskutere med en med dit intellekt hvor ordforrådet
indeholder ovenstående.
Mener ikke at jeg har generet dig fornylig

> Fakta er at en "stor" del af pensions hundene også fik tyndskide af
> Olivers

Det vil jeg så sætte et stort ? ved

> At din hund taber hårene ved brug af HPF lyder meget usansynligt, men når
> du siger det så passer det vel,

Først siger du jeg lyver for derefter at sige at jeg ikke lyver.
Hvad mener du

Det første år på Hennes gik rigtig godt med hensyn til vækst osv.
Enda så godt at den blev 10 cm større og 15 kg tungere end standaeten for
denne race
Men den fældede ustanseligt hvilket var årsagen til at jeg prøvede at skifte
til Olivers.
Fældningen forsvandt så det er da klart at jeg ikke tør skifte tilbage til
Hennes selvom jeg kan spare omkring en hund pr 15 kg.

> Du ved FISK er sundt )))

Min får faktisk masser af fisk så ja fisk er godt også for pelsen

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 22-05-07 18:47

jopa, skrev:

> Det første år på Hennes gik rigtig godt med hensyn til vækst osv.
> Enda så godt at den blev 10 cm større og 15 kg tungere end standaeten
> for denne race

Det var han sikkert blevet uanset hvilket foder du havde brugt,
spørgsmålet er nok mere hvor hurtigt.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 22-05-07 19:07

"pwh" <gætselv@.dk> skrev i meddelelsen
> Det var han sikkert blevet uanset hvilket foder du havde brugt,
> spørgsmålet er nok mere hvor hurtigt.

Øhm det har jeg da ikke benægtet.
Blot konstateret at han trivedes godt på Hennes
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 22-05-07 19:36

jopa, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i meddelelsen
>>

> Øhm det har jeg da ikke benægtet.
> Blot konstateret at han trivedes godt på Hennes

Din formulering kunne da få en til at tro at Milos
størrelse skyldtes et kraftigt foder.

/Jens

Fra : pwh

Dato : 22-05-07 18:43

Søren & Anita Andersen, skrev:

> Fakta er at en "stor" del af pensions hundene også fik tyndskide af
> Olivers og samtlige af vores egne hunde inklusiv

Jeg vil holde lidt med Søren & Anita i det stykke,
Tyson havde jævnligt lidt tynd afføring på Olivers.
Dog sjældent disideret tyndskid, Angel fungerede perfekt på det.
På Barf (som self er det eneste rigtige) har de begge
optimal tarmfunktion.

/Jens
(som synes der igen bliver sammenlignet skodfoder med skodfoder)

Fra : jopa

Dato : 22-05-07 18:57

> Jeg vil holde lidt med Søren & Anita i det stykke,
> Tyson havde jævnligt lidt tynd afføring på Olivers.

Selvfølgelig er det noget vrøvl de påstår, det kan alle normalt begavede
mennesker konstatere ud fra Olivers udbredelse og salgstal.
Folk er sgu da ikke så dumme at de betaler 370,- kr sækken for noget der får
deres hunde til at skide tyndt
Vågn op Jens

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 22-05-07 19:03

In news:46532edb$0$182$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
jopa <admin@jp-web.invalid> typed:
> [...]
> salgstal.
> Folk er sgu da ikke så dumme at de betaler 370,- kr sækken for
> noget der får deres hunde til at skide tyndt

Og jeg betaler gladeligt 509.- kr. for 15 kg Olivers til min kat.
Skønt foder, som Jens jo påstår at vende tilbage til, hvis hans
hunde ikke på et tidspunkt skal barfes mere, så skodfoder kan det da
næppe være

Fra : pwh

Dato : 22-05-07 19:50

Tove Krieger, skrev:
> [...]
> Skønt foder, som Jens jo påstår at vende tilbage til, hvis hans
> hunde ikke på et tidspunkt skal barfes mere, så skodfoder kan det da

Tror også at det er et af de bedre mærker.
Men alt tørfoder er i mine øjne kompromisfoder,
og ikke et optimalt foder.
At noget er let gør det jo ikke nødvendigvis godt.

Min kat æder også Olivers som tørkost,
men det udgør måske 30%, resten er fisk/hjerter som jeg
giver den, og så fanger den jo også fugle/mus/rotter selv.

/Jens
(som idag har slæbt 10 kg rå kød hjem til vufferne på sin Maxi)

Fra : Søren & Anita Anders~

Dato : 22-05-07 19:28

> [...]
> mennesker konstatere ud fra Olivers udbredelse og salgstal.
> Folk er sgu da ikke så dumme at de betaler 370,- kr sækken for noget der

Nu sælger discount forretningerne jo en del mere foder end Olivers til omk
35-50kr for 5kg.
Måske de så er de klogeste af os alle for rigtig mange af de dyre
mærker er spækket med salgsfremmende omkostninger og avance, så uden at vide
det så kan det sagtens være at Olivers er billiger at producer end fks. HPF
billigste foder selv om den er betragtelig dyre for forbrugeren.

Nu koster Olivers jo heller ikke 370kr når man fratrækker fragt,bonus osv.
jeg gav 200kr pr sæk og selv til den pris, kunne vi ikke bruge det.

Nu ved jeg ikke hvor mange hunde vi har prøvet det på, men en hel del blev
det dog til, og vores egne fik det over en lidt længre periode men det hjalp
ikke, vi fik 40 sække og mindst 8-12 sække røg lige lugt i pellefyret da det
tog dobbelt så lang tid at ryde op efter hundene.
Jeg siger ikke at alle hundene fik tyndskide af Olivers men omkring 70% vil
jeg tro, og det høre faktisk til sjællenheder at det sker på vores eget
foder, derfor anvender vi dette.
Yderlig består foderet bla. af fisk og det er blevet et krav til foderet vi
anvender i dag, jeg vil ikke i dag købe et foder uden den også indeholder
fisk.
Grunden til at de fleste ikke anvender fisk er nok at denne råvare er dyre
end fks. kylling (kyllinge skrog/-mel)
Desuden vil vi ikke anvende foder som indeholder Majs = alergi

mvh
Sa

Fra : jopa

Dato : 22-05-07 19:39

"Søren & Anita Andersen" <info@torsted-hundepension.dk> skrev i meddelelsen

> Nu koster Olivers jo heller ikke 370kr når man fratrækker fragt,bonus osv.
> jeg gav 200kr pr sæk og selv til den pris, kunne vi ikke bruge det.

Jo faktisk præcis kr 379,-
Søren du ved jo at alm dødelige ikke kan trække noget som helst fra på
regningen.
I øvrigt er prisen den samme hvad enten man får det leveret eller afhenter,
så prisen for forbrugeren er kr 379,- for 15 kg.
En gratis sæk ved køb af 5 så hut jeg visker

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 22-05-07 20:01

jopa, skrev:
> "Søren & Anita Andersen" <info@torsted-hundepension.dk> skrev i
> meddelelsen news:46533624$0$91718$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Jo faktisk præcis kr 379,-

For de penge kan du købe (i Kbh) ca 40 kg ren kylling,
prøv at stikke Milo sådan en hel Danpo, og han vil elske dig.
Mine fik det idag ude i haven, jeg lover dig, græsset blev
slikket grundigt bagefter
Så hvem der platter hvem prismæssigt,
det kan i så selv regne på,
om det så er Olivers eller Hennes der bliver serveret.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 22-05-07 20:27

> For de penge kan du købe (i Kbh) ca 40 kg ren kylling,
> prøv at stikke Milo sådan en hel Danpo, og han vil elske dig.

Ja men han får da mindst rå kylling samt en hel fisk mindst en gang om ugen
Det bliver så givet som slik.
Jeg tager så en marabue og må så cykle 50 km for at slippe for at den sætter
sig på sidebenene.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 22-05-07 21:22

jopa, skrev:
> [...]
> om ugen Det bliver så givet som slik.
> Jeg tager så en marabue og må så cykle 50 km for at slippe for at den

Jamens så ½-barfer du jo også
Nogen vil sige det er risikabelt, jeg ved det ikke.

Hvorfor tager du ikke skridtet fuldt ud,
grøntsagsblandinger som jeg bruger fåes jo i sække af 15 kg,
der skal bare en gang varmt vand på og en gang kød af en slags.
http://husdyrhelse.com/group.asp?group=19
Mine hunde kører perfekt på den mix,
bedre end på Olivers til ca samme pris

/Jens

Fra : jopa

Dato : 22-05-07 22:02

> Jamens så ½-barfer du jo også
> Nogen vil sige det er risikabelt, jeg ved det ikke.

Ja der er mange vrøvlehoveder specielt herinde.
Lad være med at høre på dem og hør efter sagkundskaben (mig) i stedet.

Jeg har haft hunde i en menneskealder, og har stort set aldrig besøg af
dyrlægen udover den årligt krævede vaccination.
Jeg har aldrig oplevet at have en syg hund der krævede lægebehandling.
Kan kun erindre et besøg med et dårligt øre som blev kurreret med lidt
dråber.

Jeg stort set altid fodret på denne måde.
Var lige en overgang jeg eksperimenterede med kallun bla.

Nej du
Tørfoder og en hel fisk et par gange om ugen tager et rovdyrs mave sgu ikke
skade af.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 22-05-07 22:26

jopa, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i meddelelsen

> Ja der er mange vrøvlehoveder specielt herinde.
> Lad være med at høre på dem og hør efter sagkundskaben (mig) i stedet.

***LOL***
Sagkundskaben.....
Den lader vi lige stå et øjeblik
Du aner ikke hvad du propper i din hunde,
du prøver dig frem på må og få.
Heldet er at hunde er altædene, og at de ikke
skal leve ret længe.
Men derfra til at bruge dine erfaringer som gode råd
mht ernæring, der er der langt i min verden.

Næh John.. sæt dig ned og læs lidt på sagerne,
så vil selv en "ekspert" som dig sige "hovsa"

Dine hjemmebryggede teorier giver jeg ikke en fis for,
simpelthe fordi du intet har at have dem i.
Men fortsæt du bare som du du gør, det er kun ½-galt,
en dag vil du måske gører det helt rigtigt

/Jens

Fra : jopa

Dato : 22-05-07 22:52

> Næh John.. sæt dig ned og læs lidt på sagerne,
> så vil selv en "ekspert" som dig sige "hovsa"

Men det er dog pudsigt at man gang på gang herinde kan læse hvor tit folk
render til dyrlæge med deres syge kræ'er.
Mine er sgu aldrig syge trods det at nogen påstår at schæfere er befængt med
sygdomme

Tror jeg vil holde mig til at fodre som altid.
Godnat

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 23-05-07 07:39

jopa, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i meddelelsen

> Tror jeg vil holde mig til at fodre som altid.
> Godnat

Det kan du nok også roligt gører, det er da bedre
end at Milo skal leve 100% af tørkost.
Får han så ind imellem tynd mave pgr
kombinationen tørkost/råt kød,
eller en salmonellaforgiftning en dag,
så må du tage det med

/Jens

Fra : jopa

Dato : 23-05-07 10:25

> Får han så ind imellem tynd mave pgr
> kombinationen tørkost/råt kød,
> eller en salmonellaforgiftning en dag,
> så må du tage det med

Han har kun en gang som som større hvalp af tyndskid, det var fordi han fik
for meget af æde
Han havde da heldigvis skidt i køkkenet hvor der er klinker så det var
rimeligt nemt at få op.
Klog hund tænk hvis han havde gjort det i stuen med gulvtæppe.

Salmonella til en hund hmmm tror jeg ikke på.
En hund kan sagtens grave en hel danpokylling ned i haven og æde den 3 uger
efter.
Deres maver er bygget til det.

Vi har store komarvben gravet ned flere steder på ejendommen som han finder
frem til dårlige tider

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 23-05-07 10:45

jopa, skrev:

> Salmonella til en hund hmmm tror jeg ikke på.
> En hund kan sagtens grave en hel danpokylling ned i haven og æde den
> 3 uger efter.
> Deres maver er bygget til det.

Onde tunger påstår så bare at hunde på tørkost godt
kan blive forgiftet med salmonella.
Om det passer aner jeg ikke, men jeg tror nu stadig
at det er bedst at holde sig helt til råt kød.
Jeg ville ikke turde fodrer som du gør

/Jens

Fra : Søren & Anita Anders~

Dato : 23-05-07 09:18

> [...]
> dyrlægen udover den årligt krævede vaccination.
> Jeg har aldrig oplevet at have en syg hund der krævede lægebehandling.

er der ikke et gammelt mundheld der lyder noget i stil med " heldet følger
de mindre begavede" ))

mvh
Sa

Fra : jopa

Dato : 23-05-07 10:17

> er der ikke et gammelt mundheld der lyder noget i stil med " heldet følger
> de mindre begavede" ))

Det kan være jeg har været heldig, men jeg mener at brugshunde generelt er
sundere, og mere robuste end mange af de andre racer,
og hvis man ikke bare køber den første og bedste hvalp man falder for men
sætter sig ind i racen og diverse linier er chancen for en sund hvalp stor.

7 9 13 bank under bordet osv så har jeg i 20-25 år ikke haft en større
dyrlægeregning ud over den årlige vaccination.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Søren & Anita Anders~

Dato : 22-05-07 20:31

> [...]
> afhenter, så prisen for forbrugeren er kr 379,- for 15 kg.
> En gratis sæk ved køb af 5 så hut jeg visker

Nu var prisen på 200kr pr. sæk jo ved køb af 40 stk pr. gang, så det er ikke
forde jeg trækker noget fra.

Den form for salg hvor dem der henter selv faktisk er med til at betale for
dem der for det sendt, er ikke mig.

mvh
Sa

Iøvrigt havde vi en sjov oplevelse ang. katte foder, vi havde en kunde for
nogle dage siden men kunden ville ikke købe det vi havde da det var for
billigt....... hun så kun på prisen ikke indholdet, konen svarede kunden at
vi da havde en prispistol så vi kunne da hurtigt ændre på det lille problem
)

Fra : jopa

Dato : 22-05-07 21:03

> Nu var prisen på 200kr pr. sæk jo ved køb af 40 stk pr. gang, så det er
> ikke forde jeg trækker noget fra.

Jo men Milo kan ikke nå at æde sig igennem 40 poser inden udløbsdato

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 22-05-07 21:24

jopa, skrev:
> "Søren & Anita Andersen" <info@torsted-hundepension.dk> skrev i
> meddelelsen news:465344fd$0$91718$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Jo men Milo kan ikke nå at æde sig igennem 40 poser inden udløbsdato

Tøsehund

/Jens

Fra : Søren & Anita Anders~

Dato : 22-05-07 22:14

> [...]
> meddelelsen news:465344fd$0$91718$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Jo men Milo kan ikke nå at æde sig igennem 40 poser inden udløbsdato

Var det ikke en "ordenlig" hund du havde? ))
når spøg til side en GD ædre omkring 15kg på 14 dage sådan ca. altså

mvh
Sa

Fra : pwh

Dato : 22-05-07 19:44

jopa, skrev:
> [...]
> begavede mennesker konstatere ud fra Olivers udbredelse og salgstal.
> Folk er sgu da ikke så dumme at de betaler 370,- kr sækken for noget

Jeg svarer bare ærligt ud fra de erfaringer jeg havde med Olivers,
og det var som sagt ikke et disideret problem som jeg så det.
Tyson havde bare jævnligt ½-tynd mave, og han fik kun Olivers.
Det er han først sluppet af med nu hvor han Barfer, om et andet
tørfodermærke havde løst "problemet" ved jeg så ikke.
Det var ikke værrer end at jeg nok ville gå tilbage til Olivers
hvis jeg droppede barf.
Men igen, nu har jeg bedre baggrund for at bedømme indholdet
i de forskellige tørfodermærker end jeg havde før.
Tror i bund og grund at det er skodmad for hunde det hele.

/Jens (hvis hunde har ædt en ½-rå kylling hver til aftensmad)

Fra : jopa

Dato : 22-05-07 19:55

> Jeg svarer bare ærligt ud fra de erfaringer jeg havde med Olivers,

Ja ok det forstår jeg godt

> [...]
> Det er han først sluppet af med nu hvor han Barfer, om et andet
> tørfodermærke havde løst "problemet" ved jeg så ikke.

Nej det kan ikke vides men jeg tvivler.
Når man barfer og specielt barfer med en del skrog og ben vil lorten altid
blive hårdere grundet kalkindholdet.
Lortene vil som regel også så være lysere.

Nå nu skal det jo ikke gå i lort det hele.
Jeg har sagt hvad jeg mener for denne gang

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 22-05-07 20:07

jopa, skrev:

> Nej det kan ikke vides men jeg tvivler.

Også jeg.

> Når man barfer og specielt barfer med en del skrog og ben vil lorten
> altid blive hårdere grundet kalkindholdet.
> Lortene vil som regel også så være lysere.

Nemlig, mere optimalt foder, ergo sundere for hunden.

> Nå nu skal det jo ikke gå i lort det hele.

Et godt sted at læse tarmfunktionen på hunden.

> Jeg har sagt hvad jeg mener for denne gang

Og jeg vandt med barf kontra tørfoder igen

/Jens

Fra : jopa

Dato : 22-05-07 20:25

> Og jeg vandt med barf kontra tørfoder igen

Nu var det ikke det diskutionen gik på.
Barf er sikkert udemærket hvis man ikke som jeg har meget andet at lave

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 22-05-07 21:32

jopa, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i meddelelsen
>>

> Nu var det ikke det diskutionen gik på.

Derfor blandede jeg mig også udenom til at starte med,
diskussionen var jo om skodfoder 1 var bedre end skodfoder 2 .o)

> Barf er sikkert udemærket hvis man ikke som jeg har meget andet at
> lave

Det skal self med i billedet, jeg har feks idag brugt 10 minutter
på at handle kød ind til 10 dage.
Oven i det brugte jeg ½ minut på at dele en kylling.
Så divideret ud har jeg skullet bruge ca 1 minut pr dag
på at barfe, godt jeg er på skiftehold og har god tid

/Jens

Fra : jopa

Dato : 22-05-07 21:55

> Det skal self med i billedet, jeg har feks idag brugt 10 minutter
> på at handle kød ind til 10 dage.

Jeg gider ikke handle ind hverken til os selv eller konen.
Det klarer hun udemærket alene.
De tider er forbi hvor jeg gad stå og vente på at alt skulle checkes.
Inklusive dametøjsafdelingen.

Jeg tilbereder det så en stor del af tiden da jeg er den med mest fridage

Men at bruge tid på at tilberede mad til en hund, det gider jeg sgu ikke
selvom det så kun tog 10 min.
Gider han ikke æde det jeg stiller frem kan han lade være.
Skal så siges at han er et ædeøre og det ryger ned på 2 min.
Det samme gør en ørred på 2kg og så frossen

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 22-05-07 22:37

jopa, skrev:
> [...]
> fridage
>
> Men at bruge tid på at tilberede mad til en hund, det gider jeg sgu

Som sagt tager det ca 1 minut med barf,
det værste er ventetiden på 10 minutter mens det trækker for hunden.

> Gider han ikke æde det jeg stiller frem kan han lade være.
> Skal så siges at han er et ædeøre og det ryger ned på 2 min.
> Det samme gør en ørred på 2kg og så frossen

Du er uden for pædagodisk rækkevidde John
En hund med Milo's appetit er oplagt til Barf.

Men vil du hellere støtte Olivers og de andre så fred værer
med det, har man for mange penge og er rimeligt ligeglad
med hvad ens hund lever af, så er tørkost da vejen frem

/Jens

Fra : news.telia.dk

Dato : 19-05-07 21:16

> [...]
> bedre hunden åd det som slik MEN SÅ fik hun dårlig mave ...( tynd skid )
>
> er det fordi det er noget dårligt foddeer eller fordi hun har forædt til

Nja måske måske ikke, min dyrlæge anbefaler at skift af hundefoder sker med
blid overgang så skal vi skifte til noget andet ja så bliver der blandet
mere og mere af det nye i en chat gammel.

Hun nævner netop det med at maven kan blive smadret og dermed tynd mave
tilgengæld.

Hilsen

Johnny

Fra : Ukendt

Dato : 20-05-07 05:10

Bo wrote:
> [...]
> er det fordi det er noget dårligt foddeer eller fordi hun har forædt
> til eller fordi hun ikke er vand til det ?

fik den ikke sine daglige piller samtidige bøø??

Fra : Steen Johansen

Dato : 26-05-07 14:15

"JB" <?> skrev i en meddelelse

> fik den ikke sine daglige piller samtidige bøø??

DET GIVER GOD mening at søge at forstå pinsen gennem salmerne. Grundtvig har
skrevet nogle af sine bedste salmer om netop Guds ånd, Helligånden, der
ifølge Bibelen blev sendt til mennesker 50 dage efter påskedag. Deraf navnet
pinse, der kommer af det græske ord for halvtredsindstyvende, pentekoste.
Men Guds ånd har altid været her. Det var den, der svævede over urdybet og
de kaosfyldte vande på skabelsens morgen. Guds ånd var skaberkraften. Det
var med den, at Gud blæste livsånde i det første menneske, og det går som en
understrøm igennem hele Biblen, at det er Guds ånd, der skaber liv og holder
alt i live. Guds ånd er den skabende og opretholdende kraft. Derfor synges
der så stærke og jublende ord om Helligånden i de mange danske pinsesalmer.
Helligånden er ikke bare lysets ånd, åndernes Ånd, kærligheds ånd og
sandheds ånd. Den er også talsmanden, trøstermanden, opmuntreren og
sjælesørgeren. Det er med Guds ånd, at der skabes et forbindelsesled mellem
Gud og mennesker. Og derfor sker der også noget ganske særligt den første
pinsedag. Ifølge Bibelen bliver 3000 døbt, efter at Gud udøste sin ånd som
tunger af ild over de forsamlede. Dermed fødtes kirken og grundlaget blev
lagt for, at kristendommen i de efterfølgende mange år kunne spredes ud over
hele jorden.

EN UNDERSØGELSE AF danskernes tro viste for et par år siden, at næsten
halvdelen af alle voksne danskere tror på en åndelig kraft, men kun en
fjerdedel tror på en personlig Gud. Deraf burde man kunne udlede, at pinsen
opfattes som en vigtigere og måske mere forståelig højtid i kirken end jul
og påske. Der er bare ikke meget, der tyder på, at det hænger sådan sammen.
Alligevel skal man være forsigtig med bare at afvise den nye åndelighed.
"Ånden kom over mig," siger vi, når vi gribes af en hellig ild og en
energisk begejstring. At der er åbenhed over for det åndelige vidner moderne
religiøsitet om. Den er fuld af diffus åndelighed og spiritualitet, som ikke
ønsker en kristen ramme. Men hvis indgangen til kristendommen blev pinsen,
var sagen måske en anden.

PINSEN HANDLER OM det, der rækker ud over menneskelivet. Men pinsen peger
samtidig på, at Helligånden er tilstede lige her og lige nu. Ånden
levendegør og binder mennesker sammen med Gud og hinanden. Det overser megen
moderne populærkultur i dyrkelsen af det spirituelle. Som beskrevet i
gårsdagens avis er spiritualitet og ånd blevet noget, der i stigende grad
kommercialiseres. Livet handler ikke bare om penge, og derfor tilbyder
markedet i stigende grad produkter, indretning efter særlige kinesiske feng
shui-principper, alternative, religiøst inspirerede cremer til kropspleje,
kurser, rejser og oplevelser af religionslignende art, der indeholder løfter
om ny helhed, vitalitet og harmoni. Her er spiritualitet blevet et middel
til at udvikle og udruste den enkelte. Denne popspiritualitet lukker sig om
sig selv, og det åndelige bliver et mål i sig selv.

I den kristne tradition har spiritualitet og den praksis, der altid har
knyttet sig dertil med blandt andet bøn, meditation og stilhed, altid først
og fremmest været rettet mod Gud. Men ikke for at vi skal lukke os om os
selv og vor egen åndelighed. Ånden skal virke i os, så vi frit kan virke i
forhold til næsten og engagere os dér, hvor vi er sat. Ånden holder os fast
i troen på Kristus - og livet. Derfor denne jublende glæde i pinsesalmerne
over, at det himmelske har rørt det jordiske. At "det ånder himmelsk over
støvet", som Grundtvig skriver det i sin store salme "I al sin glans nu
stråler solen". Det er åndernes ånd, vi fejrer i morgen. Den ånd om hvem,
det siges, at den er kærligheds og sandheds ånd. Intet andet end disse to,
kærlighed og sandhed, kan skabe livet i os og holde os fast på det.

Fra : Sophus Vørsing \(267~

Dato : 22-05-07 06:12

> [...]
> bedre hunden åd det som slik MEN SÅ fik hun dårlig mave ...( tynd skid )
>
> er det fordi det er noget dårligt foddeer eller fordi hun har forædt til

Har selv gode erfaringer med skyttens.com hvor jeg køber special blandingen.

Mvh Sophus