Mondeo gløderør problemer?
Fra : OK

Dato : 16-05-07 20:18

Min 2002 2,0 TDCI 130 Hk har et par gange under kørsel blinket med
indikatorlampen for gløderørene.

Det er den lampe der normalt (det gør den stadig) tænder når man sætter
tænding på, og man skal afvente slukker før man drejer nøglen til start (den
indikerer at gløderørene er forvarmet og klar til start).

Hvad betyder det når den blinker konstant?
Bilen kan fortsat køre, men mangler fuldstændig kraftoverskud til
acceleration/overhaling.

Problemet forsvinder når jeg slukker motoren og starter igen.

Forslag?

Fra : alexbo

Dato : 16-05-07 21:00

"OK" skrev

> [...]
> acceleration/overhaling.
>
> Problemet forsvinder når jeg slukker motoren og starter igen.

En el eller indikator fejl, motorstyringen tror at motoren er kold, tænder
for gløderørende og går samtidig i nødkørsel mode, fordi den finder der er
noget galt.

Jeg tror ikke du skal rode med det selv.

mvh
Alex Christensen

Fra : Niels Frederiksen

Dato : 16-05-07 23:13

Ved ikke om det kan bruges på en Ford, men på en VW blinker den hvis der er
observeret motorfejl. Denne fejl kan f.eks. komme ved en som er chippet, og
er "over" chippet.

Mvh.

NHF, Århus

Fra : TheTransporter

Dato : 18-05-07 04:56

On Wed, 16 May 2007 21:18:00 +0200, "OK" <ole_k@tele2adsl.dk> wrote:

> [...]
>acceleration/overhaling.
>
>Problemet forsvinder når jeg slukker motoren og starter igen.

Kunne være dieselpumpen der ikke har det for godt. For min chefs Ford
Transit stod også og blinkede i glødelampe indikatoren da den ikke
kunne starte og Ford kunne udfra deres udlæsning med computer
konkluderer at det var brændstofspumpen der var gået. Så den eneste
der kan give dig svaret på hvad der er galt er enten ford eller en
anden som kan udlæse fejlkoder fra din bil for dig.

---
Mvh
TheTransporter
1996 Nissan Almera 1,6 SR
2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)

Fra : OK

Dato : 20-05-07 17:49

"TheTransporter" <praetorian@t_n_f_s.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> TheTransporter
> 1996 Nissan Almera 1,6 SR
> 2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)

Kan der være sammenhæng med startspærren?
Jeg går ud fra at den spærrer for dieselpumpen (ved forsøg på start uden
nøgle), og alt virker jo normalt efter sluk/tænd.

???

mvh OKR