Råd omkring køb af ny bil
Fra : Anders K. Olsen

Dato : 15-05-07 21:56

Hej gruppe

Jeg håber at I vil hjælpe mig med lidt råd omkring valg af bil.

Jeg har ikke haft bil før.

Mit budget er på op til 60.000,- Jeg overvejer at nøjes med
ansvarsforsikring, da kasko normalt er dyr for førstegangskøbere som mig.

Krav: Der skal være plads til barnevogn bagi, uden at barnevognen skal
skilles alt for meget ad (dvs. gerne en st. car).

Jeg har overvejet flg. biler:

Citröen Xsara st.car.
Ford Escort st.car.
Mazda 626 5-dørs version.

Jeg har også overvejet en Peugeot 306 st.car, men de er lige lidt dyrere end
en Xsara.

Jeg har ikke særlig meget forstand på biler, så jeg er ude efter noget, som
jeg ikke får alt for mange problemer med. Jeg leder efter noget som kan
komme gennem et par syn uden at der skal ofres alt for mange penge. Hvis
ovenstående biler skal kunne findes i min pris, så er det omkring årgang
1997-1999, og de må helst ikke have kørt mere end 150-175.000 km.

En Escort er lidt billigere end en Xsara, men så vidt jeg kan se, er de
nogenlunde lige store. Er det korrekt, at en Xsara normalt ikke ruster så
meget som en Escort?

Hvad vil I råde mig til? Måske et helt tredje mærke?

På forhånd tak for hjælpen.

Venlig hilsen
Anders

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 15-05-07 22:48

> Hvad vil I råde mig til? Måske et helt tredje mærke?
>
> På forhånd tak for hjælpen.
>
> Venlig hilsen
> Anders
Vi har sådan en her
http://www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=615401242&source=1
den har vi nu været glade for de 205kkm den har kørt, fornuftig drift
økonomi, ikke de store problemer og der er fint plads til en barnevogn,
billig forsikring.

Stef

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 16-05-07 09:13

> [...]
> den har vi nu været glade for de 205kkm den har kørt, fornuftig drift
> økonomi, ikke de store problemer og der er fint plads til en barnevogn,

Det er ellers et fint bud - en noget overset bil. Kender den ikke
personligt, men Mitsubishi har jo ry for at være lige så pålidelige som de
andre japanere. Og de er altså ikke frygteligt dyre at reparere på, som
mange ellers går og tror.

/Kasper Hansen

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 17-05-07 18:17

> [...]
> andre japanere. Og de er altså ikke frygteligt dyre at reparere på, som

Der er mange der syntes den er sløv, men med Carisma'ens undervogn,
195/50/15 ere på kan den sagtens tage nogle sving i møj høj fart og er
rimeligt rap i optrækket, og med 190 på toppen burde det være nok til en
familie bil De rep. vi har fået lavet på vores har ifht. hvad resten af
familen betaler på gøj'er, Vw'ere og Opel'er ikke været nævneværdigt dyere.
Og med formstøbte sæder der er højdejusterbare, bagsæde der kan flyttes frem
og tilbage er det en en af de vogne jeg sidder bedst i.

Stef

Fra : Anders K. Olsen

Dato : 16-05-07 20:18

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> wrote in message

> [...]
> den har vi nu været glade for de 205kkm den har kørt, fornuftig drift
> økonomi, ikke de store problemer og der er fint plads til en barnevogn,

Den ser interessant ud. Det vil jeg kikke lidt nærmere på. Tak for
forslaget.

Venlig hilsen
Anders

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 17-05-07 18:18

> Den ser interessant ud. Det vil jeg kikke lidt nærmere på. Tak for
> forslaget.

Hvis du har spørgsmål er du meget velkommen til at kontakte mig.

Stef

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 15-05-07 23:00

Anders K. Olsen skrev:

> Jeg har ikke særlig meget forstand på biler
>
> Hvad vil I råde mig til? Måske et helt tredje mærke?

Min hustru har en sådan - bare i 4-dørs; de er ret problemfri:

http://kortlink.dk/3v9q

Fåes også billigere og med mindre motorer.
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Anders K. Olsen

Dato : 16-05-07 20:18

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> wrote in message

> Min hustru har en sådan - bare i 4-dørs; de er ret problemfri:
>
> http://kortlink.dk/3v9q
>
> Fåes også billigere og med mindre motorer.

Tak for forslaget.

Jeg har kikket lidt på både Toyota Carina E og Corolla (st.car). Jeg syntes
bare at priserne er lidt for høje, i forhold til hvad man får for pengene.
Jeg er dog ikke i tvivl om at det er gode og driftsikre biler.

Venlig hilsen
Anders

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 16-05-07 08:29

> [...]
> ovenstående biler skal kunne findes i min pris, så er det omkring årgang
> 1997-1999, og de må helst ikke have kørt mere end 150-175.000 km.

Snup en Xantia. Det er mit indtryk at de er godt samlet. Vi købte en for 4
mdr siden i st.car. 1996 med 200kkm på klokken til 30K. Den er næsten 100%
rustfri. Kører som en drøm. Og der er enormt meget plads. Det er 1,8 8v´eren
vi har. Den kører ret stabilt 12km/l hvor det meste faktisk er småveje og
køkørsel i Århus.

Du skal bare sikre dig at den er efter 1996. Der skal være to rør fra
servopumpen. Så er de mere holdbare. I støddæmpertårnene sidder der to
lejere som skal tjekkes. De koster 1000 pr stk og kan let skiftes. Men skal
tjekkes

> En Escort er lidt billigere end en Xsara, men så vidt jeg kan se, er de
> nogenlunde lige store. Er det korrekt, at en Xsara normalt ikke ruster så
> meget som en Escort?
Escort har en stribe uheldige rustsager på halsen fra især 92 og frem.

> Hvad vil I råde mig til? Måske et helt tredje mærke?
Jamen? Skal i køre langt/kort? Første barn? På ferie osv?

FOCs

Fra : Anders K. Olsen

Dato : 16-05-07 19:37

"Freddy O. Christensen" <focSLET@x-plan.dk> wrote in message

> [...]
> rustfri. Kører som en drøm. Og der er enormt meget plads. Det er 1,8
> 8v´eren vi har. Den kører ret stabilt 12km/l hvor det meste faktisk er

Mine forældre har haft Citroën i mange år. Både BX, Xantia, Xsara og
Berlingo, og de har været glade for dem alle. Min far savnede dog plads i
Xsara'en (3-dørs), så den blev skiftet ud med en Berlingo. Så fik han plads.

Jeg har overvejet Xantia'en, men jeg er bange for affjedringen. Den er dyr
at reparere, hvis der skulle gå noget galt.

Jeg har overvejet den her:
http://www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=91126&source=2

> Escort har en stribe uheldige rustsager på halsen fra især 92 og frem.

Jeg var ude og prøve en Escort fra 1998 i morges. Den kørte ok, men der var
godt nok meget rust rundt omkring på den. Lidt for meget rust for min smag.

> Jamen? Skal i køre langt/kort? Første barn? På ferie osv?

Da det er første bil, har jeg ikke rigtig overblik over vores kørseslbehov.
Vi vil prøve at klare os uden bil i det daglige. Det er vi vandt til fra
indre København. Nu flytter vi dog til Hørning (ved Århus). Der er dog
stadig bus og tog ind til Århus, og med toget slipper vi forhåbentlig for at
sidde i kø om morgen og aften. Det fungerer i hvert fald fint med S-tog her
i København.

Jeg får muligvis behov for at køre mellem Hørning og Kolding et par gange om
ugen (ca. 85 km.), så derfor har jeg overvejet en diesel. Det er dog svært
at finde en ordentlig diesel bil her i nærheden af København.

Venlig hilsen
Anders

Fra : SoL

Dato : 16-05-07 21:05

"Anders K. Olsen" <akol_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> om ugen (ca. 85 km.), så derfor har jeg overvejet en diesel. Det er dog
> svært at finde en ordentlig diesel bil her i nærheden af København.

For det første er de 4 gange 85 km vist ikke begrundelse nok for at købe
diesel.

For det andet skal du da ikke købe bil i København - de er normalt billigere
i Jylland.

Knud