Automatisk P-skive
Fra : mortenf@gmail.com

Dato : 12-05-07 22:07

For nylig fik jeg en P-bøde fordi jeg havde glemt at stille P-skiven.
I irritation over bøden (og i erkendelse af, at jeg på ingen måde
ville være i stand til i mere end en uge, at huske at stille P-skiven
når jeg parkerer bilen), indledte jeg lidt research på nettet efter
automatiske parkeringsskiver og jeg fandt disse to produkter:

P-Watch, som allerede har fået adskillige dårlige omtaler i denne
gruppe.

Jacob Jensen P-skive, som tilsyneladende ikke er omtalt at nogen
brugere på nettet. (Se skiven her: http://www.firmagaver-deluxe.dk/?Gaver:Julegaver:SMIL_-_til_P-vagten)

Er der nogen der har erfaringer med sidstnævte P-skive? Vil den for
eksempel starte en ny parkering, hvis nogen (måske en emsig P-vagt)
sparker til bilens hjul, og dermed udløse en latent bøde?

Findes der virkelig ikke andre godkendte produkter på markedet?

Mvh
Morten

PS. Dagen efter hilsnen fra P-vagten landede på min forrude fik jeg
penge tilbage for min bilforsikring, så på det holistiske plan er der
balance i privatøkonomien.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 12-05-07 23:06

<mortenf@gmail.com> skrev i en meddelelse

>P-Watch, som allerede har fået adskillige dårlige omtaler i denne
>gruppe.

Jeg tror der findes mandagsmodeller af alt.
Har haft min Pwatch nu siden jan 05 - det eneste bøvl der har været er at
radiostyringen i uret døde. Fik en ny fra pwatch uden bøvl samt en hilsen om
regning for genmontering skulle bare sendes til dem.

Der er jo også kommet en ny version af p-watchen. Om det bare er gammel
teknologi i ny indpakning ved jeg ikke

/Dennis

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 12-05-07 23:09

<mortenf@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Jacob Jensen P-skive, som tilsyneladende ikke er omtalt at nogen
>brugere på nettet. (Se skiven her:
>http://www.firmagaver-deluxe.dk/?Gaver:Julegaver:SMIL_-_til_P-vagten)

Er du sikker på den er blevet godkendt?
Sidst jeg spurgte i bahne (tror jeg det var - de havde sådan en "det kommer
snart" reklame ting). Der sagde de den endnu ikke var blevet godkendt fordi
der var noget bøvl med godkendelsen
Det kunne ihvertfald godt forklare hvorfor der ingen omtale er af den :)

/Dennis

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 13-05-07 09:17

mortenf@gmail.com wrote:

> P-Watch, som allerede har fået adskillige dårlige omtaler i denne
> gruppe.

Jeg har haft min et par år og ingen problemer haft. Det fungerer uden
problemer som den skal.

Den dårlige omtale .. der har været problemer men fabrikanten er god til at
afhjælpe eventuelle fejl.

--
Per, Esbjerg

Fra : alexbo

Dato : 13-05-07 16:59

<mortenf@gmail.com> skrev

>P-Watch, som allerede har fået adskillige dårlige omtaler i denne
>gruppe.

Jeg har en P-Watch sidden de min Carisma GDI, begge dele får dårlig omtale,
men jeg er godt tilfreds.
Nu er dårlig omtale også noget der spredes hurtigt, nogen har hørt noget, og
så "ved" de det.

>Jacob Jensen P-skive, som tilsyneladende ikke er omtalt at nogen
>brugere på nettet.
Jeg kender den ikke men alene det at monteringen er så nem, gør den
attraktiv.

>Er der nogen der har erfaringer med sidstnævte P-skive? Vil den for
>eksempel starte en ny parkering, hvis nogen (måske en emsig P-vagt)
>sparker til bilens hjul, og dermed udløse en latent bøde?
Hvis det var muligt bliver den ikke godkendt, så kunne man jo selv starte en
ny periode, uden at køre nogen steder.
En P-vagt der starter en ny periode for dig, er en ualmindelig flink P-vagt,
så må han vente 1,2,3, timer før han kan skrive.

mvh
Alex Christensen

Fra : SoL

Dato : 14-05-07 08:37

Hvor har P-watch fået dårlig omtale?
Jeg har ikke set det - og produktet fungerer da også ganske udmærket (selvom
det ikke altid forhindrer bøder

Knud

Fra : mortenf@gmail.com

Dato : 14-05-07 09:03

> Den dårlige omtale .. der har været problemer men fabrikanten er god til at
> afhjælpe eventuelle fejl.

Med andre ord er produktet lige så upålideligt som hvis selv skulle
stille P-skiven manuelt. Det er jo ikke meningen, at man skal holde
øje med om P-skiven nu også indstiller korrekt parkeringstid... Så
kunne man lige så godt fortsætte med at gøre det manuelt.

Fra : SoL

Dato : 14-05-07 13:17

> [...]

øje med om P-skiven nu også indstiller korrekt parkeringstid... Så
kunne man lige så godt fortsætte med at gøre det manuelt.

P watch virker da altid - jeg har haft en i godt 2 år og kun 1 gang opdaget
at den ingenting viste - det var værkstedet, som havde haft strømmen af
bilen og ikke checket at alt var kommet korrekt igang igen. Det er vist ikke
P-watch problem.

Knud

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 14-05-07 17:27

mortenf@gmail.com wrote:

> [...]
> øje med om P-skiven nu også indstiller korrekt parkeringstid... Så
> kunne man lige så godt fortsætte med at gøre det manuelt.

Du skriver imod bedre vidende.

Når den virker, så virker den. Hvis der er problemer, virker den ikke - og
problemerne bliver fikset af fabrikanten.

Så er den ged vist barberet.

--
Per, Esbjerg

Fra : mortenf@gmail.com

Dato : 14-05-07 09:06

> Er du sikker på den er blevet godkendt?

Tja, der står på http://www.firmagaver-deluxe.dk/?Gaver:Julegaver:SMIL_-_til_P-vagten
at den er godkendt, men reklamebureauer bruger jo ofte en anden
definition af sandhed en resten af jordens befolking

Fra : mortenf@gmail.com

Dato : 14-05-07 12:36

> Hvis det var muligt bliver den ikke godkendt, så kunne man jo selv starte en
> ny periode, uden at køre nogen steder.

Man kan også starte en ny periode med en gammeldags P-skive uden at
flytte bilen.

> En P-vagt der starter en ny periode for dig, er en ualmindelig flink P-vagt,
> så må han vente 1,2,3, timer før han kan skrive.

Mon ikke nærmere han ville fortolke det som forkert indstillet P-skive
og skrive en bøde.

Fra : alexbo

Dato : 14-05-07 17:36

> [...]
> en
> ny periode, uden at køre nogen steder.

Man kan også starte en ny periode med en gammeldags P-skive uden at

Ja, men det må en automatisk ikke kunne, så kan den ikke godkendes, det var
det jeg skrev,.

> [...]
> så må han vente 1,2,3, timer før han kan skrive.
Mon ikke nærmere han ville fortolke det som forkert indstillet P-skive

Du mener at en skive der står på det korrekte tidspunkt kan fortolkes som
forkert indstillet.
Så hvis vagten kommer forbi lige som man er nået ind i opgangen, så får man
en bøde fordi skiven står på det aktuelle tidspunkt.

Jeg tror mere han vil skrive den som en ulovlig skive, hvis han kan få den
til at flytte sig.

mvh
Alex Christensen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 14-05-07 17:29

mortenf@gmail.com wrote:

> Man kan også starte en ny periode med en gammeldags P-skive uden at
> flytte bilen.

Igen imod bedre vidende. Hvis du vil have en ny periode med P-watch, så
bliver du nødt til at flytte bilen. Køre. Den skal altså bevæge sig.

Det behøver du jo så ikke at gøre med en manuel p-skive.

--
Per, Esbjerg

Fra : mortenf@gmail.com

Dato : 14-05-07 12:37

On May 14, 9:37 am, "SoL" <s...@bit.lk> wrote:
> Hvor har P-watch fået dårlig omtale?

Søg efter P-watch i denne gruppe og du skal finde.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 14-05-07 17:30

mortenf@gmail.com wrote:

> Søg efter P-watch i denne gruppe og du skal finde.

Nu er det dig der påstår det findes, så det er nærmere din opgave at finde
det.

--
Per, Esbjerg

Fra : KASO

Dato : 14-05-07 21:32

> Nu er det dig der påstår det findes, så det er nærmere din opgave at finde
> det.

Jeg var ude efter sådan et apparat for nogle måneder siden - men den dårlige
omtale rundt omkring afholdt mig. Der var også flere værksteder, der
fortalte, at de ikke ville montere dem mere på grund af de mange problemer -
så jeg droppede idéen.

Den nye løsning (Jacob Jensen) ser til gengæld lovende ud - skulle den ikke
virke, er den jo nem at aflevere igen - der er ikke brugt krudt på en
installation...

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 17-05-07 20:48

KASO wrote:

> [...]
> værksteder, der fortalte, at de ikke ville montere dem mere på grund
> af de mange problemer - så jeg droppede idéen.

Jeg har 2 i huset - og de virker fint.

De problemer der har været her i huset er mig bekendt blevet løst enten i
tråden eller via fabrikanten. Den (fabrikanten) er vild med at hjælpe :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Preben Kohl Lauritze~

Dato : 14-05-07 16:34

Hej

På ca. 1 år har min P-watch (gamle model) svigtet 2 gange og mærkeligt nok
begge gange ved parkering på den overdækkede parkeringsplads ved Herlev
Sygehus afdeling M.

Når P-watch'en svigter viser den 4 streger istedet for tiden.

Problemet klares ved igen at starte bilen, køre ud af parkeringsbåsen,
bremse hårdt op, køre ind igen og så sætte klokken manuelt, mens der stadig
er tænding på bilen.

Jeg har vænnet mig til udefra lige at kaste et blik på displayet, inden jeg
forlader bilen, men det er lidt irriterende, at det skulle være nødvendigt
at overvåge apparatet!

Den nye model har vist nok ikke denne fejl, og den har desuden også et stort
display, som kan læses inde fra.

Hilsen Preben