Rep af trailer, hvor?
Fra : Steen Schmidt

Dato : 12-05-07 15:30

Hejsa.

Jeg har lavet en lille bule i en lånt trailer, og har brug for at få
den repareret - nogen der har en idé om hvor jeg kan få sådan noget
ordnet, gerne i nærheden af Hinnerup (8382) hvor jeg bor?

Det drejer sig om et let bukket lygteparti i den ene side, og der er
brug for en smule opretning og eftersvejsning i galvaniseret jern, samt
udskiftning af et par nitter samt et af lukke-håndtagene på
"bagklappen". Det er blot en lille 400 kg (max totalvægt) trailer med
masonitsider.

Er det en smed der kan ordne det, for et autoværksted er vel ikke
stedet?

Mvh
Steen

Fra : Ukendt

Dato : 12-05-07 16:39

"Steen Schmidt" <sschmidt@nospam.dk> wrote in message
> [...]
> masonitsider.
>
> Er det en smed der kan ordne det, for et autoværksted er vel ikke

En bule? det lyder nærmere som et stykke bukket galvaniseret blik
Og masonitsider får du altså ikke os til at hoppe på, mon det ikke er
plywood

Og det er noget stads at svejse på, galvaniseringen forsvinder, og kan kun
repareres med koldgalvanisering: Galvafroid.
Popnitter er ingen problem, det kan du gøre selv, Harald Nyborg har et
billig sæt:

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/F4D7B974-1D11-4B76-A538-A4FC384F04BF/0/3235.pdf

Er den lånt privat: kan en flaske rødvin og nogle gode ord ikke gøre det?

Men ellers må du smide et billede på dk.binaer.motor, så kan der være, at
der er nogen i nærheden der kan hjælpe dg, jeg bor for langt væk.
Om det skal være en smed eller et værksted er svært at sige, men
umiddelbart vil jeg tro, at en smed er billigst.

--
Møller
"Bag enhver mand står der en kvinde med himmelvendte øjne"

Fra : Steen Schmidt

Dato : 13-05-07 09:27

Møller wrote:

> "Steen Schmidt" <sschmidt@nospam.dk> wrote in message

> En bule? det lyder nærmere som et stykke bukket galvaniseret blik

Blik er vel så meget sagt. Bagrammen består af et ca. 20x50 mm
galvaniseret firkantet rør i U-form. på bunden af denne U-form er
nummerpladearrangementet monteret, og på siderne er
lygtearrangementerne påsvejst. Lygterne sidder beskyttet af et ca. ø40
galvaniseret jernrør. Indvendigt i U-formen er så bund og sider
popnittet fast.

> Og masonitsider får du altså ikke os til at hoppe på, mon det ikke er
> plywood

Det er mørkt brunt/bodeaux krydsfinér, så plywood er vel rigtigt.

> Og det er noget stads at svejse på, galvaniseringen forsvinder, og
> kan kun repareres med koldgalvanisering: Galvafroid.

Ok.

> Popnitter er ingen problem, det kan du gøre selv, Harald Nyborg har et
> billig sæt:
>
> http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/F4D7B974-1D11-4B76-A538-A4FC384F04BF/0/
> 3235.pdf

Det var vist det gale link Men Harald Nyborgs grej kan vist ikke
bruges til det her. Det ser ud til at være 6,4 mm nitter, men jeg kan
ikke lige huske om de er alu eller rustfrit stål.

> Er den lånt privat: kan en flaske rødvin og nogle gode ord ikke gøre
> det?

Muligvis, men det ville jeg ikke selv acceptere. Jeg vil gerne kunne
låne noget af ham en anden gang, og jeg plejer ikke at ødelægger
hverken mine eller andres ting - ergo skal den tilbage i samme stand
som jeg lånte den i. Det skal siges det er en ret flot trailer der stod
som ny da jeg lånte den, så en sådan "Bilka-bule" er ikke noget den
burde have på nuværende tidspunkt i dens liv.

Ok, takker for info indtil videre.

Mvh
Steen

Fra : Ukendt

Dato : 13-05-07 21:26

> [...]
> bruges til det her. Det ser ud til at være 6,4 mm nitter, men jeg kan
> ikke lige huske om de er alu eller rustfrit stål.

UPS du har ret, der sad vist noget fast i udklipsholderen, det skulle være:
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=1852&n=10&KundeID=

Men normalt bruger jeg nitter til brug på vandet, de holder, så hvis der er
nogle sejler i nærheden, så har de sikkert, jollesejlere er bedst. de kan
selv, de andre betaler sig bare fra det
Eller en sejlklub.

> Muligvis, men det ville jeg ikke selv acceptere.

Forståeligt, men måske kunne han være behjælpelig med at udbedre skaden, han
opdager det jo alligevel.

I nærheden af Hinnerup er der da flere maskinfabrikker og smede: bl.a. i
Lystrup, Aarhus m.v s.v.j.h.
Men en der kan svejse og efterbehandle er nok et must, du kan snakke med
trailerfabrikanten, og se hvad han vil anbefale.

Et lille lokalt autoværksted kan også, men uden værkfører i jakkesæt og
slips, ellers gider de ikke.

Fra : Steen Schmidt

Dato : 14-05-07 05:55

Møller wrote:

> Forståeligt, men måske kunne han være behjælpelig med at udbedre
> skaden, han opdager det jo alligevel.

Det gør han helt sikkert, for det første jeg gjorde var at smide en
seddel i hans postkasse (han er ikke selv hjemme før om et par dage
igen). Jeg får den ikke fixet før han selv har været med inde over. Jeg
spørger kun her for selv at have en idé om hvor jeg kan få det ordnet.

> [...]
> med trailerfabrikanten, og se hvad han vil anbefale.
>
> Et lille lokalt autoværksted kan også, men uden værkfører i jakkesæt

Jeg prøver at ringe lidt rundt når jeg har talt med ham jeg har lånt
traileren af. Takker.

Mvh
Steen