Tekniske målinger på netværk
Fra : Jesper Kjeldsen

Dato : 09-01-01 15:53

Hvordan og evt. hvilket udstyr skal man bruge for at lave målinger på en
stører netværksinstallation?
Det jeg er ude efter at at finde ud af om der er elektronisk støj og om
kablernes kvalitet og stiksamlinger er ok.
Umiddelbart kunne jeg forestille mig noget temmelig dyrt Fluke udstyr, og
såfremt der er tale om noget sådant, er der så nogen der kender steder hvor
det udlejes?

Mvh
Jesper

Fra : Arne Keller

Dato : 09-01-01 16:28

Hej Jesper

"Jesper Kjeldsen" <jk@jknet.danmark> wrote in message
> [...]
og
> såfremt der er tale om noget sådant, er der så nogen der kender steder

Hvis du vil måle på kabelinstallationen i henhold til standarderne Cat
5E eller Cat 6 skal du bruge en af disse testere:

http://www.kabling.dk/kabling/dokumentation/maaleudstyr.htm

Udstyret koster vel fra 30-150.000, det er dyrt hvis man kun skal måle
på en installation.

Elinstallatører kan leje udstyr hos Louis Poulsen og Solar. Derudover
findes der nok også andre distributører som udlejer måleudstyr.

Alternativt kan du jo få en installatør som har en tester og adaptere
til dit kabelsystem til at måle for dig, det vil ofte være en god ide,
tolkning og fejlretning er meget nemmere når man har erfaring.
En del installatører kan findes her:
http://www.kabling.dk/systemer/installatxrer.htm

--
Arne Keller
Kemp & Lauritzen Kommunikation

Fra : Eivind Olsen

Dato : 09-01-01 18:03

Et netværksdesign firma som f.eks Netdesign lejer også udstyr ud. De kan
også komme og tolke
men det vist de sædvanlige +1000 kr i timen.....

Eivind