Køb af brugt volvo
Fra : dpl

Dato : 10-05-07 15:09

Hejsa
Vi er på jagt efter en stor, men billig stationcar der kan køre de næste
2 år, og overvejer en gammel Volvo 240 fra 1987. Den er nysynet og pæn,
og vi er indstillet på nogle udgifter til reparationer over de næste to år.

Men... hvad med benzinforbruget, det kan jeg ikke rigtigt finde
oplysninger om? Og hvis siger I, ville I kunne finde på at købe sådan
en, hvis den passede til Jeres behov, eller er det hul i hovedet med så
gammel en bil? (Kæresten mener det er skørt, men jeg er lidt
forelsket...både i ham og bilen, forstås).

Hilsen Dorthe

Fra : Peter Frost

Dato : 10-05-07 15:42

dpl skrev:
> Hejsa

Hey

> [...]
> år, og overvejer en gammel Volvo 240 fra 1987. Den er nysynet og pæn, og
> vi er indstillet på nogle udgifter til reparationer over de næste to år.

De er ganske udemærket ! Og teknisk meget magen til 740 og 940...

> Men... hvad med benzinforbruget, det kan jeg ikke rigtigt finde
> oplysninger om?

Regn med ca 11km/l...

> [...]
> gammel en bil? (Kæresten mener det er skørt, men jeg er lidt
> forelsket...både i ham og bilen, forstås).

Det jo en skøn gammel bil, og vi har da et par her på vejen der stadig køre
! Og de er jo ufattelig simple at skruge på, så alle mekanikere kan køre
det... Hvis den ellers var pæn, altså ingen rust, og velholdt, så kunne jeg
godt, men havde nok gået efter en 740 i stedet...

- Peter F
Volvo 850 ;)

Fra : Lars Holst

Dato : 10-05-07 15:55

"Peter Frost" <peterfrost@cph-metronet.dk> said in

> [...]
> kan køre det... Hvis den ellers var pæn, altså ingen rust, og
> velholdt, så kunne jeg godt, men havde nok gået efter en 740 i

Det er en ganske holdbar traktor, sådan en Volvo 240
Men 11 km/literen er efter min mening en del optimistisk.
Jeg vil sige, hvis jeg medtænker bilens alder, 7-9 km/l og hvis det er
med tomatgear så ryger den ned på 6-8 km/l.

--
Lars Holst

Fra : dpl

Dato : 10-05-07 21:45

Lars Holst skrev:

> [...]
> Jeg vil sige, hvis jeg medtænker bilens alder, 7-9 km/l og hvis det er
> med tomatgear så ryger den ned på 6-8 km/l.

Hejsa, tak for info. Ja, den lyder noget tørstig, men det er jo ikke
helt uventet. Det koster åbentbartat skulle kunne fragte både skt.
bernhardshund og tvillingeklapvogn...

Hilsen Dorthe

Fra : TheTransporter

Dato : 11-05-07 01:56

On 10 May 2007 14:55:08 GMT, Lars Holst <delfinerne@yahoo.com> wrote:

> [...]
>Jeg vil sige, hvis jeg medtænker bilens alder, 7-9 km/l og hvis det er
>med tomatgear så ryger den ned på 6-8 km/l.

MIn chefs kone har en hun triller rundt i med manuel gear og den går
ca 8,5 literen.

---
Mvh
TheTransporter
1996 Nissan Almera 1,6 SR
2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)

Fra : Kim

Dato : 10-05-07 17:35

"dpl" <dplahrmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> en bil? (Kæresten mener det er skørt, men jeg er lidt forelsket...både i

Jeg har en 940. Kan kun tilslutte mig koret med, at det skal være
ned ad bakke, solen i ryggen, og stærk hjemve, hvis den skal op
over 10km/l. Ellers en herlig rejsebil....

Mvh, Kim

Fra : dpl

Dato : 10-05-07 22:02

Kim skrev:

> Jeg har en 940. Kan kun tilslutte mig koret med, at det skal være
> ned ad bakke, solen i ryggen, og stærk hjemve, hvis den skal op
> over 10km/l. Ellers en herlig rejsebil....

Hæhæ... nu bor vi på Lolland, og her går det hverken ret meget op eller
ned ad bakke, men ja, man har garanteret god plads til en spanienstur.
Dorthe

Fra : Erik Kirkegaard

Dato : 10-05-07 20:24

Volvo er en superbil, jeg har haft Amazon-244-740 diesel.
740 kørte gennemsnitlig 13 km.ltr på diesel.
Det eneste minus/plus er du GÅR aldrig tilbage til små biler
igen. Næstegang køber du Audi/mercedes/Bmw held og lykke med
volvoen.

Fra : dpl

Dato : 10-05-07 22:05

Erik Kirkegaard skrev:
> [...]
> Det eneste minus/plus er du GÅR aldrig tilbage til små biler
> igen. Næstegang køber du Audi/mercedes/Bmw held og lykke med

Hejsa, tak for "advarslen" *smil*. Jeg bliver mere og mere opsat på en
af de skønne gamle æsker!
Hilsen Dorthe

Fra : Peter A. Jensen

Dato : 12-05-07 08:58

> [...]
> gammel en bil? (Kæresten mener det er skørt, men jeg er lidt
> forelsket...både i ham og bilen, forstås).

Regn med 11km/l med standard motor (112-120hk) og manuelt gear.
Har kørt op til 14km/l på en tank men det er sjældent, og gennemsnit over
100.000 km er ca. 11km/l

Hvis det ikke er en konkret bil så kan man nogen gange gøre et bedre køb i
740 serien, 240 blev galvaniseret i 89 men 740 allerede i 87.
Alle volvoer er løbende forbedret så nyere er bedre og skulle jeg have 240
igen, hvilket ikke er så tosset, ville jeg vælge en af de sidste modeller
fra 92-93.

Du kunne skrive lidt mere om kørselsbehov, forsikrings forhold (jeres alder)
det er vigtigere end brændstofforbruget.

Mvh Peter

Fra : dpl

Dato : 14-05-07 09:39

Peter A. Jensen skrev:
> [...]
> igen, hvilket ikke er så tosset, ville jeg vælge en af de sidste modeller

Hejsa, tak for informationerne.
Det gik hurtigt her i weekenden, kæresten blev overtalt, og bilen købt,
så nu er vi ejerer af en fiiiin volvo 240 *smil*.

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/