Komfort blink i citroen c5
Fra : Anders Majland

Dato : 09-05-07 15:53

I fabian havde jeg komfortblink der gjorde at bare kontakten lige blev
aktiveret blinkede den de lovpligtige 3 gange - Det savner jeg i c5'en og
værkstedet siger at det ikke bare er noget de lige kan slå til i computeren.

Nogen der har erfaringer med at eftermontere et komfortblinkrelæ som f.eks
http://www.autoszene-tuning.de/index.php?csx=article&csx_id=190
http://www.berlin-tuning.com/komfort-blinkmodul-p-611.html

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-05-07 16:13

Anders Majland skriver:

> [...]
> værkstedet siger at det ikke bare er noget de lige kan slå til i computeren.

Er det hele ikke styret med CAN bus ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Anders Majland

Dato : 09-05-07 16:53

> Er det hele ikke styret med CAN bus ?

Jo - derfor spørgsmålet om udgangene kan tåle at man "overruler" - og i
givet fald hvordan det kan anbefales at gøre det ...

Den rigtige løsning er selvfølgelig at pille i firmwaren ...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-05-07 16:52

Anders Majland skriver:

> Jo - derfor spørgsmålet om udgangene kan tåle at man "overruler" - og i
> givet fald hvordan det kan anbefales at gøre det ...

Hvis den er CAN styret kan du risikere at skulle trække ledninger ud til
hver pære/lygte.

> Den rigtige løsning er selvfølgelig at pille i firmwaren ...

Nemlig.
Forfindes der ikke komfortblink i en C5?

Fra : Nielsen

Dato : 09-05-07 17:18

> Nemlig.
> Forfindes der ikke komfortblink i en C5?
>
> Klaus
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
> http://home6.inet.tele.dk/moppe

Øøøøøøh Hvad var spørgsmålet

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-05-07 18:05

Nielsen skriver:

> Øøøøøøh Hvad var spørgsmålet

Nu er det jo ikke "luksusmodellen" Anders har købt.

I min "ultraskrabede" Golf er sådan noget såmænd ganske standard.
(VW Golf bliver uretsmæssigt beskyldt for at være skrabet udstyret)

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 09-05-07 18:57

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> I min "ultraskrabede" Golf er sådan noget såmænd ganske standard.
> (VW Golf bliver uretsmæssigt beskyldt for at være skrabet udstyret)

Mon forklaringen ikke er at franskmænd har en anden kultur omkring det?
Synes da de havde en jævn tendens til at have blinket slået til under
hele overhalingen sidst jeg trillede rundt dernede. For nu at lufte
fordommene - at forestille sig at franskmænd tilpasser deres produkter
efter sædvaner, som ikke er franske, med mindre det er direkte
lovpligtigt?!! Det har englænderne en glimrende vending for - when pigs fly.

Knus
Regnar

Fra : Lars Knudsen

Dato : 09-05-07 19:20

On Wed, 09 May 2007 19:05:02 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Nu er det jo ikke "luksusmodellen" Anders har købt.
>
>I min "ultraskrabede" Golf er sådan noget såmænd ganske standard.
>(VW Golf bliver uretsmæssigt beskyldt for at være skrabet udstyret)

Ja selv den VW Fox jeg havde som lånebil da Octaviaen var til service
havde det.

** Lars

Fra : Anders Majland

Dato : 09-05-07 19:30

> Nu er det jo ikke "luksusmodellen" Anders har købt.
>
> I min "ultraskrabede" Golf er sådan noget såmænd ganske standard.
> (VW Golf bliver uretsmæssigt beskyldt for at være skrabet udstyret)

Hvis det ikke var fordi jeg var blevet vandt til det i skodaen havde jeg nok
ikke savnet det. Nu finder jeg det en kende akavet at holde blinket aktivt
uden at slå det til (håber i forstår hvad jeg mener) samtidig med at jeg
drejer på rattet.

/A

Fra : Brian Sørup

Dato : 09-05-07 19:35

> [...]
aktivt
> uden at slå det til (håber i forstår hvad jeg mener) samtidig med at

Jeg har gjort som dig i mange år, men jeg drejer godt nok ikke ret meget
på rattet for at lave en overhaling eller et vognbaneskift på
motorstien, max 1-2cm målt på ratkransen......
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Anders Majland

Dato : 09-05-07 21:06

> Jeg har gjort som dig i mange år, men jeg drejer godt nok ikke ret meget
> på rattet for at lave en overhaling eller et vognbaneskift på
> motorstien, max 1-2cm målt på ratkransen......

Det gjorde jeg også før fabia'en - men når man først har noget komfortudstyr
savner man det ...

Og listen bliver jo bare længere og længere over det jeg ikke vil undvære i
en bil. Fjernbetjent centrallås, elruder og fartpiot står meget højt på
listen (savnede elruder bagi fabia'en - det havde vi før) men værdsætter
også klima og den regnafhængige viskerrobot

En manuel p-skive har virket i mange år og virker stadig - men komforten i
en p-watch er nu heller ikke at kimse ad. Min kone har heller ikke en chance
for at sætte en p-skive fra førersædet i c5'en så hun skal rundt om bilen og
ind på passagersædet for at stille den.. Inden vi fik en p-watch i fabia'en
havde jeg også grint lidt af den og kaldt den totalt overflødig - mennu har
jeg købt en til montering i c5'en ...

Fra : TheTransporter

Dato : 11-05-07 01:38

On Wed, 9 May 2007 22:05:38 +0200, "Anders Majland"
<See.Signature@Address.invalid> wrote:

> [...]
>havde jeg også grint lidt af den og kaldt den totalt overflødig - mennu har

P-Watch er bare noget skrammel hvis at man fx parkerer en lørdag på
en parkeringsplads (uden begrænsninger på det pågældede tidspunkt om
lørdagen), mens at der fx søndag morgen kl 8 træder 1 timers parkering
i kraft.

Der kunne man jo bare stille den manuellle p-skive til kl 8 inden at
man stillede bilen og derved have den extra time før at bilen skulle
flyttes. Med P-Watch skal bilen flyttes med det samme da det
automatisk indstillede P-Tidspunkt repræsenterer det tidspunkt hvor at
man stillede bilen lørdag.

---
Mvh
TheTransporter
1996 Nissan Almera 1,6 SR
2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)

Fra : alexbo

Dato : 11-05-07 08:42

"TheTransporter" skrev

> [...]
> flyttes. Med P-Watch skal bilen flyttes med det samme da det
> automatisk indstillede P-Tidspunkt repræsenterer det tidspunkt hvor at

Næh, man stiller P-Watch frem til ønsket tidspunkt.

mvh
Alex Christensen

Fra : TheTransporter

Dato : 11-05-07 13:35

On Fri, 11 May 2007 09:42:18 +0200, "alexbo" <alexbo@email.dk> wrote:

>"TheTransporter" skrev

>Næh, man stiller P-Watch frem til ønsket tidspunkt.

Troede ligesom at det var hele pointen, at man ikke skulle og kunne
stille den frem :S

---

Fra : alexbo

Dato : 11-05-07 14:33

"TheTransporter" skrev

> Troede ligesom at det var hele pointen, at man ikke skulle og kunne
> stille den frem :S

Det kan man godt netop for at kunne starte i næste parkeringperiode.

Man kan så kun gøre det når man parkerer, man kan ikke senere sætte uret
frem.

mvh
Alex Christensen

Fra : TheTransporter

Dato : 11-05-07 01:34

On Wed, 9 May 2007 20:29:35 +0200, "Anders Majland"

> [...]
>uden at slå det til (håber i forstår hvad jeg mener) samtidig med at jeg

Det problem har jeg nu ikke selvom at min hyrevogn har komfortblink og
min private bil ikke har. Oftere er det sådan at jeg faktisk selv pr
refleks holder blinkerarmen i taxaen oppe nok til at den blinker det
den skal for så at slippe den, hvilket egt ville sige at den
funktionalitet kunne være sparet væk i mit tilfælde uden at jeg ville
have mærket noget til det :).

Personligt finder jeg det mere irreterende end det egt er til gavn

---

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 09-05-07 17:19

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Anders Majland skriver:

> Hvis den er CAN styret kan du risikere at skulle trække ledninger ud
> til hver pære/lygte.

> Nemlig.
> Forfindes der ikke komfortblink i en C5?

i en Citroen?? næppe... de blev jo også ved med at køre med blinklyskontakt
man selv skulle slå fra 20 år efter alle andre bilmærker var stoppet med den
slags...

Rasmus

Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 09-05-07 19:03

Rasmus M. Jensen wrote:

> i en Citroen?? næppe... de blev jo også ved med at køre med
> blinklyskontakt man selv skulle slå fra 20 år efter alle andre
> bilmærker var stoppet med den slags...

Hej Rasmus
Så må du da være meget gammel siden du har den erindring. Hvornår mener du
da at Citroen indførte kontakten som selv slog fra?
Ebbe

Fra : Anders Majland

Dato : 09-05-07 19:31

> Så må du da være meget gammel siden du har den erindring. Hvornår mener du
> da at Citroen indførte kontakten som selv slog fra?

Jeg kan huske at en citroen bx havde kontakten hvor man selv skulle slå den
fra igen ...

/A

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 09-05-07 20:22

Anders Majland wrote:

> Jeg kan huske at en citroen bx havde kontakten hvor man selv skulle
> slå den fra igen ...

præcis...

Rasmus

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 09-05-07 20:21

Ebbe Rasmussen wrote:

> Så må du da være meget gammel siden du har den erindring. Hvornår mener du
> da at Citroen indførte kontakten som selv slog fra?

Såså Citroën CX havde det - jeg mener ikke at det blev lavet om i
sidste facelift (hvor den ellers blev næsten normal med almindeligt
viserspeedometer). CX - hvornår udgik den? Det må vel have været omkring
1990.

Knus
Regnar
(32 år)

Fra : Niels Pein

Dato : 09-05-07 19:17

"Anders Majland" skrev ...

> Nogen der har erfaringer med at eftermontere et komfortblinkrelæ som f.eks
> http://www.autoszene-tuning.de/index.php?csx=article&csx_id=190
> http://www.berlin-tuning.com/komfort-blinkmodul-p-611.html

Har fået monteret denne her:
http://www.uniq-import.dk/produkter/?v=009-002-00001122
i min Chevrolet Nubira. Virker upåklageligt. Det gør resten af denne
billig-bil forresten også stadigvæk.
--
Mvh. Niels
Chevrolet Nubira 1.8 CDX

Fra : Benny

Dato : 10-05-07 04:09

Jeg lavede det selv på min Corolla fra 90. Ikke særlig svært med en lille
micro og et par relæer. Skulle offentlig gøre det her, måske.

Benny

Fra : Anders Majland

Dato : 10-05-07 07:18

> Jeg lavede det selv på min Corolla fra 90. Ikke særlig svært med en lille
> micro og et par relæer. Skulle offentlig gøre det her, måske.

På en "ældre" bil med et traditionelt elsystem vil jeg heller ikke være
nervæs eller spørge her. Der er det bare at finde de rigtige ledninger at
kople sig på. Men på en bil hvor alt er styret over et bus-system er jeg
mere forbeholden. Selv montering af stik til et anhængertræk kræver en
adapterbox der er koplet på bussen.

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 10-05-07 09:06

Benny wrote:
> Jeg lavede det selv på min Corolla fra 90. Ikke særlig svært med en
> lille micro og et par relæer. Skulle offentlig gøre det her, måske.

ja tak... kunne da godt bruge det til Corsa'en...

Rasmus