Forskel diesel / benzin ?
Fra : Tom Jones

Dato : 09-05-07 10:32

En diesel er som bekendt dyrere i indkøb end en benziner..men hvad skal jeg
betale i
"grønne afgifter / vægtafgift " m.v. til staten for at køre rundt i en brugt
dieselbil på hvide plader til hverdag ?
Må være en grund til at man siger der skal køres mere end 20.000km om året
inden det kan svare sig at købe en diesel. Jeg kører kun ca 12.000km om året
..

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 09-05-07 10:38

"Tom Jones" <t@jones.gg> skrev i meddelelsen
> En diesel er som bekendt dyrere i indkøb end en benziner

Er de?

Ikke altid.. men for det meste ja.

> Må være en grund til at man siger der skal køres mere end 20.000km om året
> inden det kan svare sig at købe en diesel. Jeg kører kun ca 12.000km om
> året

Højere afgift og som regel højere anskaffelsespris.

Hvad kan du bedst lide.. at betale dyrt hver gang du tanker eller betale
dyrt hver gang du går i banken?

Personligt kan jeg godt lide, at smile når jeg tanker... og så smile lidt
mindre i banken.

Fra : Tom Jones

Dato : 09-05-07 11:20

> [...]
> dyrt hver gang du går i banken?
>
> Personligt kan jeg godt lide, at smile når jeg tanker... og så smile lidt

Jeg forstår dig godt
Hvis vi nu glemmer alt om anskaffelsespris , hvor meget koster så en diesel
ekstra i afgifter om året
i forhold til en benziner ? F.eks forskellen mellem BMW 530i og en BMW 530
Diesel...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 09-05-07 21:23

> Hvis vi nu glemmer alt om anskaffelsespris , hvor meget koster så en
> diesel ekstra i afgifter om året
> i forhold til en benziner ? F.eks forskellen mellem BMW 530i og en BMW 530
> Diesel...

Kig på hvorlangtpaaliteren.dk og find den grønne afgift/vægtafgift på den
begge og divider med 12. Så har du den månedlige pris på hhv. den ene og den
anden.

Mit gæt = Diesel'en er betydeligt billigere brændstof og afgifter sat mod
hinanden.

Fra : Anders Majland

Dato : 10-05-07 10:24

> Mit gæt = Diesel'en er betydeligt billigere brændstof og afgifter sat mod
> hinanden.

Det vil også være mit bud - men om besparelsen så står mål med at dieselen
er væsenligt dyrere i anskaffelse er en anden sag. Men da dieseler også er
eftertragtede som brugte er det ikke sikkert at afskrivningen er meget
højere og så er det kun et spørgsmål om at have flere penge bundet i en bil
i perioden (eller renteudgiften)

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 14-05-07 19:50

Anders Majland wrote:

> [...]
> afskrivningen er meget højere og så er det kun et spørgsmål om at
> have flere penge bundet i en bil i perioden (eller renteudgiften)

Med den nye afgiftspakke er diesel ikke nødvendigvis dyrere i anskaffelse
mere - til stor fortrydelse for visse politikere, som mener de forurener
mere fordi de ikke har partikelfilter.

--
Per, Esbjerg

Fra : Tom Jones

Dato : 09-05-07 11:54

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 09-05-07 14:16

> [...]
> ekstra i afgifter om året
> i forhold til en benziner ?
> F.eks forskellen mellem BMW 530i og en BMW 530 Diesel...

Det kan du se på hvorlangtpaaliteren.dk

/Kasper Hansen

Fra : Tom Jones

Dato : 09-05-07 17:06

"Kasper Hansen [8270]" <news@SLETpostmand.com> skrev i en meddelelse

> Det kan du se på hvorlangtpaaliteren.dk
>
> /Kasper Hansen

Det hænger ikke sammen..Ejerafgiften pr. år er ca de 6.400kr uanset om BMW
530 er diesel eller benzin ?
Hvis det er rigtigt kan man lige så godt spare en krone literen , ved at
købe diesel...
Jeg har garanteret overset / misforstået noget , men hvad på
www.hvorlangtpaaliteren.dk

Fra : Stoffer

Dato : 09-05-07 19:55

Tom Jones wrote:
> [...]
> købe diesel...
> Jeg har garanteret overset / misforstået noget , men hvad på

Du har vist set forkert?

530i = 3500,- årligt
530d = 5140,- årligt.