Moms på gammel varebil - Jeg fatter hat.
Fra : Yehaah

Dato : 08-05-07 20:21

Jeg leder efter en billig bil nummer to, som gerne må køre på diesel.

Jeg er nu faldet over en som er ganske overkommelig, men så er der
lige den med moms på gule plader.

Hvis jeg køber den af en privat (der har købt den fra en virksomhed),
kan jeg så brænde nallerne?
Er der en måde man kan sikre sig at der er betalt moms eller ej?

Yehaah!

Fra : Ukendt

Dato : 08-05-07 20:48

Yehaah <yehaah@gmail.com> skrev :

>Er der en måde man kan sikre sig at der er betalt moms eller ej?

Der vil altid være betalt moms af bilen - om så det firma der først
købte den, har fået momsen refunderet er nok ikke til at opklare

Og vil iøvrigt næppe blive dit problem
--
Jan_stevns

Fra : Ukendt

Dato : 09-05-07 07:23

"Yehaah" <yehaah@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

>kan jeg så brænde nallerne?
>Er der en måde man kan sikre sig at der er betalt moms eller ej?

Du skal bare sikre dig at der står i slutsedlen at momsen enten er indeholdt
i købsprisen eller at bilen er momsfri. Så er det ikke længere din
hovedpine, men sælgers. (det fik jeg oplyst ved SKAT for ca 1 år siden)
Tommy

Fra : Yehaah

Dato : 09-05-07 10:55

Mange tak for svarene.

Jeg vil få momsen med sammen med at den er gældsfri

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 09-05-07 11:03

Yehaah wrote:

> Hvis jeg køber den af en privat (der har købt den fra en virksomhed),
> kan jeg så brænde nallerne?

Dvs. en handel mellem to privatpersoner? Her er der overhovedet ikke moms
involveret.

> Er der en måde man kan sikre sig at der er betalt moms eller ej?

Når en virksomhed sælger noget, skal virksomheden *altid* opkræve moms. Hvis
køber osse er en virksomhed, kan køber efterfølgende få momsen refunderet
fra Skat. Hvis den sælgende virksomhed har glemt at lægge moms på, er det
bare synd for dem, Skat opkræver alligevel 20% af købsprisen.

Det eneste problem, du kan komme ud for er at ham, der sælger dig bilen,
alligevel er moms-registreret og har givet dig en eks. moms pris. Men på den
endelig faktura/slutseddel/kvittering skal man altid opgive prisen inkl.
moms så du opdager det senest her.

Alt i alt: Det er slet ikke dit problem.

Ebbe