/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Sjov/flot bil til under 100k
Fra : Jacob Larsen


Dato : 08-05-07 17:36

Hej.

Jeg er på udkig efter en anden bil og denne gang vil jeg gerne have noget,
der er lækkert og sportsligt at se på, men samtidigt relativt holdbar. Jeg
vil ikke give over 100k, da jeg er en nærigrøv. Den behøver ikke være vildt
hurtig, men skal heller ikke være direkte sløv.

Mine egne ideer siger Toyota Celica T20. 1,8'eren da jeg ikke kan få
forsikret en 2.0.

Jeg har kigget på Toyota MR2 og Mazda MX5, men jeg er ikke så meget for at
undvære bagageplads og bagsæder.

Har I andre gode forslag til biler, som jeg kan kigge efter?

--
Mvh. Jacob Larsen



 
 
Per (08-05-2007)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 08-05-07 17:51

Jacob Larsen wrote:
> Hej.
>
> Jeg er på udkig efter en anden bil og denne gang vil jeg gerne have
> noget, der er lækkert og sportsligt at se på, men samtidigt relativt
> holdbar. Jeg vil ikke give over 100k, da jeg er en nærigrøv. Den
> behøver ikke være vildt hurtig, men skal heller ikke være direkte
> sløv.
> Mine egne ideer siger Toyota Celica T20. 1,8'eren da jeg ikke kan få
> forsikret en 2.0.
>
> Jeg har kigget på Toyota MR2 og Mazda MX5, men jeg er ikke så meget
> for at undvære bagageplads og bagsæder.
>
> Har I andre gode forslag til biler, som jeg kan kigge efter?


Hvad med en Fiat Punto GT ? (turbo)

Sjov, anderledes, lynhurtig og alligevel med "masser" af plads.

Billig i drift og res. dele.

Du burde sagtens kunne få en til under 100k

/Per



Otto J (08-05-2007)
Kommentar
Fra : Otto J


Dato : 08-05-07 18:00

> Sjov, anderledes, lynhurtig og alligevel med "masser" af plads.

Hvad "anderledes" er der ved en Punto?

Mvh. Otto



Jacob Larsen (08-05-2007)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 08-05-07 18:16

"Per" <mesked@hotmail.com> wrote in message
news:4640aa1e$0$13969$edfadb0f@dread15.news.tele.dk
> Jacob Larsen wrote:
> > Hej.
> >
> > Jeg er på udkig efter en anden bil og denne gang vil
> > jeg gerne have noget, der er lækkert og sportsligt at
> > se på, men samtidigt relativt holdbar. Jeg vil ikke
> > give over 100k, da jeg er en nærigrøv. Den behøver ikke
> > være vildt hurtig, men skal heller ikke være direkte
> > sløv. Mine egne ideer siger Toyota Celica T20. 1,8'eren da
> > jeg ikke kan få forsikret en 2.0.
> >
> > Jeg har kigget på Toyota MR2 og Mazda MX5, men jeg er
> > ikke så meget for at undvære bagageplads og bagsæder.
> >
> > Har I andre gode forslag til biler, som jeg kan kigge
> > efter?
>
>
> Hvad med en Fiat Punto GT ? (turbo)
>
> Sjov, anderledes, lynhurtig og alligevel med "masser" af
> plads.
> Billig i drift og res. dele.
>
> Du burde sagtens kunne få en til under 100k

Jeg synes den er lidt for almindelig. Den er helt sikkert sjov, men vil
gerne have et lidt mere "eksklusivt" udseende. Der er også lidt for meget
t-hansen-reklamebil over sådan en sag hvis man styler den. Vil gerne have en
pæn og sjov bil, men den skal nok være lidt mere svigermorvenlig.

--
Mvh. Jacob Larsen



Martin (08-05-2007)
Kommentar
Fra : Martin


Dato : 08-05-07 18:29

Hej

Jeg købte en Peugeot 206 S16 fra 2003 i efteråret for lige under 100K. Den
er ret almindelig at se på, men sjov at køre i og et par lækre 17" gør den
fræk at se på (men endelig ikke "lægsus" baglygter eller andre T-hansen
tiltag! Måske en GTI af samme med et år mere på bagen?!

Martin


"Jacob Larsen" <mcalcoholic@[--FJERNDETTE--]hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:4640b03b$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
> "Per" <mesked@hotmail.com> wrote in message
> news:4640aa1e$0$13969$edfadb0f@dread15.news.tele.dk
>> Jacob Larsen wrote:
>> > Hej.
>> >
>> > Jeg er på udkig efter en anden bil og denne gang vil
>> > jeg gerne have noget, der er lækkert og sportsligt at
>> > se på, men samtidigt relativt holdbar. Jeg vil ikke
>> > give over 100k, da jeg er en nærigrøv. Den behøver ikke
>> > være vildt hurtig, men skal heller ikke være direkte
>> > sløv. Mine egne ideer siger Toyota Celica T20. 1,8'eren da
>> > jeg ikke kan få forsikret en 2.0.
>> >
>> > Jeg har kigget på Toyota MR2 og Mazda MX5, men jeg er
>> > ikke så meget for at undvære bagageplads og bagsæder.
>> >
>> > Har I andre gode forslag til biler, som jeg kan kigge
>> > efter?
>>
>>
>> Hvad med en Fiat Punto GT ? (turbo)
>>
>> Sjov, anderledes, lynhurtig og alligevel med "masser" af
>> plads.
>> Billig i drift og res. dele.
>>
>> Du burde sagtens kunne få en til under 100k
>
> Jeg synes den er lidt for almindelig. Den er helt sikkert sjov, men vil
> gerne have et lidt mere "eksklusivt" udseende. Der er også lidt for meget
> t-hansen-reklamebil over sådan en sag hvis man styler den. Vil gerne have
> en pæn og sjov bil, men den skal nok være lidt mere svigermorvenlig.
>
> --
> Mvh. Jacob Larsen
>



Jacob Larsen (09-05-2007)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 09-05-07 18:20

"Martin" <min@mail_at_dk> wrote in message
news:4640b35e$0$52142$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
> Hej
>
> Jeg købte en Peugeot 206 S16 fra 2003 i efteråret for
> lige under 100K. Den er ret almindelig at se på, men sjov
> at køre i og et par lækre 17" gør den fræk at se på (men
> endelig ikke "lægsus" baglygter eller andre T-hansen
> tiltag! Måske en GTI af samme med et år mere på bagen?!

Umiddelbart synes jeg den var lidt for lille og nemt blev til en
thansen-bil. Undersøgte så lige forsikringen og de er ovenud glade for den
bil i mit selskab, så den vil jeg også lige huske på. Med 135hk til den vægt
skulle den jo være rimeligt sjov.

--
Mvh. Jacob Larsen



Martin Elkjær (14-05-2007)
Kommentar
Fra : Martin Elkjær


Dato : 14-05-07 20:59

Per skrev:
>
>
> Hvad med en Fiat Punto GT ? (turbo)
>
> Sjov, anderledes, lynhurtig og alligevel med "masser" af plads.

Ja, helt bestemt sjov og anderledes og overraskende hurtig. Havde en
sådan tilbage i 90'erne (hmmm nu lyder jeg sgu' gammel), og det var ikke
så få medtrafikanter der blev overrasket, når man trak fra på motorvejen
eller ved et lyskryds.... Min var helt uden gejl og uden skilte, så den
lignede en sløv Punto 60

>
> Billig i drift og res. dele.
>

NEJ! Jeg har aldrig haft en så dyr bil: Turbo skiftet, køler skiftet,
benzintank skiftet, svingarme bag skiftet og så de sædvanlige sliddele,
som alle biler skal have skiftet. Heldigvis havde jeg en
tillægsforsikring, som dækkede en del af udgiftere. Måske var jeg bare
uheldig med mit eksemplar, men mit råd: Hold nallerne fra sådan en!

Mit råd: Køb istedet en Peugeot 206 GTI

venlig hilsen
Martin
02 BMW 525i Steptronic


Martin Johansen [600~ (14-05-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 14-05-07 21:12

> Ja, helt bestemt sjov og anderledes og overraskende hurtig. Havde en sådan
> tilbage i 90'erne (hmmm nu lyder jeg sgu' gammel), og det var ikke så få
> medtrafikanter der blev overrasket, når man trak fra på motorvejen eller
> ved et lyskryds.... Min var helt uden gejl og uden skilte, så den lignede
> en sløv Punto 60

Er det ikke kun omkring 140 heste sådan en har?

Prøvede en Punto GT Turbo engang... for pokker den var sløv.. eller
rettere.. den var kvik.. men dælme ikke specielt racer/hurtig-agtig. Den
skal "optimeres" før den bliver sjov IMHO.

Men selvfølgelig kommer man fra en 100 hestes 106 Ralley så er alt jo
hurtigt


Martin Elkjær (14-05-2007)
Kommentar
Fra : Martin Elkjær


Dato : 14-05-07 21:47

Martin Johansen [6000] skrev:
>> Ja, helt bestemt sjov og anderledes og overraskende hurtig. Havde en
>> sådan tilbage i 90'erne (hmmm nu lyder jeg sgu' gammel), og det var
>> ikke så få medtrafikanter der blev overrasket, når man trak fra på
>> motorvejen eller ved et lyskryds.... Min var helt uden gejl og uden
>> skilte, så den lignede en sløv Punto 60
>
> Er det ikke kun omkring 140 heste sådan en har?

Jo: 136hk / 205nm

>
> Prøvede en Punto GT Turbo engang... for pokker den var sløv.. eller
> rettere.. den var kvik.. men dælme ikke specielt racer/hurtig-agtig. Den
> skal "optimeres" før den bliver sjov IMHO.
>


Det er selvfølgelig ikke en raket, men den var rigelig hurtig til at
trække fra de fleste større familie biler (Mondeo'er, 406'ere, 156'ere
osv) så længe man holdt sig under 150. Testede en gang acceleration fra
80km/t mod en en 525i, som en kammerat kørte - op til 130 trak den fra,
men så kom BMW'en stærkt igen

Husk på den vejer kun 950 (eller var det 975kg?), og 0-100 var overstået
på 7,9, og 80-120 på 5,1 sek. i 3.gear.


MEN: Køb den ikke, med mindre du har mekaniker-fingre


/Martin

Martin Johansen [600~ (15-05-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 15-05-07 05:03

> MEN: Køb den ikke, med mindre du har mekaniker-fingre

Det har jeg, men jeg gider ikke bruge dem.

Har også rigeligt i min SAAB


John Sahl (14-05-2007)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 14-05-07 21:44

Martin Johansen [6000] wrote:
> Er det ikke kun omkring 140 heste sådan en har?

136Hk

> Prøvede en Punto GT Turbo engang... for pokker den var sløv.. eller
> rettere.. den var kvik.. men dælme ikke specielt racer/hurtig-agtig.
> Den skal "optimeres" før den bliver sjov IMHO.

For omkring 12-15.000,- kan du runde de 200Hk i sådan en. Og allerede ved
170Hk som kan nås med originalturboen er den faktisk ret frisk.

Men den kan jo ikke følge med en Uno Turbo

--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't
matter if you win, you're still a retard.



Martin Johansen [600~ (15-05-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 15-05-07 05:02

> For omkring 12-15.000,- kan du runde de 200Hk i sådan en. Og allerede ved
> 170Hk som kan nås med originalturboen er den faktisk ret frisk.

Præcis.

Sjov lille bil så :)


Brian (08-05-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 08-05-07 20:10

"Jacob Larsen" <mcalcoholic@[--FJERNDETTE--]hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:4640a6bd$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej.
>
> Jeg er på udkig efter en anden bil og denne gang vil jeg gerne have noget,
> der er lækkert og sportsligt at se på, men samtidigt relativt holdbar. Jeg
> vil ikke give over 100k, da jeg er en nærigrøv. Den behøver ikke være
> vildt hurtig, men skal heller ikke være direkte sløv.
>
> Mine egne ideer siger Toyota Celica T20. 1,8'eren da jeg ikke kan få
> forsikret en 2.0.
>
> Jeg har kigget på Toyota MR2 og Mazda MX5, men jeg er ikke så meget for at
> undvære bagageplads og bagsæder.
>
> Har I andre gode forslag til biler, som jeg kan kigge efter?

Må det være cabriolet?



Jacob Larsen (09-05-2007)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 09-05-07 18:14

"Brian" <Suzuki@cool.dk> wrote in message
news:4640cb24$0$4168$ba624c82@nntp02.dk.telia.net
> "Jacob Larsen" <mcalcoholic@[--FJERNDETTE--]hotmail.com>
> skrev i en meddelelse
> news:4640a6bd$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...
> > Hej.
> >
> > Jeg er på udkig efter en anden bil og denne gang vil
> > jeg gerne have noget, der er lækkert og sportsligt at
> > se på, men samtidigt relativt holdbar. Jeg vil ikke
> > give over 100k, da jeg er en nærigrøv. Den behøver ikke
> > være vildt hurtig, men skal heller ikke være direkte
> > sløv. Mine egne ideer siger Toyota Celica T20. 1,8'eren da
> > jeg ikke kan få forsikret en 2.0.
> >
> > Jeg har kigget på Toyota MR2 og Mazda MX5, men jeg er
> > ikke så meget for at undvære bagageplads og bagsæder.
> >
> > Har I andre gode forslag til biler, som jeg kan kigge
> > efter?
>
> Må det være cabriolet?

Det indskrænker jo nok udvalget en del for de er jo ikke helt billige, men
ja, har intet problem med en lækker åben vogn. Ved bare ikke om der skulle
være nogen problemer med en cabriolet, som der ikke er i f.eks. en coupe?

--
Mvh. Jacob Larsen



Karsten Feddersen (08-05-2007)
Kommentar
Fra : Karsten Feddersen


Dato : 08-05-07 20:21

Hej

Jacob Larsen wrote:
> Har I andre gode forslag til biler, som jeg kan kigge efter?

Honda Civic CRX Vti Del Sol med 160hk.

Eks:
http://www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=72824&source=2


--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Troels Plougmann-Ols~ (09-05-2007)
Kommentar
Fra : Troels Plougmann-Ols~


Dato : 09-05-07 16:46

> Honda Civic CRX Vti Del Sol med 160hk.

Den kan han ihvertfald ikke slide ihjel.

Ellers, hvad med en Nissan 200SX fra 93/94? Den er da forholdsvis sjælden,
og et sjovt køretøj.

Troels


Jacob Larsen (09-05-2007)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 09-05-07 18:10

"Troels Plougmann-Olsen"
<hvis.du.whiner.over.min.mail.er.du.et.tudefjaes@WHINEHEAD>
wrote in message
news:4641ec9d$0$21927$157c6196@dreader1.cybercity.dk
> > Honda Civic CRX Vti Del Sol med 160hk.
>
> Den kan han ihvertfald ikke slide ihjel.
>
> Ellers, hvad med en Nissan 200SX fra 93/94? Den er da
> forholdsvis sjælden, og et sjovt køretøj.
>
> Troels

Fed bil med det rigtige udseende men forsikringen siger nej.

--
Mvh. Jacob Larsen



Troels Plougmann-Ols~ (09-05-2007)
Kommentar
Fra : Troels Plougmann-Ols~


Dato : 09-05-07 18:27

> Fed bil med det rigtige udseende men forsikringen siger nej.

96194500.

De siger ikke nej.

Troels

Jacob Larsen (09-05-2007)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 09-05-07 18:12

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> wrote in message
news:4640cda4$0$151$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
> Hej
>
> Jacob Larsen wrote:
> > Har I andre gode forslag til biler, som jeg kan kigge
> > efter?
>
> Honda Civic CRX Vti Del Sol med 160hk.
>
> Eks:
> http://www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=72824&source=2

Den skriver jeg lige på listen sammen med MR2 og MX5. Desværre ikke meget
bagageplads og ingen bagsæder, men som min kammerat sagde "hvis to piger
ikke kan sidde sammen på forsædet er de for tykke".

Kører også civic nu, og den har jeg været godt tilfreds med, så det er da en
mulighed.

--
Mvh. Jacob Larsen



Klaus D. Mikkelsen (09-05-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 09-05-07 18:13

Jacob Larsen skriver:
>
> Jeg har kigget på Toyota MR2 og Mazda MX5, men jeg er ikke så meget for at
> undvære bagageplads og bagsæder.

Jeg havde nappet en MX5


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

KASO (09-05-2007)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 09-05-07 21:05


"Jacob Larsen" <mcalcoholic@[--FJERNDETTE--]hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:4640a6bd$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej.
>
> Jeg er på udkig efter en anden bil og denne gang vil jeg gerne have noget,
> der er lækkert og sportsligt at se på, men samtidigt relativt holdbar. Jeg
> vil ikke give over 100k, da jeg er en nærigrøv. Den behøver ikke være
> vildt hurtig, men skal heller ikke være direkte sløv.
>
> Mine egne ideer siger Toyota Celica T20. 1,8'eren da jeg ikke kan få
> forsikret en 2.0.
>
> Jeg har kigget på Toyota MR2 og Mazda MX5, men jeg er ikke så meget for at
> undvære bagageplads og bagsæder.
>
> Har I andre gode forslag til biler, som jeg kan kigge efter?
>
> --
> Mvh. Jacob Larsen

Coupé Fiat: f.eks.
http://bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=206500867&source=1

Eller en mere forsikringsvenlig (men mere "almindelig"):

Mégane Coupé:
http://bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=284800185&source=1
(gør sig bedst i sortmetal og med den lille hækspoiler fra 2.0)



Lars Holst (09-05-2007)
Kommentar
Fra : Lars Holst


Dato : 09-05-07 22:27

"KASO" <a@b.dk> said in
news:4642294e$0$15872$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

>
> "Jacob Larsen" <mcalcoholic@[--FJERNDETTE--]hotmail.com> skrev i en
> meddelelse news:4640a6bd$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...
>> Hej.
>>
>> Jeg er på udkig efter en anden bil og denne gang vil jeg gerne have
>> noget, der er lækkert og sportsligt at se på, men samtidigt relativt
>> holdbar. Jeg vil ikke give over 100k, da jeg er en nærigrøv. Den
>> behøver ikke være vildt hurtig, men skal heller ikke være direkte
>> sløv.
>>
>> Mine egne ideer siger Toyota Celica T20. 1,8'eren da jeg ikke kan få
>> forsikret en 2.0.
>>
>> Jeg har kigget på Toyota MR2 og Mazda MX5, men jeg er ikke så meget
>> for at undvære bagageplads og bagsæder.
>>
>> Har I andre gode forslag til biler, som jeg kan kigge efter?
>>
>> --
>> Mvh. Jacob Larsen
>
> Coupé Fiat: f.eks.
> http://bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=206500867&source=1
>
> Eller en mere forsikringsvenlig (men mere "almindelig"):
>
> Mégane Coupé:
> http://bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=284800185&source=1
> (gør sig bedst i sortmetal og med den lille hækspoiler fra 2.0)
>
>

Den Fiat er noget af det tætteste man kommer på køreegenskaberne fra
Ferrari, Maserati, Lambo uden at skulle svede tungt i mange år for at få
råd.

--
Lars Holst

Martin Johansen [600~ (09-05-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 09-05-07 23:19

> Den Fiat er noget af det tætteste man kommer på køreegenskaberne fra
> Ferrari, Maserati, Lambo uden at skulle svede tungt i mange år for at få
> råd.

Tæt som i tæt på, eller tæt som i stadig milevidt langt fra?


Lars Holst (10-05-2007)
Kommentar
Fra : Lars Holst


Dato : 10-05-07 00:41

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> said in news:464248f6$0
$90273$14726298@news.sunsite.dk:

>> Den Fiat er noget af det tætteste man kommer på køreegenskaberne fra
>> Ferrari, Maserati, Lambo uden at skulle svede tungt i mange år for at få
>> råd.
>
> Tæt som i tæt på, eller tæt som i stadig milevidt langt fra?
>
>

Bare tættere på end alle de andre wanna-be øser i sportsvognsklassen til
menneksepenge.

Forholdsvis tæt.
Vi taler om køreegenskaber og ikke motorkarakteristik.

--
Lars Holst

Martin Johansen [600~ (10-05-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 10-05-07 00:47

> Bare tættere på end alle de andre wanna-be øser i sportsvognsklassen til
> menneksepenge.

Hehe :)

> Vi taler om køreegenskaber og ikke motorkarakteristik.

Det' klart.

Takker. Har nemlig aldrig kørt hverken den ene eller den anden.


Mogens (13-05-2007)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 13-05-07 12:41

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:46425da7$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...

>> Bare tættere på end alle de andre wanna-be øser i sportsvognsklassen til
>> menneksepenge.

> Hehe :)

>> Vi taler om køreegenskaber og ikke motorkarakteristik.
>
> Det' klart.
>
> Takker. Har nemlig aldrig kørt hverken den ene eller den anden.

Problemet er holdbarheden. I søndags gik det galt igen på KTI
og Falck måtte hente en Fiat coupe - defekt trækaksel. Jeg synes
vldig om bilen, men har afstået fra at købe, fordi der er overvægt
af dårlige oplevelser. Det modsatte kan findes, siger vores IBS-
konsulent - han har een



Lars Holst (13-05-2007)
Kommentar
Fra : Lars Holst


Dato : 13-05-07 16:01

"Mogens" <jow@jow.dk> said in news:wPC1i.240$Tk3.333@newsb.telia.net:

> "Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> news:46425da7$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
>
>>> Bare tættere på end alle de andre wanna-be øser i sportsvognsklassen
>>> til menneksepenge.
>
>> Hehe :)
>
>>> Vi taler om køreegenskaber og ikke motorkarakteristik.
>>
>> Det' klart.
>>
>> Takker. Har nemlig aldrig kørt hverken den ene eller den anden.
>
> Problemet er holdbarheden. I søndags gik det galt igen på KTI
> og Falck måtte hente en Fiat coupe - defekt trækaksel. Jeg synes
> vldig om bilen, men har afstået fra at købe, fordi der er overvægt
> af dårlige oplevelser. Det modsatte kan findes, siger vores IBS-
> konsulent - han har een
>
>

Ingen biler tåler uagtsomhed i vedligeholdelsen.
Det ændrer ikke på det faktum at det er den, af de foreslåede biler, med de
bedste køreegenskaber.

Alle italienske biler har det med forkæle ejeren hvis bilen holdes godt og
gøre opmærksom på det overfor ejeren hvis der sker det mindste
servicesvigt.

Det lærer man at leve med.
Fordi man kan ikke leve uden køreegenskaberne når først man prøvet dette
italienske "rusmiddel".

--
Lars Holst

Mogens (13-05-2007)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 13-05-07 16:41

"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:Xns992FAD291A03625689lh236589@62.243.74.162...

> Fordi man kan ikke leve uden køreegenskaberne når først man prøvet dette
> italienske "rusmiddel".

Det ved jeg...

/Mogens (alfist)
'92 Alfa Romeo 75 3,0 V6 - tunet og målt til 216 hk
'93 Alfa Roemo 164 QV 24V - 232 hk
'95 Alfa Roemo 164 Q4 - 232 hk



Lars Holst (13-05-2007)
Kommentar
Fra : Lars Holst


Dato : 13-05-07 20:50

"Mogens" <jow@jow.dk> said in news:1kG1i.259$Tk3.418@newsb.telia.net:

> "Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> news:Xns992FAD291A03625689lh236589@62.243.74.162...
>
>> Fordi man kan ikke leve uden køreegenskaberne når først man prøvet dette
>> italienske "rusmiddel".
>
> Det ved jeg...
>
> /Mogens (alfist)
> '92 Alfa Romeo 75 3,0 V6 - tunet og målt til 216 hk
> '93 Alfa Roemo 164 QV 24V - 232 hk
> '95 Alfa Roemo 164 Q4 - 232 hk
>
>

Godt ord igen så.



--
Lars Holst
Italiener freak:

Alfa 156 1.8 TS 16 V SW
Alfa Giulia Super
Ducati 900 Desmo
Laverda 500 Formula
Moto Guzzi Nuovo Falcone 620 TS
Morini 350 S
Moto Guzzi LeMans 850
Fiat 850 Sport Coupé
Fiat 128 3P
Fiat Croma 2.0 i.e
Lancia Fulvia Coupé

etc. etc.

Mogens (13-05-2007)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 13-05-07 21:07

"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:Xns992FDE097F6BB25689lh236589@62.243.74.162...

> Godt ord igen så.
> Alfa 156 1.8 TS 16 V SW
> Alfa Giulia Super
> Ducati 900 Desmo
> Laverda 500 Formula
> Moto Guzzi Nuovo Falcone 620 TS
> Morini 350 S
> Moto Guzzi LeMans 850
> Fiat 850 Sport Coupé
> Fiat 128 3P
> Fiat Croma 2.0 i.e
> Lancia Fulvia Coupé

Fin række :)

> etc. etc.

'01 Porsche 996 turbo...



Klaus D. Mikkelsen (13-05-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 13-05-07 18:50

Lars Holst skriver:
>
> Alle italienske biler har det med forkæle ejeren hvis bilen holdes godt og
> gøre opmærksom på det overfor ejeren hvis der sker det mindste
> servicesvigt.
>
> Det lærer man at leve med.
> Fordi man kan ikke leve uden køreegenskaberne når først man prøvet dette
> italienske "rusmiddel".

Aha, sådan vil jeg nu ikke beskrive min mors "tolvsyver"


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Lars Holst (13-05-2007)
Kommentar
Fra : Lars Holst


Dato : 13-05-07 20:46

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> said in
news:46474FBA.2E42E3ED@du.kan.finde.den:

> Lars Holst skriver:
>>
>> Alle italienske biler har det med forkæle ejeren hvis bilen holdes
>> godt og gøre opmærksom på det overfor ejeren hvis der sker det
>> mindste servicesvigt.
>>
>> Det lærer man at leve med.
>> Fordi man kan ikke leve uden køreegenskaberne når først man prøvet
>> dette italienske "rusmiddel".
>
> Aha, sådan vil jeg nu ikke beskrive min mors "tolvsyver"
>
>
> Klaus

Hvis du sætter en 12-syver ved siden af en VW fra samme årgang (dvs.
starten af 70'erne) hvilken bil tror du så får bøllebank i samtlige sving
og ganske givet også i topfart?

--
Lars Holst

Klaus D. Mikkelsen (13-05-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 13-05-07 21:55

Lars Holst skriver:
>
> Hvis du sætter en 12-syver ved siden af en VW fra samme årgang (dvs.
> starten af 70'erne)

Nu var min mors 1050'er altså en senere udvikling.

> hvilken bil tror du så får bøllebank i samtlige sving
> og ganske givet også i topfart?

I forhold til min Golf af samme årgang ?
Fiat'en.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Regnar Bang Lyngsø (09-05-2007)
Kommentar
Fra : Regnar Bang Lyngsø


Dato : 09-05-07 21:29

Jacob Larsen wrote:

> Jeg har kigget på Toyota MR2 og Mazda MX5, men jeg er ikke så meget for at
> undvære bagageplads og bagsæder.

Jeg synes helt sikkert at de sammen med Celicaen hænger bedst sammen med
sjov/flot bil.

> Har I andre gode forslag til biler, som jeg kan kigge efter?

Hvis det er et spørgsmål om at den skal kunne flytte sig er jeg svært
glad for den value for money jeg har fået i min spand (den er til
gengæld kedelig at se på - og lækkert indtræk/plastikkvalitet - forget
it!).

Se fx http://bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=680609&source=1

Jeg er ret overbevist om at antal hk er opgivet forkert - 2,0 VTS har i
DK oftest 167 hk - og rimeligt med komfortudstyr - sædevarme,
fuldautomatisk klima og regnsensor. Selvom den hedder coupe er der et
fornuftigt bagagerum - 408 liter.

Med hensyn til forsikring (det gælder uafhængigt af bilmærke/model) -
shop rundt. Jeg fik med 3 års anciennitet bud mellem 5500 og 22.000
kroner for ansvar og kasko.

Knus
Regnar

Kåre (09-05-2007)
Kommentar
Fra : Kåre


Dato : 09-05-07 21:34

> Jeg er på udkig efter en anden bil og denne gang vil jeg gerne have noget,
> der er lækkert og sportsligt at se på, men samtidigt relativt holdbar. Jeg
> vil ikke give over 100k, da jeg er en nærigrøv. Den behøver ikke være
> vildt hurtig, men skal heller ikke være direkte sløv.

Man kan ikke får det hele, men lækker er den (indvendigt), og så er det jo
en Toyota/relativ holdbar.
Sportslig, tjaaah, det er da en 2,8'er men den oser ikke af sport...

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=44082501




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408875
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste