Audi A8 et FOR dyrt bekendtskab ?
Fra : Et eller andet

Dato : 07-05-07 13:26

Overvejer lidt en brugt 4,2 Audi A8 fra 1996. Den har alu karosseri og V8
und 300 Hk. Ca de 350.000 kr.

http://www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=434400709&source=1

Brugtprisen er billigere end Mercedes med nogenlunde samme data.
Men men men ...Nogen der ved hvad rep./ vedligeholdelses-udgifter til sådan
en karl er , eller om de også er i top ?
Men det er de vel !! he he
Nogle der har erfaringer med sådan en A8 fra ca 1996 og frem ?
Har de 350 til køb af lækker bil og synes at livet er for kort til fezen
Fiat eller kedelig Toyota !! Især når prisen er den samme .( ikke
årgangen ) !

Prisen på en godt brugt BMW er nogenlunde den samme, men Audi A8 er med en
vis distance til en 5` Bmw..LOL
Alle indlæg modtages med taknemmelighed. Måske inden jeg "dumnmer mig " ..

Fra : Per O.

Dato : 07-05-07 14:02

"Et eller andet" <virkerikke@defekt.gaga> skrev i en meddelelse
> [...]
> vis distance til en 5` Bmw..LOL
> Alle indlæg modtages med taknemmelighed. Måske inden jeg "dumnmer mig " ..

Jeg erindrer en brugttest i et bilnald, som meddelte at en A( var et endog
overordentligt dyrt bekendtskab, og stort set alle dele kostede spidsen af
en jetjager. Som der stod: Alt ved den bil er super, og reservedelspriserne,
men de er bare super høje.

Men en drømmebil jeg selv gerne ville eje, men ikke til de reservedelspriser
der var nævnt i artiklen.

--
Per O.
www.tosseparkering.dk - Så kan de lære det!

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 07-05-07 14:48

> [...]
> vis distance til en 5` Bmw..LOL
> Alle indlæg modtages med taknemmelighed. Måske inden jeg "dumnmer mig " ..

Hvis jeg ikke husker forkert, så ved Mogens noget om de biler.
Der var vist noget med at forsikring var astronmisk,
hvis det i det hele taget var muligt at få den forsikret.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Mads Stetter

Dato : 07-05-07 15:25

Uffe Bærentsen wrote:

> Hvis jeg ikke husker forkert, så ved Mogens noget om de biler.
> Der var vist noget med at forsikring var astronmisk,
> hvis det i det hele taget var muligt at få den forsikret.

Ja, en af grundene er vel at den ALU Karosse koster kassen af reppe på?

MVH Stetter

Fra : Mogens

Dato : 13-05-07 13:48

"Mads Stetter" <stetter@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

Det var en Audi V8 Executive, jeg kørte - dét kosetde kassen !
Pragtfuld bil, men meget meget lidt driftøkonomisk fornuftig...

> Ja, en af grundene er vel at den ALU Karosse koster kassen af reppe på?

He he det er ikke helt forkert. Bagstykket mellem baglygterne
og over nr. pladen skulle Audi ha' 7.000 kr for. Det var pilråddent
fordi stykket ikke var galvaniseret. Resten af bilen var (rolling-eyes)

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 13-05-07 19:42

"Mogens" <jow@jow.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og over nr. pladen skulle Audi ha' 7.000 kr for. Det var pilråddent
> fordi stykket ikke var galvaniseret. Resten af bilen var (rolling-eyes)

Gad godt vidst hvad der er foregået i den hjerne, der har truffet den
beslutning.
Sikkert ikke alt for meget

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Thomas

Dato : 07-05-07 14:51

> Overvejer lidt en brugt 4,2 Audi A8 fra 1996. Den har alu karosseri og V8
> und 300 Hk. Ca de 350.000 kr.
>
> http://www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=434400709&source=1

Det er en rigtig fin bil du linker til der.

Hvis du køber den, så sørg for at få den serviceret i Flensburg eller Malmö
afhængig af hvor du bor. I udlandet er priserne på reservedele og timer til
at acceptere modsat i Danmark hvor de er voldsom høje!

Overvej selv at importere en - den du linker til er sikkert også fra
Tyskland.

--
Mvh/TK
1999 BMW E46 328i mit Vollausstatung ;)

Fra : T. Hartung

Dato : 09-05-07 19:34

"Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Overvej selv at importere en - den du linker til er sikkert også fra
> Tyskland.

Det tror jeg du har helt ret i - der står registreret 1. gang den 01.01.1996
og hvis det passer er den importeret - den dag havde alle nemlig lukket
p.g.a. "hovedpine".
så bilen er ældre en 1996 da 1996 er importåret.

Desuden en 11-12 år gammel bil der kun har kørt km. 47.000 får mig til at
ryste af mistro - tænk at have en så lækker bil og så slet ikke bruge den?

--
mvh.
T. Hartung

Fra : MikLarsen@gmail.com

Dato : 07-05-07 16:18

On 7 Maj, 14:25, "Et eller andet" <virkeri...@defekt.gaga> wrote:
> [...]

> vis distance til en 5` Bmw..LOL
> Alle indlæg modtages med taknemmelighed. Måske inden jeg "dumnmer mig " ..

Det er en lækker bil. Jeg havde sådan på mit arbejde fra 1998 til
2000. Den er temmelig væmmelig dyr i drift, men det er biler i den
klasse.
Gearkassen er et svagt punkt, de holder ikke så længe, min holdt til
135.000km en anden jeg kender holdt til 230.000 km. Pludselig en dag
ville den kun bruge 2. og 3. gear og den lød syg. Jeg mærkede intet
til det umiddelbart inden. Det kostede en ny gearbox til omkring 45kkr
incl. montering.
Benzinpumpen holder heller ikke så længe.

Der er ikke så mange værksteder i DK som er autoriserede til at skrue
på disse biler, og kvalitet på dem som kan, er ikke altid i top.

Men regn med at når den skal have ny tandrem og et stort eftersyn og
hvad der dertil følger (bremser, støddæmpere m.m) kommer en regning på
ca.30kkr

Hjulophæng, som bærearme osv. har en levtid på ca. 80kkm før de
begynder at snakke.

Forresten så går den heller ikke så langt på literen, regn med 5-8 km/
l.

Mikael

Fra : Leo Jensen

Dato : 07-05-07 18:15

> [...]
> vis distance til en 5` Bmw..LOL
> Alle indlæg modtages med taknemmelighed. Måske inden jeg "dumnmer mig " ..

Mit bud er at du er bedre, billigere og mere stilfuldt kørende i f.eks. den
her:

http://www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=388500244&source=1

OK, det er ikke en tysker og bagagerummet er sikkert mindre. Og hvad så ??

MVH Leo

Fra : Lars Holst

Dato : 07-05-07 21:48

"Et eller andet" <virkerikke@defekt.gaga> said in

> [...]
> med en vis distance til en 5` Bmw..LOL
> Alle indlæg modtages med taknemmelighed. Måske inden jeg "dumnmer mig

Jeg ville vælge anderledes.
Det er en kedelig bil som taber pengene hurtigere end en Lancia, som er
dyr at vedligeholde samtidig med at den er kedelig at køre.

Mercedes SLK
Mazda RX8
Range Rover
Jaguar XJ
Alfa GTA
Fiat Coupé
Maserati

Alle biler der er meget sjovere at køre, er inden for prisrammen og/eller
vil holde en bedre gensalgsværdi.

--
Lars Holst

Fra : Brian Sørup

Dato : 07-05-07 22:37

"Et eller andet" <virkerikke@defekt.gaga> skrev i en meddelelse
> Overvejer lidt en brugt 4,2 Audi A8 fra 1996. Den har alu karosseri og
V8
> und 300 Hk. Ca de 350.000 kr.

Den her har samme specs. pånær alukarosse og 4x4 :
http://www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=264700269&source=
1

Derudover har den en gudemotor der får en Lexus til at lyde som en slidt
mejetærsker......
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Et eller andet

Dato : 07-05-07 22:46

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> 1
>
> Derudover har den en gudemotor der får en Lexus til at lyde som en slidt

Brian link virker ikke. ??

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 07-05-07 23:08

> [...]
> 1
>
> Derudover har den en gudemotor der får en Lexus til at lyde som en slidt

Måske specs er noget der ligner, men den hedder ikke Audi.
Det kunne være at Et eller andet _ville_ have en Audi.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 07-05-07 23:41

> [...]
>
> Derudover har den en gudemotor der får en Lexus til at lyde som en slidt

Ja Northstar motoren dur og lyder godt Men undervognen er jeg ikke
imponeret over.. typisk amerikansk.

-Leon

Fra : Et eller andet

Dato : 08-05-07 10:12

> [...]
> 1
>
> Derudover har den en gudemotor der får en Lexus til at lyde som en slidt

HJÆLP ! Når jeg bruger det link kommer jeg kun til oversigten " Find din Bil
"
Er det en Caddilac i taler om eller hur ?

Fra : ShutEye

Dato : 08-05-07 11:35

> HJÆLP ! Når jeg bruger det link kommer jeg kun til oversigten " Find din
> Bil "
> Er det en Caddilac i taler om eller hur ?

Prøv igen:
http://www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=264700269&source=1
1-tallet var hoppet ned på næste linje.

Fra : Et eller andet

Dato : 08-05-07 11:53

"ShutEye" <no@no.no> skrev i en meddelelse

> Prøv igen:
> http://www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=264700269&source=1
> 1-tallet var hoppet ned på næste linje.

Tak skal du have.Nu virker det ..

Den "Caddys" udstødningsrør ser da ud som noget "Brian" har haft fingre i.

En seriøs fabrik kan da ikke lave sådan noget ? Eller er det bare
"Amerikansk " ?
Hvordan med rep-udgifter til sådan èn Caddy og går den tit i stykker à la`
PUG eller hvad ?
Kan reservedele skaffes og hvad skal jeg ellers tænke på eller skal jeg bare
glemme ALT om The American way ?
Ellers en SUPERFLOT øse !

Fra : Ole Frederiksen

Dato : 08-05-07 09:06

> [...]
> und 300 Hk. Ca de 350.000 kr.

> Alle indlæg modtages med taknemmelighed. Måske inden jeg "dumnmer mig " ..

Jeg kan se at den i udstyrslisten bl.a. har kopholder, så jeg ville ikke
vente 2 sekunder med at købe den. :)
Tænk at det er væsenligt at nævne i en salgsopstilling på en bil af den
kaliber.

M.v.h. Ole Frederiksen

Fra : Ukendt

Dato : 08-05-07 12:29

"Ole Frederiksen" <baltzer@(SLET_DETTE)mail-online.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> vente 2 sekunder med at købe den. :)
> Tænk at det er væsenligt at nævne i en salgsopstilling på en bil af den

Jah - ligesom el-vinduer, el-sæder, el-spejle, el-dit og dat... man kunne da
lige så godt bare nøjes med at skrive "Audi A8 til salg" - så sælger den da
sig selv uanset udstyr

/HB

Fra : Kåre

Dato : 08-05-07 12:44

> [...]
> Har de 350 til køb af lækker bil og synes at livet er for kort til fezen
> Fiat eller kedelig Toyota !! Især når prisen er den samme .( ikke

Det hænger ikke sammen det du siger...
Først vil du have en giga luksus bil, med giga motor til giga mange penge
for en 11 år gammel bil.
Men den må ikke koste noget at reparere...

Så siger du at livet er for kort til kedelig Toyota, som netop har det du
søger: Går aldrig i stykker og reservedele er rimelige...

mvh
Kåre

Fra : Et eller andet

Dato : 08-05-07 14:38

"Kåre" <kaareSletindtilsnabela@raffish.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Så siger du at livet er for kort til kedelig Toyota, som netop har det du
> søger: Går aldrig i stykker og reservedele er rimelige...

Det hænger da fint sammen Kåre..
Synes ikke det er "giga mange penge " for en bil af denne kaliber , selv om
den er 11 år gammel.
Mercedes og mange andre er i samme prisklasse som brugt. Husk på
nyprisen.Ikke helt samme nypris som en Avensis.
At jeg skulle have sagt , at den ikke må koste noget at reppe på er vist kun
for din egen regning Kåre..
Spurgte bare om nogen vidste hvad den kostede at holde vedlige og skrev vist
også selv at vedligeholdelse på sådan en bil er i top pengemæssigt. At du
selv åbenbart kører Toyota er ikke ensbetydende med at jeg også ønsker
det.Sikkert meget fornuftigt at køre Toyota , men efter min mening lidt
kedeligt. Bare min holdning og den har jeg vel lov til at have..?
Der er så meget her i livet der er fornuftigt , men for pokker ville der
være kedeligt her på jorden hvis alle var så " fornuftige "...Vi ville
allsammen fise rundt i små fornuftige Kia med tre cylinder 1,1 motor
osv...Min holdnng , hellere en gammel dyr bil med stil og køreglæde end end
lille og fornuftig , ligeså dyr i længden pladderballebil ! LOL

Fra : Kåre

Dato : 08-05-07 15:05

> [...]
> osv...Min holdnng , hellere en gammel dyr bil med stil og køreglæde end
> end lille og fornuftig , ligeså dyr i længden pladderballebil ! LOL

Hehe, jaja, det var jo bare for sjov. Kunne ikke lade være.
Men tænkte bare på mig selv som også køber biler efter reservedelsindexet...
Og ja, jeg kører squ Toyota, 1,3DX fra '89. Indkøbspris på 9000,- incl.
vinterdæk.
Kører bare som den skal.
Jeg troede bare kun det var min type der kiggede på reservedelspriserne.

Jeg ville skam også gerne have muligheden for at flyde rundt i en A8'er, OG
ikke skulle tænke på hverken forsikring eller reservedelspriserne,
benzinøkonomi osv...

mvh
Kåre

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 09-05-07 21:03

> Og ja, jeg kører squ Toyota, 1,3DX fra '89. Indkøbspris på 9000,- incl.
> vinterdæk.

Det var ski dyrt for sådan en.

Hvornår er den købt?

Troels

Fra : Carsten Hjorth

Dato : 10-05-07 14:26

"Troels Plougmann-Olsen"
<hvis.du.whiner.over.min.mail.er.du.et.tudefjaes@WHINEHEAD> skrev i en
meddelelse news:464228ea$0$7611$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> Det var ski dyrt for sådan en.
>
> Hvornår er den købt?
>
> Troels

Fed kommentar....

/Carsten

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 10-05-07 17:39

> Fed kommentar....

Lige over. *ruller med øjnene*

Troels

Fra : Carsten Hjorth

Dato : 11-05-07 18:47

meddelelse news:46434aa2$0$21928$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> Lige over. *ruller med øjnene*
>
> Troels

Jamen så belys da venligst overfor mig den relevans dit indlæg havde for
spørgeren??

/Carsten

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 11-05-07 19:12

> Jamen så belys da venligst overfor mig den relevans dit indlæg havde for
> spørgeren??

Belys hvorfor dit indlæg så var nødvendigt, nu mit i forvejen var off-topic?

EOD.

Troels

Fra : John Sahl

Dato : 12-05-07 07:47

Troels Plougmann-Olsen wrote:

> Belys hvorfor dit indlæg så var nødvendigt, nu mit i forvejen var
> off-topic?

Du kender ikke meget til børneopdragelse vel?

--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 13-05-07 18:33

> Du kender ikke meget til børneopdragelse vel?

Nej. Guds gave i form af børn har jeg endnu til gode

Troels

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 14-05-07 09:05

meddelelse news:46474ba0$0$7612$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> Nej. Guds gave i form af børn har jeg endnu til gode

Husk at man kan nogle gange låne andres børn, feks. til en tur i Fårup
Sommerland.
Det 'gode' er at de skal afleveres igen.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i