/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Attn.: Mogens
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 07-05-07 00:28

Jeg har bemærket, at du i en tidligere tråd, øffer lidt over de
indtægter en lastbilchauffør oppebærer, i forhold til den fysiske
indsats.

Du kunne jo have læst videre.

For at komme tilbage til det daglige:

Jeg skal ved lastning og losning af de specielle air-cargo paller uden
for førerhuset og aktivere 4 knapper, efter at jeg selvfølgelig
har lukket bagdørene op.

Disse knapper får nogen ruller i gulvet på traileren til at hæve sig,
så pallerne selv kan trille ind, . De 4 knapper dækker hver sin
sektion i traileren, så når palle nr. 1 er rullet ned i forenden af
traileren, sænkes rullerne i den sektion, og lasten er sikret. Og
således indtil man har lastet det fornødne antal paller.

Så skal jeg huske at lukke bagdørene igen.

Så skal jeg finde kontoret hvorfra papirerne på lasten udleveres, og
V E N T E på dem. Derefter skal jeg vide hvordan man kontrollerer at
disse dokumenter skal være udfyldt, for at kunne passere f.eks.
landegrænser.

Så skal der køres bil. Der skal køres helt overordentligt meget bil,
men skide være med det, det kan vi li'.

Indimellem skal der kæmpes om p-plads, og imod diverse myndigheder
osv.

I den anden ende gentager det hele sig, bortset fra at nu triller
pallerne ud.

Desuden har jeg ansvaret for et vogntog til over 1.5 mill. kr.

Det kan godt være at du synes at vi får for meget i løn, men nu skal
du høre her:

Jeg er hele dynen værd, fordi jeg er satans god til det jeg laver. Jeg
er stolt af at køre i en dansk registreret vogn til dansk
overenskomst.

Jeg kunne så nemt som ingenting være skiftet ud med en eller anden
talibaner, der er villig til at køre for en skål ris og et par flasker
vand, men det er jeg ikke blevet, fordi jeg er god til det jeg laver.

Det er jo fandme ikke det offentlige vi taler om, hvor man automatisk
ender som kontorchef efter en årrække, hvis man bare gider dukke op på
embedet de fleste af ugens dage, restsygedage ikke incl.

Jeg prøver efter bedste evne at holde det nederste af benene, som er
bukket om til fødder, solidt plantet på jorden.

Jeg véd ikke efter hvilke kriterier du sidder og regner ud hvad de
forskellige erhvervsgrupper skal have i løn, og hvad du havde
forventet. Måske noget i retning af de fordomme der ofte bliver lukket
ud?

Eller er du simpelthen bange for, at der kommer for mange
lastbilchauffører i Porsche-klubben? )

--

Venlig hilsen
Folmer

 
 
Mogens (07-05-2007)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 07-05-07 05:01

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:e0ns331tanotprebngcvo7ffhiv5a77vbf@4ax.com...

> Jeg har bemærket, at du i en tidligere tråd, øffer lidt over de
> indtægter en lastbilchauffør oppebærer, i forhold til den fysiske
> indsats.

Jeg gør en sammenligning med andre grupper - dét er vel okay?

> Du kunne jo have læst videre.

Hvadtænker du på? - jeg har jo selv kørt.

> Det kan godt være at du synes at vi får for meget i løn

Tja'

> Jeg er hele dynen værd, fordi jeg er satans god til det jeg laver.

Sikkert

> Jeg er stolt af at køre i en dansk registreret vogn til dansk
> overenskomst.

OK

> Jeg kunne så nemt som ingenting være skiftet ud med en eller anden
> talibaner, der er villig til at køre for en skål ris og et par flasker
> vand, men det er jeg ikke blevet, fordi jeg er god til det jeg laver.

OK

> Det er jo fandme ikke det offentlige vi taler om, hvor man automatisk
> ender som kontorchef efter en årrække, hvis man bare gider dukke op på
> embedet de fleste af ugens dage, restsygedage ikke incl.

Fordomme er der masser af.

> Jeg prøver efter bedste evne at holde det nederste af benene, som er
> bukket om til fødder, solidt plantet på jorden.

Det mener jeg også, at jeg gør...

> Jeg véd ikke efter hvilke kriterier du sidder og regner ud hvad de
> forskellige erhvervsgrupper skal have i løn, og hvad du havde
> forventet. Måske noget i retning af de fordomme der ofte bliver lukket
> ud?

Hvad tænker du på?

> Eller er du simpelthen bange for, at der kommer for mange
> lastbilchauffører i Porsche-klubben? )

Folk må uanset ophav køw de biler, de vil - det rager mig en fjer.



Herr Müller (07-05-2007)
Kommentar
Fra : Herr Müller


Dato : 07-05-07 09:39

www.s-b.dk/C5 kan kun gøre det nemmere for folk, at vælge værksted og bil
eller vælge hvor der ikke skal handles bil.

>
>
>
>
>
>
>
>
>>
>>
>>
>>



Andreas Jensen (07-05-2007)
Kommentar
Fra : Andreas Jensen


Dato : 07-05-07 20:51

>
> Det er jo fandme ikke det offentlige vi taler om, hvor man automatisk
> ender som kontorchef efter en årrække, hvis man bare gider dukke op på
> embedet de fleste af ugens dage, restsygedage ikke incl.
>
Hej Folmer

Jeg er en stor fan af dine "klummer" i dfb, men ovenstående er nu alligevel
ikke helt fair.

Hustruenheden er offentligt ansat på en sygeplejeskole og forsøger
hårdtarbejdende at få de unge mennesker til at forstå, hvad der skal til for
at de kan pleje os andre, når vi bliver syge og gamle. Og dét er stenhårdt
arbejde. Og hivs du tror, at hun via denne indsats får bare noget, der
tilnærmelsesvist ligner en "god" hyre, så tager du godt og grundigt fejl.

Undertegnede er "papirnusser" i et større ministerium, hvor vi fortvivlet
forsøger at forvalte de af politikkerne vedtagne love og bekendtgørelser. Og
jeg gør et pissegodt stykke arbejde og hjælper hver dag adskillige borgere
og virksomheder igennem "junglen". Og for dette arbejde modtager jeg en
rimelig, men bestemt ikke prangende hyre, som jeg mener, at jeg har fortjent
hver eneste øre af.

Normalt mener jeg, at dine indlæg i dfb er både morsomme og oplysende, men i
dette tilfælde tyder ovenstående mere på en - i forhold til dine tidligere
skriverier - endog meget dominerende fordom fremfor konkret viden.

M.v.h.
Andreas Jensen
Offentligt ansat



Ukendt (07-05-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-05-07 20:56

"Andreas Jensen" <Fjernes_ccc2500@vip.cybercity.dk> skrev :

>Normalt mener jeg, at dine indlæg i dfb er både morsomme og oplysende, men i
>dette tilfælde tyder ovenstående mere på en - i forhold til dine tidligere
>skriverier - endog meget dominerende fordom fremfor konkret viden.

Noget af teksten var vist en modernisering af Admiralens vise - men
det overså du nok ?


--
Jan_stevns

Andreas Jensen (07-05-2007)
Kommentar
Fra : Andreas Jensen


Dato : 07-05-07 21:05


<jan_stevns> skrev i en meddelelse
news:i01v3319bcd4ljl8g96qh16v5f0hfa3140@dtext.news.tele.dk...
> "Andreas Jensen" <Fjernes_ccc2500@vip.cybercity.dk> skrev :
>
>>Normalt mener jeg, at dine indlæg i dfb er både morsomme og oplysende, men
>>i
>>dette tilfælde tyder ovenstående mere på en - i forhold til dine tidligere
>>skriverier - endog meget dominerende fordom fremfor konkret viden.
>
> Noget af teksten var vist en modernisering af Admiralens vise - men
> det overså du nok ?
>
>
> --
> Jan_stevns

Hhhmmmmm......

Hvor ?

Som grøn konfirmand blev jeg af mor
sat i lære på et officielt kontor.
Jeg svang min kost og pudsed´ vinduesfag
og jeg gnubbed´ alle hoveddørens guldbeslag.
Fordi jeg gnubbede for dem der sidder højt på strå
så endte jeg med kors og bånd og stjerner på.

Med strømmen flød jeg stolt min vej
for den der flyder, ja, han drukner ej!
Ad små kanaler strømmen foer
til jeg endte på en administrationskontor
Fordi jeg kendte vejen, som en strøm kan gå
så endte jeg med kors og bånd og stjerner på.

kors og bånd og stjerner på
kors og bånd og stjerner på

Politisk set var jeg liberal -
højresindet - socialistisk - radikal.
Jeg stemte altid med den største flok
og de tanker, andre tænkte, var mig mer´ end nok.
Da mine egne tanker var så små og få
så endte jeg med kors og bånd og stjerner på.

Så blev jeg på grund af flid
kontorist på mindre end et halvt års tid.
Min flip var hvid, og mit smil var stift
og blanketterne skrev jeg ud med spids og sirlig skrift.
Blanketterne skrev han ud med spids og sirlig skrift.
Fordi skriften havde retning og stod smukt på skrå
så endte jeg med kors og bånd og stjerne på.

kors og bånd og stjerner på
kors og bånd og stjerner på

Som grøn konfirmand blev jeg af mor
sat i lære på et officielt kontor.
Jeg svang min kost og pudsed´ vinduesfag
og jeg gnubbed´ alle hoveddørens guldbeslag.
Fordi jeg gnubbede for dem der sidder højt på strå
så endte jeg med kors og bånd og stjerner på.

I landsmænd her, som gerne vil nå op
til vor samfundsstiges allerhøjeste top,
flyd med, men hold jer i enhver forstand
til stadighed og altid fra det dybe vand.
Til stadighed og altid fra det dybe vand.
Stå aldrig til søs! Lad de andre stå!
I får stribevis af kors og bånd og stjerne på!

M.v.h.
Andreas Jensen



Mogens (07-05-2007)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 07-05-07 21:41

On 7 Maj, 22:04, "Andreas Jensen" <Fjernes_ccc2...@vip.cybercity.dk>
wrote:
> <jan_stevns> skrev i en meddelelsenews:i01v3319bcd4ljl8g96qh16v5f0hfa3140@dtext.news.tele.dk...

> Hvor ?

Ingen steder - der er skutte meget Admiralens vise i dét indlæg.
Hverken skjult eller åbenbart...


Ukendt (07-05-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-05-07 22:25

Mogens <Mogens.Knudsen@gmail.com> skrev :

>Ingen steder - der er skutte meget Admiralens vise i dét indlæg.
>Hverken skjult eller åbenbart...

Syns du ikke ?

Jeg aner en hentydning til at hvis man blot passer sit, og ellers ikke
gør sig synlig, så vokser man i det offentlige stille og roligt op af
skalaen

citat fra Folmers indlæg :

"Det er jo fandme ikke det offentlige vi taler om, hvor man automatisk
ender som kontorchef efter en årrække, hvis man bare gider dukke op på
embedet de fleste af ugens dage, restsygedage ikke incl.
--
Jan_stevns

Folmer Rasmussen (31-05-2007)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 31-05-07 00:12

On Mon, 07 May 2007 23:24:37 +0200, jan_stevns wrote:

>Mogens <Mogens.Knudsen@gmail.com> skrev :
>
>>Ingen steder - der er skutte meget Admiralens vise i dét indlæg.
>>Hverken skjult eller åbenbart...
>
>Syns du ikke ?
>
>Jeg aner en hentydning til at hvis man blot passer sit, og ellers ikke
>gør sig synlig, så vokser man i det offentlige stille og roligt op af
>skalaen
>
>citat fra Folmers indlæg :
>
>"Det er jo fandme ikke det offentlige vi taler om, hvor man automatisk
>ender som kontorchef efter en årrække, hvis man bare gider dukke op på
>embedet de fleste af ugens dage, restsygedage ikke incl.

>--

Det er fuldstændigt korrekt opfattet.

Hvis man bare tager skolelærere som eksempel, så bliver de automatisk
overlærere efter 10 år i embedet. Kvalifikationer underordnet.

Jeg har personligt kendskab til adskillige offentligt ansatte, der
sætter en ære i at gøre livet surt for borgerne.

Jeg kender også en del, der gør et fint stykke arbejde.

--

Venlig hilsen
Folmer

Mogens (31-05-2007)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 31-05-07 04:49

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:2v0s53le53trbenbahu47b4gds5ank541q@4ax.com...

>>"Det er jo fandme ikke det offentlige vi taler om, hvor man automatisk
>>ender som kontorchef efter en årrække, hvis man bare gider dukke op på
>>embedet de fleste af ugens dage, restsygedage ikke incl.

> Hvis man bare tager skolelærere som eksempel, så bliver de automatisk
> overlærere efter 10 år i embedet. Kvalifikationer underordnet.

En overlærer er ikke nogen lederstilling som eksempelvis kontorchef.
Det er blot en ancienitet, man opnår efter en række år. Det samme
med overbetjent. I de fleste private firmaer indtager medarbejdere,
der har været ansat en række år, samme position lønmæssigt. Men
sådan er det måske ikke blandt lastvognschauffører?

> Jeg har personligt kendskab til adskillige offentligt ansatte, der
> sætter en ære i at gøre livet surt for borgerne.

Ok...

> Jeg kender også en del, der gør et fint stykke arbejde.

Ja, forhåbentlig da...



Folmer Rasmussen (03-06-2007)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 03-06-07 22:16

On Thu, 31 May 2007 03:48:46 GMT, "Mogens" <jow@jow.dk> wrote:

>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>news:2v0s53le53trbenbahu47b4gds5ank541q@4ax.com...
>
>>>"Det er jo fandme ikke det offentlige vi taler om, hvor man automatisk
>>>ender som kontorchef efter en årrække, hvis man bare gider dukke op på
>>>embedet de fleste af ugens dage, restsygedage ikke incl.
>
>> Hvis man bare tager skolelærere som eksempel, så bliver de automatisk
>> overlærere efter 10 år i embedet. Kvalifikationer underordnet.
>
>En overlærer er ikke nogen lederstilling som eksempelvis kontorchef.
>Det er blot en ancienitet, man opnår efter en række år. Det samme
>med overbetjent. I de fleste private firmaer indtager medarbejdere,
>der har været ansat en række år, samme position lønmæssigt. Men
>sådan er det måske ikke blandt lastvognschauffører?

>--

Jo, der findes anciennitetstillæg, men det er ikke det man bliver fed
af.

--

Venlig hilsen
Folmer


Mogens (04-06-2007)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 04-06-07 05:46

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3qb66392u9qtan1f5v1jrs2np3culvq4iq@4ax.com...

> Jo, der findes anciennitetstillæg, men det er ikke det man bliver fed
> af.

Det gør man heller ikke som overlærer



Folmer Rasmussen (04-06-2007)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 04-06-07 09:07

On Mon, 04 Jun 2007 04:45:58 GMT, "Mogens" <jow@jow.dk> wrote:

>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>news:3qb66392u9qtan1f5v1jrs2np3culvq4iq@4ax.com...
>
>> Jo, der findes anciennitetstillæg, men det er ikke det man bliver fed
>> af.
>
>Det gør man heller ikke som overlærer

>--

Nej, det er jeg helt klar over.

Pengene som sådan er ikke interessant i den her forbindelse.

Det jeg ikke er helt tilfreds med er, at man "stiger i graderne", bare
ved at lade tiden gå.

I min branche er der ikke noget der hedder overchauffør.

Ens chef kan vise sin tilfredshed ved at udstyre én med ny bil eller
bedre kørsel, men det udsættes man kun for, hvis man udmærker sig ved
at passe sit embede, uden at ødelægge noget.

--

Venlig hilsen
Folmer

Leonard (04-06-2007)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 04-06-07 07:57

On Sun, 03 Jun 2007 23:16:01 +0200, Folmer Rasmussen wrote:

> Jo, der findes anciennitetstillæg, men det er ikke det man bliver fed
> af.

Nej, det bliver man af dårlig mad og for lidt motion

--
Leonard
RC Tamiya King Hauler 1:16 sælges
http://leonard.dk/tilsalg/kh.php

Folmer Rasmussen (04-06-2007)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 04-06-07 09:15

On Mon, 4 Jun 2007 08:56:31 +0200, Leonard <piper28a@gmail.invalid>
wrote:

>On Sun, 03 Jun 2007 23:16:01 +0200, Folmer Rasmussen wrote:
>
>> Jo, der findes anciennitetstillæg, men det er ikke det man bliver fed
>> af.
>
>Nej, det bliver man af dårlig mad og for lidt motion

>--

Det har du fuldstændigt ret i.

Jeg vil dog gerne påpege, at i de senere år er det heldigvis blevet
nemmere at spise sundt.

I særdeleshed vil jeg gerne fremhæve snitzel-specialisterne syd for
grænsen. Man skal være meget uheldig for ikke at finde en endog
særdeles lækker salatbuffét på de tyske rasthöfer i dag.

I DK er det stadig sådan, at hvis ikke det kan laves i frituren, så
har man det ikke.

Hvad angår motion, så medbringer jeg et sæt håndvægte, og vælger
trappen hvis det er muligt. Ellers er mulighederne for motion noget
begrænsede i min branche.

--

Venlig hilsen
Folmer

Møller (04-06-2007)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 04-06-07 09:48

Folmer Rasmussen skrev:
> On Mon, 4 Jun 2007 08:56:31 +0200, Leonard <piper28a@gmail.invalid>
> wrote:
>
>> On Sun, 03 Jun 2007 23:16:01 +0200, Folmer Rasmussen wrote:
>


>> Nej, det bliver man af dårlig mad og for lidt motion
>
>> --
>
> Det har du fuldstændigt ret i.

>
> Hvad angår motion, så medbringer jeg et sæt håndvægte, og vælger
> trappen hvis det er muligt. Ellers er mulighederne for motion noget
> begrænsede i min branche.
>
Hvad er der endnu ikke monteret motionspedaler i Sådan en fætter
Du ved godt: "det har man da i rumfærger, så hvor svært kan det da være"
Møller

Leonard (04-06-2007)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 04-06-07 09:54

On Mon, 04 Jun 2007 10:14:35 +0200, Folmer Rasmussen wrote:

> Hvad angår motion, så medbringer jeg et sæt håndvægte, og vælger
> trappen hvis det er muligt. Ellers er mulighederne for motion noget
> begrænsede i min branche.

Jeg mødte en chauffør, der konsekvent altid gik bagom lastbilen, kun for
motionens skyld. Mener også at have set en, der havde en racercykel
hængende bagpå førerhuset, løbesko og rulleskøjter fylder ikke så meget.
Det vigtigste er at få pulsen op og blive forpustet i bare 30 min om
dagen.
Men det er helt sikkert ikke nemt, når eneste vej til hvilepladsen er
motorvejen.

--
Leonard
RC Tamiya King Hauler 1:16 sælges
http://leonard.dk/tilsalg/kh.php

Uffe Bærentsen (04-06-2007)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 04-06-07 09:17


"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse
news:u6jm5do1rydg$.1xqn9b8dw08h9$.dlg@40tude.net...
> On Sun, 03 Jun 2007 23:16:01 +0200, Folmer Rasmussen wrote:
>
>> Jo, der findes anciennitetstillæg, men det er ikke det man bliver fed
>> af.
>
> Nej, det bliver man af dårlig mad og for lidt motion

Så hellere blive fed af _god_ mad og for lidt motion



--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i



Hr. Jensen (31-05-2007)
Kommentar
Fra : Hr. Jensen


Dato : 31-05-07 07:03

On Thu, 31 May 2007 01:11:51 +0200 Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> sent the following smoke signals:

>Jeg har personligt kendskab til adskillige offentligt ansatte, der
>sætter en ære i at gøre livet surt for borgerne.

De kaldes politibetjente...

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Folmer Rasmussen (03-06-2007)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 03-06-07 22:02

On Thu, 31 May 2007 08:02:52 +0200, Hr. Jensen
<aage.er@musikalsk.invalid> wrote:

>On Thu, 31 May 2007 01:11:51 +0200 Folmer Rasmussen
><folmer@rasmussen.mail.dk> sent the following smoke signals:
>
>>Jeg har personligt kendskab til adskillige offentligt ansatte, der
>>sætter en ære i at gøre livet surt for borgerne.
>
>De kaldes politibetjente...

>--

Hvad har tolderne gjort, siden de skal gå fri?

--

Venlig hilsen
Folmer

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408872
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste