/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Vi skylder ikke noget.
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 06-05-07 23:50

Der blev i marts måned indbetalt 290 millioner Euro til den tyske
stat, af lastbiler over 12 tons, for at benytte de tyske autobahns.

Det ville være rart, hvis der for bare en brøkdel af de penge blev
bygget nogle anlæg, hvor vi kunne holde vores lovpligtige pauser.

I dag er det sådan, at hvis man er ude efter kl. 18-19, så er der
fully booked overalt.

Nå, men de to ting har sikkert ikke noget med hinanden at gøre.

--

Venlig hilsen
Folmer

 
 
Menabra (07-05-2007)
Kommentar
Fra : Menabra


Dato : 07-05-07 08:35


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:0kms33tp1a90ku6p64dli03e03g27f2r6g@4ax.com...
> Der blev i marts måned indbetalt 290 millioner Euro til den tyske
> stat, af lastbiler over 12 tons, for at benytte de tyske autobahns.
>
> Det ville være rart, hvis der for bare en brøkdel af de penge blev
> bygget nogle anlæg, hvor vi kunne holde vores lovpligtige pauser.
>
> I dag er det sådan, at hvis man er ude efter kl. 18-19, så er der
> fully booked overalt.
>
> Nå, men de to ting har sikkert ikke noget med hinanden at gøre.
>
> --
>
> Venlig hilsen
> Folmer

Hej
Folmer er ikke sur !
Folmer er Skuffet
mvh



Folmer Rasmussen (07-05-2007)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 07-05-07 10:20

On Mon, 7 May 2007 09:35:15 +0200, "Menabra" <menabra@mail-online.dk>
wrote:

>
>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>news:0kms33tp1a90ku6p64dli03e03g27f2r6g@4ax.com...
>> Der blev i marts måned indbetalt 290 millioner Euro til den tyske
>> stat, af lastbiler over 12 tons, for at benytte de tyske autobahns.
>>
>> Det ville være rart, hvis der for bare en brøkdel af de penge blev
>> bygget nogle anlæg, hvor vi kunne holde vores lovpligtige pauser.
>>
>> I dag er det sådan, at hvis man er ude efter kl. 18-19, så er der
>> fully booked overalt.
>>
>> Nå, men de to ting har sikkert ikke noget med hinanden at gøre.
>>
>> --
>>
>> Venlig hilsen
>> Folmer
>
> Hej
> Folmer er ikke sur !
> Folmer er Skuffet

>--

Ingen af delene.

Det er bare uendeligt frustrerende at vide, at hver gang man skal have
en på øjet, så skal man først kæmpe for en plads.

--

Venlig hilsen
Folmer

Uffe Bærentsen (07-05-2007)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 07-05-07 10:43


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:4mrt33pl60ca7fq7707u0do97qg50qavcu@4ax.com...
> On Mon, 7 May 2007 09:35:15 +0200, "Menabra" <menabra@mail-online.dk>
> wrote:
>
>>
>>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>>news:0kms33tp1a90ku6p64dli03e03g27f2r6g@4ax.com...
>>> Der blev i marts måned indbetalt 290 millioner Euro til den tyske
>>> stat, af lastbiler over 12 tons, for at benytte de tyske autobahns.
>>>
>>> Det ville være rart, hvis der for bare en brøkdel af de penge blev
>>> bygget nogle anlæg, hvor vi kunne holde vores lovpligtige pauser.
>>>
>>> I dag er det sådan, at hvis man er ude efter kl. 18-19, så er der
>>> fully booked overalt.
>>>
>>> Nå, men de to ting har sikkert ikke noget med hinanden at gøre.
>>>
>>> --
>>>
>>> Venlig hilsen
>>> Folmer
>>
>> Hej
>> Folmer er ikke sur !
>> Folmer er Skuffet
>
>>--
>
> Ingen af delene.
>
> Det er bare uendeligt frustrerende at vide, at hver gang man skal have
> en på øjet, så skal man først kæmpe for en plads.

Hvad mener du dog med det?
Gør som de andre: Sov mens du kører.


Men jeg er ellers enig med dig.
Med krav om køre/hviletider, burde der følge et krav om ledige hvilepladser.
Men dét er jo ikke politikernes bord, endnu.

Personligt så så jeg hellere at de store køretøjer tog et hvil i vejkanten,
end de blev presset til at køre videre i lettere omtåget tilstand.
Ja, jeg opfatter træthed som en tilstand af omtågethed



--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i



Folmer Rasmussen (07-05-2007)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 07-05-07 10:53

On Mon, 7 May 2007 11:42:48 +0200, "Uffe Bærentsen"
<leitiFJERNES@hotmail.com> wrote:

>
>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>news:4mrt33pl60ca7fq7707u0do97qg50qavcu@4ax.com...
>> On Mon, 7 May 2007 09:35:15 +0200, "Menabra" <menabra@mail-online.dk>
>> wrote:
>>
>>>
>>>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>>>news:0kms33tp1a90ku6p64dli03e03g27f2r6g@4ax.com...
>>>> Der blev i marts måned indbetalt 290 millioner Euro til den tyske
>>>> stat, af lastbiler over 12 tons, for at benytte de tyske autobahns.
>>>>
>>>> Det ville være rart, hvis der for bare en brøkdel af de penge blev
>>>> bygget nogle anlæg, hvor vi kunne holde vores lovpligtige pauser.
>>>>
>>>> I dag er det sådan, at hvis man er ude efter kl. 18-19, så er der
>>>> fully booked overalt.
>>>>
>>>> Nå, men de to ting har sikkert ikke noget med hinanden at gøre.
>>>>
>>>> --
>>>>
>>>> Venlig hilsen
>>>> Folmer
>>>
>>> Hej
>>> Folmer er ikke sur !
>>> Folmer er Skuffet
>>
>>>--
>>
>> Ingen af delene.
>>
>> Det er bare uendeligt frustrerende at vide, at hver gang man skal have
>> en på øjet, så skal man først kæmpe for en plads.
>
>Hvad mener du dog med det?
>Gør som de andre: Sov mens du kører.

>--

Jeg véd godt at du skriver med et glimt i øjet, men du er med til at
holde myterne kørende.

>--

>Men jeg er ellers enig med dig.
>Med krav om køre/hviletider, burde der følge et krav om ledige hvilepladser.
>Men dét er jo ikke politikernes bord, endnu.
>
>Personligt så så jeg hellere at de store køretøjer tog et hvil i vejkanten,
>end de blev presset til at køre videre i lettere omtåget tilstand.
>Ja, jeg opfatter træthed som en tilstand af omtågethed

>--

Det gør man i vid udstrækning i Frankrig. Policen kører rundt og
skuler dernede, men skal ikke have noget klinket. De véd godt at hvis
de brokker sig og skriver dem som holder i nødsporet, så ligger der et
læs slagteriaffald på trappen til enten politistationen, eller hos
ministeren næste morgen.

Det ændrer ikke på, at det er et lortested at sove, med al den
helvedes larm. Desuden er det heller ikke noget der fremmer
trafiksikkerheden.

--

Venlig hilsen
Folmer

Per Henneberg Kriste~ (07-05-2007)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 07-05-07 11:15

Folmer Rasmussen wrote:

> Det er bare uendeligt frustrerende at vide, at hver gang man skal have
> en på øjet, så skal man først kæmpe for en plads.

Når du nu kommer omkring og skal vælge parkeringsplads ud, så kunne du jo
også overveje om ikke du skal spørge vognmanden om du ikke kan nøjes med en
mindre lastbil, næste gang du skal afsted :)

På lige præcis den måde er det mindre frustrerende at skulle skaffe
parkeringsplads helt fra den ene ende af lastbilen til den anden :)

--
Per, Esbjerg



Folmer Rasmussen (07-05-2007)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 07-05-07 11:35

On Mon, 7 May 2007 12:15:15 +0200, "Per Henneberg Kristensen"
<phk_fjern_@esenet.dk> wrote:

>Folmer Rasmussen wrote:
>
>> Det er bare uendeligt frustrerende at vide, at hver gang man skal have
>> en på øjet, så skal man først kæmpe for en plads.
>
>Når du nu kommer omkring og skal vælge parkeringsplads ud, så kunne du jo
>også overveje om ikke du skal spørge vognmanden om du ikke kan nøjes med en
>mindre lastbil, næste gang du skal afsted :)
>
>På lige præcis den måde er det mindre frustrerende at skulle skaffe
>parkeringsplads helt fra den ene ende af lastbilen til den anden :)

>--

Hvor får du det dog fra?

--

Venlig hilsen
Folmer

Per Henneberg Kriste~ (07-05-2007)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 07-05-07 20:02

Folmer Rasmussen wrote:

> Hvor får du det dog fra?

Når du nu gang på gang viser humor på højt plan, må jeg jo også forsøge :)

--
Per, Esbjerg



KASO (07-05-2007)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 07-05-07 09:01


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:0kms33tp1a90ku6p64dli03e03g27f2r6g@4ax.com...
> Der blev i marts måned indbetalt 290 millioner Euro til den tyske
> stat, af lastbiler over 12 tons, for at benytte de tyske autobahns.
>
> Det ville være rart, hvis der for bare en brøkdel af de penge blev
> bygget nogle anlæg, hvor vi kunne holde vores lovpligtige pauser.
>
> I dag er det sådan, at hvis man er ude efter kl. 18-19, så er der
> fully booked overalt.
>
> Nå, men de to ting har sikkert ikke noget med hinanden at gøre.

Nej-da - pengene er jo brugt til at sikre at vejbanerne er i perfekt
stand.... - er de ikke?



Folmer Rasmussen (07-05-2007)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 07-05-07 10:27

On Mon, 7 May 2007 10:01:21 +0200, "KASO" <a@b.dk> wrote:

>
>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>news:0kms33tp1a90ku6p64dli03e03g27f2r6g@4ax.com...
>> Der blev i marts måned indbetalt 290 millioner Euro til den tyske
>> stat, af lastbiler over 12 tons, for at benytte de tyske autobahns.
>>
>> Det ville være rart, hvis der for bare en brøkdel af de penge blev
>> bygget nogle anlæg, hvor vi kunne holde vores lovpligtige pauser.
>>
>> I dag er det sådan, at hvis man er ude efter kl. 18-19, så er der
>> fully booked overalt.
>>
>> Nå, men de to ting har sikkert ikke noget med hinanden at gøre.
>
>Nej-da - pengene er jo brugt til at sikre at vejbanerne er i perfekt
>stand.... - er de ikke?

>--

I betragtning af, at de har en helvedes masse transittrafik, er
vejenes standard ikke så ringe endda.

Det største problem med tyskerne er, at når de går i gang med et
projekt, så bliver de s'gu aldrig færdige igen.

Da de lavede det sidste stykke motorvej op mod Puttgarden, tog det
eksakt 1 år pr. km.!

Henne i Sverige har de en teknik hvor de sender en maskine ud og
høvler sporet jævnt, opvarmer den afhøvlede masse, og tilsætter en
smule ny asfalt, og lægger et nyt slidlag i én arbejdsgang. På den
måde kan de lave et jævnt inderspor over adskillige kilometer pr. nat.

--

Venlig hilsen
Folmer

Bjarne (07-05-2007)
Kommentar
Fra : Bjarne


Dato : 07-05-07 09:59

Folmer Rasmussen skrev:
> Der blev i marts måned indbetalt 290 millioner Euro til den tyske
> stat, af lastbiler over 12 tons, for at benytte de tyske autobahns.
>
> Det ville være rart, hvis der for bare en brøkdel af de penge blev
> bygget nogle anlæg, hvor vi kunne holde vores lovpligtige pauser.
>
> I dag er det sådan, at hvis man er ude efter kl. 18-19, så er der
> fully booked overalt.
>
> Nå, men de to ting har sikkert ikke noget med hinanden at gøre.
>
Strengt taget ikke.
I tysk økonomi er 290 mio. ikke noget stort beløb, men forhåbentlig
bruges nogle af pengene til investeringer i jernbanerne, sådan at der er
et attraktivt alternativ til stigningen i den miljøskadelige
lastbiltransport.
Man kunne godt ønske sig en noget højere brugerbetaling, som kunne
begrænse væksten i lastbiltrafikken. Så kunne man for min skyld gerne
bruge nogle af pengene til velfærdsforanstaltninger.

Bjarne

Folmer Rasmussen (07-05-2007)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 07-05-07 10:37

On Mon, 07 May 2007 10:58:46 +0200, Bjarne <netmolotow@varmpost.com>
wrote:

>Folmer Rasmussen skrev:
>> Der blev i marts måned indbetalt 290 millioner Euro til den tyske
>> stat, af lastbiler over 12 tons, for at benytte de tyske autobahns.
>>
>> Det ville være rart, hvis der for bare en brøkdel af de penge blev
>> bygget nogle anlæg, hvor vi kunne holde vores lovpligtige pauser.
>>
>> I dag er det sådan, at hvis man er ude efter kl. 18-19, så er der
>> fully booked overalt.
>>
>> Nå, men de to ting har sikkert ikke noget med hinanden at gøre.
>>
>Strengt taget ikke.
>I tysk økonomi er 290 mio. ikke noget stort beløb, men forhåbentlig
>bruges nogle af pengene til investeringer i jernbanerne, sådan at der er
>et attraktivt alternativ til stigningen i den miljøskadelige
>lastbiltransport.
>Man kunne godt ønske sig en noget højere brugerbetaling, som kunne
>begrænse væksten i lastbiltrafikken. Så kunne man for min skyld gerne
>bruge nogle af pengene til velfærdsforanstaltninger.

>--

Du taler mod bedre vidende, og hvis det ikke er tilfældet, så véd jeg
ikke lige hvad man skal kalde det.

Gør mig en tjeneste og indlogér dig på et hotel langs Rhinen et eller
andet sted mellem Frankfurt M. og Köln/Bonn, og fortæl mig så bagefter
hvor meget plads der er til kapacitetsudvidelser.

Hvad er det for velfærdsforanstaltninger du specifikt tænker på? Sådan
nogen, hvor du på god gammeldags socialistisk vis bare læner dig
tilbage, og forventer at få det hele serveret på en sølvske?

Isoleret set ville ca. 300 mio. euro pr. måned række langt ved
afhjælpning af de akutte problemer med overnatning til det arbejdende
folk.

Miljøskadelig lastbiltransport??

Min lastbil oser ikke, den damper! Det skal man iøvrigt lige vænne sig
til.

--

Venlig hilsen
Folmer

Finn Guldmann (11-05-2007)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 11-05-07 20:57

Bjarne skrev:
>> Der blev i marts måned indbetalt 290 millioner Euro til den tyske
>> stat, af lastbiler over 12 tons, for at benytte de tyske autobahns.
>> Det ville være rart, hvis der for bare en brøkdel af de penge blev
>> bygget nogle anlæg, hvor vi kunne holde vores lovpligtige pauser.
>> I dag er det sådan, at hvis man er ude efter kl. 18-19, så er der
>> fully booked overalt.
>> Nå, men de to ting har sikkert ikke noget med hinanden at gøre.
> Strengt taget ikke.
> I tysk økonomi er 290 mio. ikke noget stort beløb, men forhåbentlig
> bruges nogle af pengene til investeringer i jernbanerne, sådan at der er
> et attraktivt alternativ til stigningen i den miljøskadelige
> lastbiltransport.
> Man kunne godt ønske sig en noget højere brugerbetaling, som kunne
> begrænse væksten i lastbiltrafikken. Så kunne man for min skyld gerne
> bruge nogle af pengene til velfærdsforanstaltninger.
>
Jamen så er det jo relevant at pålægge personbilerne en heftig afgift
der så bruges til at fremme persontrafikken. Eller hvad?

--
MVH Finn

Mogens (13-05-2007)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 13-05-07 14:29

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:f22hr4$183h$1@newsbin.cybercity.dk...

> Jamen så er det jo relevant at pålægge personbilerne en heftig afgift

Den er der allerede, Finn !



Finn Guldmann (13-05-2007)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 13-05-07 14:41

Mogens skrev:
>> Jamen så er det jo relevant at pålægge personbilerne en heftig afgift
> Den er der allerede, Finn !
>
Ikke de tyske.

--
MVH Finn

Otto J (07-05-2007)
Kommentar
Fra : Otto J


Dato : 07-05-07 10:05

> Der blev i marts måned indbetalt 290 millioner Euro til den tyske
> stat, af lastbiler over 12 tons, for at benytte de tyske autobahns.

Det var da pudsigt, sidst jeg blandede mig i en diskussion om de danske
bil-afgifter, kom jeg til at sige at man i andre lande betaler for at køre
på vejene i stedet for at betale for at eje bilerne, men DET kunne der
overhovedet ikke være tale om...

Mvh. Otto



Folmer Rasmussen (07-05-2007)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 07-05-07 10:44

On Mon, 7 May 2007 11:05:27 +0200, "Otto J" <hifiotto@hotmail.com>
wrote:

>> Der blev i marts måned indbetalt 290 millioner Euro til den tyske
>> stat, af lastbiler over 12 tons, for at benytte de tyske autobahns.
>
>Det var da pudsigt, sidst jeg blandede mig i en diskussion om de danske
>bil-afgifter, kom jeg til at sige at man i andre lande betaler for at køre
>på vejene i stedet for at betale for at eje bilerne, men DET kunne der
>overhovedet ikke være tale om...

>--

Det har muligvis noget at gøre med, at det i Tyskland kun gælder
lastbiler. Og kun på motorveje, samt et par Bundesstrasser der ellers
ville blive brugt som smutveje.

I Frankrig betaler alle kategorier for at benytte motorvejene.

Jeg troede iøvrigt at du havde lært, at fordi du har læst det på
Internjet, behøver det ikke umiddelbart at have nogen sandhedsværdi.


--

Venlig hilsen
Folmer



Otto J (07-05-2007)
Kommentar
Fra : Otto J


Dato : 07-05-07 11:02

> Det har muligvis noget at gøre med, at det i Tyskland kun gælder
> lastbiler. Og kun på motorveje, samt et par Bundesstrasser der ellers
> ville blive brugt som smutveje.

Det er klart, på daværende tidspunkt vidste jeg bare ikke nok om det til at
kunne argumentere for min sag. Men enhver idiot _burde_ kunne regne ud at
vejene ikke gror op af jorden af sig selv, så når vi i Danmark betaler
afgifter på bilerne og de ikke gør i udlandet, så er det fordi de i udlandet
får indtægterne ind andetsteds fra. Der er tilsyneladende en del der ikke
kan forstå hvorfor man ikke bare i Danmark med et snuptag fjerner alle
bilafgifter, eftersom det kan lade sig gøre i udlandet... Ikke at jeg siger
Danmarks løsning er den bedste (det mener jeg langtfra), men man skal lige
huske at

> Jeg troede iøvrigt at du havde lært, at fordi du har læst det på
> Internjet, behøver det ikke umiddelbart at have nogen sandhedsværdi.
>

Hvorfor skulle jeg være klogere end alle de andre lemminger? Hvis man
beklager sig over den generelle befolkning, så beklager man sig nødvendigvis
også over sig selv!

Mvh. Otto



Anders Majland (07-05-2007)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 07-05-07 16:57

> Men enhver idiot _burde_ kunne regne ud at vejene ikke gror op af jorden
> af sig selv, så når vi i Danmark betaler afgifter på bilerne og de ikke
> gør i udlandet, så er det fordi de i udlandet får indtægterne ind
> andetsteds fra.

Hvordan er det nu lige sammenhængen er mellem de indtægter der kommer fra
afgifter på brændstof/registrering mm i forhold til de samlede
anlægsudgifter og vedligeholdelse mm. Jeg kan ikke huske tallene, men mener
der indtægterne her i DK langt overstiger de direkte udgifter... Det er hvis
først hvis man medtager indirekte som hospitalsudgifter og prissætter
miljøbelastning osv at der man kan få trafikkens udgifter op i nærheden af
indtægterne ....



Finn Guldmann (11-05-2007)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 11-05-07 21:07

Anders Majland skrev:
>> Men enhver idiot _burde_ kunne regne ud at vejene ikke gror op af jorden
>> af sig selv, så når vi i Danmark betaler afgifter på bilerne og de ikke
>> gør i udlandet, så er det fordi de i udlandet får indtægterne ind
>> andetsteds fra.
> Hvordan er det nu lige sammenhængen er mellem de indtægter der kommer fra
> afgifter på brændstof/registrering mm i forhold til de samlede
> anlægsudgifter og vedligeholdelse mm. Jeg kan ikke huske tallene, men mener
> der indtægterne her i DK langt overstiger de direkte udgifter... Det er hvis
> først hvis man medtager indirekte som hospitalsudgifter og prissætter
> miljøbelastning osv at der man kan få trafikkens udgifter op i nærheden af
> indtægterne ....
>
Det kan man ikke uanset.

Tager du samtlige udgifter til vejnet og samtlige syghusudgifter ender
du ca 8 mia over hvad trafikken giver i indtægter.

Så den der miljøbelastning skal sættes meget, meget, høj for at du kan
få det regnskab til at passe.

--
MVH Finn

Finn Guldmann (11-05-2007)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 11-05-07 20:59

Otto J skrev:
>> Der blev i marts måned indbetalt 290 millioner Euro til den tyske
>> stat, af lastbiler over 12 tons, for at benytte de tyske autobahns.
> Det var da pudsigt, sidst jeg blandede mig i en diskussion om de danske
> bil-afgifter, kom jeg til at sige at man i andre lande betaler for at køre
> på vejene i stedet for at betale for at eje bilerne, men DET kunne der
> overhovedet ikke være tale om...
>
Nu er det Folmer skriver om også kun lastbilerne. Personbilerne betaler
ikke tilsvarende afgift.

--
MVH Finn

Kong Gulerod (07-05-2007)
Kommentar
Fra : Kong Gulerod


Dato : 07-05-07 15:20


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message
news:0kms33tp1a90ku6p64dli03e03g27f2r6g@4ax.com...
| Der blev i marts måned indbetalt 290 millioner Euro til den tyske
| stat, af lastbiler over 12 tons, for at benytte de tyske autobahns.
|
| Det ville være rart, hvis der for bare en brøkdel af de penge blev
| bygget nogle anlæg, hvor vi kunne holde vores lovpligtige pauser.
|
| I dag er det sådan, at hvis man er ude efter kl. 18-19, så er der
| fully booked overalt.
|
| Nå, men de to ting har sikkert ikke noget med hinanden at gøre.
|
| --
|
| Venlig hilsen
| Folmer

dk.fritid.BIL...... ikke dk.arbejde.lastvogn





Folmer Rasmussen (07-05-2007)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 07-05-07 16:03

On Mon, 7 May 2007 16:20:09 +0200, "Kong Gulerod"
<avalid@(hasd)dsf.dr> wrote:


>dk.fritid.BIL...... ikke dk.arbejde.lastvogn

>--

Det må du undskylde.

--

Venlig hilsen
Folmer

Tom (07-05-2007)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 07-05-07 19:20


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message
news:0kms33tp1a90ku6p64dli03e03g27f2r6g@4ax.com...
> Der blev i marts måned indbetalt 290 millioner Euro til den tyske
> stat, af lastbiler over 12 tons, for at benytte de tyske autobahns.
>
> Det ville være rart, hvis der for bare en brøkdel af de penge blev
> bygget nogle anlæg, hvor vi kunne holde vores lovpligtige pauser.

Føler med dig/Jer. Jeg så i tysk TV for et par dage siden hvor politiet
jagtede lastbilchaufører som holdte på til og frakørselsramper til
rastepladserne. De vækkede de arme chaufører og klaskede en bøde i fjæset på
chauførene som fortrinsvis kom fra Bulgarien hvor en sådan bøde gør 4
dobbelt ond i lønningsposen.


> I dag er det sådan, at hvis man er ude efter kl. 18-19, så er der
> fully booked overalt.

Jep, jeg har selv oplevet det flere gange at man dårligt kan komme ind på de
store rastepladser længere nede i tyskland fordi ALT er fyldt op med
lastbiler og alm. biler med campingvogne der har taget LKW pladserne. Jeg
kunne fornemme at bølgerne mellem bilisterne og LKW chauførene gik lidt højt


Synes også at tyskland burde LØSE problemet i stedet for bare at dele bøder
ud.

--
Tom



Kell Petersen (12-05-2007)
Kommentar
Fra : Kell Petersen


Dato : 12-05-07 04:51

Kunne man ikke tænke sig at der er en vognmand i byen , som selv har sendt
en vogn afsted nordpå . og nu har en ledig P-plads hjemme på grunden , med
adgang til bad og toilet

Måske man skulle starte et Netværk af vognmænd , som tilbyder overnatning i
firmaet ,,
Tryg og godt.
Og hvis alle byer gør gengæld i hele Europa ,, så ville der ikke være nogen
overfald i løbet af Natten



Finn Guldmann (12-05-2007)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 12-05-07 09:49

Kell Petersen skrev:
> Kunne man ikke tænke sig at der er en vognmand i byen , som selv har sendt
> en vogn afsted nordpå . og nu har en ledig P-plads hjemme på grunden , med
> adgang til bad og toilet
> Måske man skulle starte et Netværk af vognmænd , som tilbyder overnatning i
> firmaet ,,
> Tryg og godt.
> Og hvis alle byer gør gengæld i hele Europa ,, så ville der ikke være nogen
> overfald i løbet af Natten
>
Det burde være en offentlig opgave at sørge for at er er
lastbilparkering i forbindelse med ethvert industrikvarter. Og skilte
med det så de til at finde.

--
MVH Finn

Uffe Bærentsen (12-05-2007)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 12-05-07 22:47


"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:f23v21$1u3h$2@newsbin.cybercity.dk...
> Kell Petersen skrev:
>> Kunne man ikke tænke sig at der er en vognmand i byen , som selv har
>> sendt en vogn afsted nordpå . og nu har en ledig P-plads hjemme på
>> grunden , med adgang til bad og toilet
>> Måske man skulle starte et Netværk af vognmænd , som tilbyder overnatning
>> i firmaet ,,
>> Tryg og godt.
>> Og hvis alle byer gør gengæld i hele Europa ,, så ville der ikke være
>> nogen overfald i løbet af Natten
> Det burde være en offentlig opgave at sørge for at er er lastbilparkering
> i forbindelse med ethvert industrikvarter.

Hvorfor i alverdden dog det?
Det er private der ønsker at få godset transporteret.

> Og skilte med det så de til at finde.

Dét er det offentlige/kommune til gengæld behjælpelige med,
bare firmaet der ønsker skiltet betaler omkostningerne
og øvrige krav, såsom størrelse på skiltet samt placering opfyldes.



--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i



Finn Guldmann (13-05-2007)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 13-05-07 15:05

Uffe Bærentsen skrev:
>>> Kunne man ikke tænke sig at der er en vognmand i byen , som selv har
>>> sendt en vogn afsted nordpå . og nu har en ledig P-plads hjemme på
>>> grunden , med adgang til bad og toilet
>>> Måske man skulle starte et Netværk af vognmænd , som tilbyder overnatning
>>> i firmaet ,,
>>> Tryg og godt.
>>> Og hvis alle byer gør gengæld i hele Europa ,, så ville der ikke være
>>> nogen overfald i løbet af Natten
>> Det burde være en offentlig opgave at sørge for at er er lastbilparkering
>> i forbindelse med ethvert industrikvarter.
> Hvorfor i alverdden dog det?
> Det er private der ønsker at få godset transporteret.
>
Fordi det er det offentlige der disponerer arealerne i en
industriudstykning.

>> Og skilte med det så de til at finde.
> Dét er det offentlige/kommune til gengæld behjælpelige med,
> bare firmaet der ønsker skiltet betaler omkostningerne
> og øvrige krav, såsom størrelse på skiltet samt placering opfyldes.
>
Nu lyder du som de politikere der tror at tingene kommer af sig selv.

--
MVH Finn

Uffe Bærentsen (13-05-2007)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 13-05-07 19:39


"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:f275us$91c$1@newsbin.cybercity.dk...

> Fordi det er det offentlige der disponerer arealerne i en
> industriudstykning.

Ikke mere end et firma der ønsker at købe et givet areal,
får mange gange lov til det.


>>> Og skilte med det så de til at finde.
>> Dét er det offentlige/kommune til gengæld behjælpelige med,
>> bare firmaet der ønsker skiltet betaler omkostningerne
>> og øvrige krav, såsom størrelse på skiltet samt placering opfyldes.

> Nu lyder du som de politikere der tror at tingene kommer af sig selv.

Overhovedet ikke.
Kender blot til firmaer der har prøvet ovenstående.



--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i



Finn Guldmann (19-05-2007)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 19-05-07 13:44

Uffe Bærentsen skrev:
>> Fordi det er det offentlige der disponerer arealerne i en
>> industriudstykning.
> Ikke mere end et firma der ønsker at købe et givet areal,
> får mange gange lov til det.
>
Får lov af hvem? Netop! Det offentlige, og efter de betingelser det
offentlig sætte.

>>> Dét er det offentlige/kommune til gengæld behjælpelige med,
>>> bare firmaet der ønsker skiltet betaler omkostningerne
>>> og øvrige krav, såsom størrelse på skiltet samt placering opfyldes.
>> Nu lyder du som de politikere der tror at tingene kommer af sig selv.
> Overhovedet ikke.
> Kender blot til firmaer der har prøvet ovenstående.
>
Vi lever i noget nogen ønsker skal være et discount-samfund, så ja,
hvorfor ikke også kommuner der forlanger private til at betale
specifikke offentlige udgifter. Der skal jo spares.

--
MVH Finn Fremover vil MC'ister i flok have samme ret til
vejen som cykelryttere i flok, i min verden. (M.a.o. kun
under politiledsagelse og anden hjælp til den øvrige trafik.
(Flok defineres som mere end tre.))

Folmer Rasmussen (31-05-2007)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 31-05-07 00:28

On Sat, 12 May 2007 23:46:56 +0200, "Uffe Bærentsen"
<leitiFJERNES@hotmail.com> wrote:

>
>"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
>news:f23v21$1u3h$2@newsbin.cybercity.dk...
>> Kell Petersen skrev:
>>> Kunne man ikke tænke sig at der er en vognmand i byen , som selv har
>>> sendt en vogn afsted nordpå . og nu har en ledig P-plads hjemme på
>>> grunden , med adgang til bad og toilet
>>> Måske man skulle starte et Netværk af vognmænd , som tilbyder overnatning
>>> i firmaet ,,
>>> Tryg og godt.
>>> Og hvis alle byer gør gengæld i hele Europa ,, så ville der ikke være
>>> nogen overfald i løbet af Natten
>> Det burde være en offentlig opgave at sørge for at er er lastbilparkering
>> i forbindelse med ethvert industrikvarter.
>
>Hvorfor i alverdden dog det?
>Det er private der ønsker at få godset transporteret.
>
>> Og skilte med det så de til at finde.
>
>Dét er det offentlige/kommune til gengæld behjælpelige med,
>bare firmaet der ønsker skiltet betaler omkostningerne
>og øvrige krav, såsom størrelse på skiltet samt placering opfyldes.

>--

Jeg forstår bare ikke, at det offentlige sætter bunker af skilte op
med hvad vi ikke må, men når det drejer sig om en henvisning til hvor
der må parkeres, så skal man selv betale.

Nå, men deres iver efter at tømme affaldsspande på de offentlige
rastepladser indikerer for mig, at et privat initiativ nok er bedre.


--

Venlig hilsen
Folmer

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408875
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste