Gode råd om Previa
Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 06-05-07 12:30

Hej
Jeg står lige for at købe en Toyota Previa fra 1992.
Den har stået stille i ca. 2 år og sidst synet 2003, hvor den fik nye
bremserør (kobber) calipre bag og skiver/klodser hele vejen rundt.
Dog skal skiverne nok skiftes igen da de er temmelig rustne.
Der er et lille hul i bagpotten, så den skal skiftes, derudover skal
tankpåfyldningsrøret også skiftes.
Bunden ser rimelig ud og kabinen er også acceptabel.
Den har kørt 246000 km, men motoren (der startede i første hug) lyder rigtig
god.

Spørgsmålet er så, hvilke svagheder lider Previa mest af?
Manden vil have 6000 for bilen som den står.
Hvad siger I?

Michael

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-05-07 12:44

> Dog skal skiverne nok skiftes igen da de er temmelig rustne.

Ud og brems dem godt til. Så er de fine rene.

> Manden vil have 6000 for bilen som den står.
> Hvad siger I?

Jeg siger, at prisen lyder fint.

Er man til den biltype så kan du da køre godt billigt de næste par år.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 06-05-07 14:17

Martin Johansen [6000] skrev:

> Ud og brems dem godt til. Så er de fine rene.

Ikke nødvendigvis - vi måtte ha nye skiver på Carinaen.

Man skal i øvrigt bremse forsigtigt 1. gang, så man ikke glasserer skiverne
med rusten
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-05-07 16:23

> Ikke nødvendigvis - vi måtte ha nye skiver på Carinaen.

Nu havde SAAB'en godt nok "kun" stået i et halvt år.. men det var bare en
tur op i fart og så ned igen :)

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 06-05-07 17:07

Martin Johansen [6000] skrev:

> Nu havde SAAB'en godt nok "kun" stået i et halvt år.. men det var
> bare en tur op i fart og så ned igen :)

Jeg kiggede noget på skiverne på Carinaen da vi købte den, men
Toyotaforhandleren sagde som du. Efter nogen tid slog de dog (altså
skiverne) :-/
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-05-07 17:16

> Jeg kiggede noget på skiverne på Carinaen da vi købte den, men
> Toyotaforhandleren sagde som du. Efter nogen tid slog de dog (altså
> skiverne) :-/

Det gør mine i forvejen

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 06-05-07 17:21

Martin Johansen [6000] skrev:

> Det gør mine i forvejen

Altså: dine skiver slår?
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-05-07 18:20

> Altså: dine skiver slår?

Når de lige bliver varmet lidt op så slår de så man skulle tro hjulene blev
slået af...

Køber aldrig mere fra svenske Speedparts ang. bremser...

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 06-05-07 18:35

Martin Johansen [6000] skrev:

> Når de lige bliver varmet lidt op så slår de så man skulle tro
> hjulene blev slået af...
>
> Køber aldrig mere fra svenske Speedparts ang. bremser...

Nyt på...

Vi købte "originale" hos Toyota, der osse monterede dem.
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-05-07 23:36

> Nyt på...

Det kan du roligt stole på, at der kommer.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 07-05-07 07:41

Martin Johansen [6000] skrev:

> Det kan du roligt stole på, at der kommer.

Ja, det andet er da for ulækkert
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Brian

Dato : 06-05-07 12:50

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> rigtig god.
>
> Spørgsmålet er så, hvilke svagheder lider Previa mest af?
> Manden vil have 6000 for bilen som den står.

Kontroller bagtøjet, det har det med at 'gå' på den model.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-05-07 19:24

Michael Kirkegaard skriver:

> Spørgsmålet er så, hvilke svagheder lider Previa mest af?
> Manden vil have 6000 for bilen som den står.
> Hvad siger I?

Søg tilbage i gruppen. Jan (Stevns) købte en Previa og satte den i
stand, jeg mener at han beskrev en del af projektet her (eller på sin
hjemmeside).

Jan, giv lige lyd fra dig....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 06-05-07 19:28

> Michael Kirkegaard skriver:

> Søg tilbage i gruppen. Jan (Stevns) købte en Previa og satte den i
> stand, jeg mener at han beskrev en del af projektet her (eller på sin
> hjemmeside).

Den er kigget igennem, ledte efter mere generelle fejl på Previa.

Michael

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 06-05-07 21:58

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>Søg tilbage i gruppen. Jan (Stevns) købte en Previa og satte den i
>stand, jeg mener at han beskrev en del af projektet her (eller på sin
>hjemmeside).

>Jan, giv lige lyd fra dig....

Jeg er lige her !!

Jo - vi hentede en på Fyn, hvor bagtøjet var kaput - men dog holdt
næsten hele vejen hjem.

Generelle fejl kan den ikke påståes at lide af, andet end rust
(Som de fleste andre biler)

Bremserne er dumme, og uoriginale dele stort set umulige at finde

Fik skifter fra T-Hansen, der var lige til lossepladsen efter 1 måned

Havde lidt strømproblemer i starten, det var ledningerne ved
startermotoren der havde løsnet sig, og der er langt ind til den
starter.

Det meste til en Previa koster en bondegård - tændrør rævedyre, men
holder længe.
Når man skal skifte olie, skal der skiftes meget, den tømmer nemlig
også reservoiret ude foran - jeg tror vi snakker 9 liter .....

Ellers er den temmeligt driftsikker - vores har kørt uden bøvl siden
vi fik den februar sidste år, den er rimeligt sulten på brændstof.
man har da været både på Bornholm, ned gennem Tyskland med den store
campingvogn på slæb, og kører om få uger lige et smut til Belgien,
inden sommerens campingstrabadser venter

så - kan man få den billigt, og finde en sund en af slagsen - er den
sgu'tte helt tosset, hvis man er til sådan en underlig fisk

Der stod vist noget på denne side om den
http://www.dkfritidbil.dk/fotostorier/previa/index.htm

lidt om kopholderen
http://www.dkfritidbil.dk/spas/112/index.htm

om bagtøjet

http://www.dkfritidbil.dk/fotostorier/previa/klumpen.htm

Jeg har med vilje intet skrevet om "det", at installeret alarm m.v. i
bilen - det er noget jeg holder i glemslens tåger - mage til el-system
skal man lede længe efter.

Bottomline : Den næste Previa (Rekorden's afløser) er på vej, den skal
bare hentes.

--
Jan_stevns

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-05-07 22:00

jan@bygteknik.dk skriver:

> Jeg er lige her !!

Hov !
Hvad er nu det for en mailadresse ????

> [...]
> Når man skal skifte olie, skal der skiftes meget, den tømmer nemlig
> også reservoiret ude foran - jeg tror vi snakker 9 liter .....

Se det var nok oplysninger der var værd at vide for Michael.

> Bottomline : Den næste Previa (Rekorden's afløser) er på vej, den skal
> bare hentes.

Det må jo være en klar anbefaling

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 06-05-07 22:08

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>Hov !
>Hvad er nu det for en mailadresse ????

- stevns.net er nede

>Se det var nok oplysninger der var værd at vide for Michael.

>Det må jo være en klar anbefaling

Eller sidste skridt før de blå papirer til skt. Hans bliver
underskrevet ;)

Spøg til side..... Jeg er nok blevet vant til at der er plads i
metermål deromme, og gø-dyrenes antal er vokset

--
Jan_stevns

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-05-07 22:08

jan@bygteknik.dk skriver:

> - stevns.net er nede

Igen ?

Vel ikke "nedlagt" ?

> Eller sidste skridt før de blå papirer til skt. Hans bliver
> underskrevet ;)

ROFL...

> Spøg til side..... Jeg er nok blevet vant til at der er plads i
> metermål deromme, og gø-dyrenes antal er vokset

Flere ?
Gø-dyrene er da store nok i forvejen, hvordan var det, fik du
previa-traileren synet ?

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 06-05-07 22:18

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>Igen ?

>Vel ikke "nedlagt" ?

Næsten - de der mennester ovre hos Networksolutions er jo nærmest
alternativt begavede, når man fortæller dem, at man vil have en rigtig
faktura......

>ROFL...

>Flere ?

Jep - flere snigende uldtæpper har indlogeret sig

>Gø-dyrene er da store nok i forvejen, hvordan var det, fik du
>previa-traileren synet ?

Traileren blev ikke lavet alligevel
fandt på noget ganske andet
http://www.froerup.dk/jan/bornholm2006/index.23.jpg

Previa'en kan akkurat hive den lovligt

--
Jan_stevns

Fra : Tom

Dato : 07-05-07 19:02

<jan@bygteknik.dk> wrote in message

> Traileren blev ikke lavet alligevel
> fandt på noget ganske andet
> http://www.froerup.dk/jan/bornholm2006/index.23.jpg

Nu har du vel ikke også meldt dig ind i FDM?

--
Tom

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 07-05-07 19:14

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev :

>Nu har du vel ikke også meldt dig ind i FDM?

nejda.

--
Jan_stevns

Fra : Tom

Dato : 07-05-07 19:22

> nejda.

okay, jeg troede bare med den campingvogn du har anskaffet at du så var
oplagt kandidat til foreningen af danske skurvogne (FDM)

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 07-05-07 19:39

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev :

>okay, jeg troede bare med den campingvogn du har anskaffet at du så var
>oplagt kandidat til foreningen af danske skurvogne (FDM)

Nu er det ikke mig, men fruen der har anskaffet den dersens
campinghytte ;)

Hun fik den medens Århusianerfærgen stadig var i hendes tjeneste, så
det har færgen også "prøvet"

Jeg luftede ideen med en "Previa_trailer", og fik hurtigt kolde
fødder, da noget snak om tøserne og deres behov for plads i bilerne,
gav mig en ide om at jeg ville ende op med at sætte et ekstra par
previaer på vejene, istedet for at få min sjove trailer, så det .....

--
Jan_stevns

Fra : Ukendt

Dato : 07-05-07 19:40

Fra : Ukendt

Dato : 07-05-07 19:54

On Mon, 07 May 2007 20:39:50 +0200, jan_stevns wrote:

> [...]
>gav mig en ide om at jeg ville ende op med at sætte et ekstra par
>previaer på vejene, istedet for at få min sjove trailer, så det .....

Hmmm.....køb en flåde af Previa'er, så opstår behovet for traileren af
sig selv - den skal bruges som tankvogn )
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Ukendt

Dato : 07-05-07 20:49

Ivan Madsen <> skrev :

>Hmmm.....køb en flåde af Previa'er, så opstår behovet for traileren af
>sig selv - den skal bruges som tankvogn )

Hehe .....

Helt så tørstig er den nu ikke

Fynboen holder omkring de 10 på literen i snit, så det går lige an.

men jeg kunne nu stadig lege med tanken om sådan en trailer ;)

--
Jan_stevns

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 06-05-07 23:27

<jan@bygteknik.dk> skrev i en meddelelse

> Eller sidste skridt før de blå papirer til skt. Hans bliver
> underskrevet ;)

Hvad pokker, en er måske blevet løsladt.
Har ellers hørt at den slemme farve er den røde.

> Spøg til side..... Jeg er nok blevet vant til at der er plads i
> metermål deromme, og gø-dyrenes antal er vokset

Den slags sker jo nogen gange.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i