Fiat forsikring
Fra : thomasautzen@gmail.c~

Dato : 05-05-07 18:14

Hej

Jeg står muligvis for at skulle til at have min første bil.

Jeg har kig på en brugt Fiat Punto, og i den forbindelse har jeg tænkt
på Fiat forsikring som de har i samarbejde med TopDanmark.

Er der nogle der ved noget om Fiat forsikring? Gælder den også for
brugte biler og er den lige så billig og venlig overfor nye billister
som Skoda forsikring? Forsikring er jo for en førstegangskøber den
allerstørste post på budgettet.

Mvh Thomas

Fra : Jesper Juul

Dato : 05-05-07 18:47

thomasautzen@gmail.com skrev:
> [...]
> brugte biler og er den lige så billig og venlig overfor nye billister
> som Skoda forsikring? Forsikring er jo for en førstegangskøber den

Hvis du skal købe ny bil, ville jeg nok kigge efter Chevrolet de har
indgået en aftale med Alka som er billigere end alt andet jeg har set på
det danske marked: http://chevrolet.dk/local/brochures/forsikring/07-069.pdf

Jesper

Fra : Jesper Juul

Dato : 05-05-07 19:47

Jesper Juul skrev:

> Hvis du skal købe ny bil, ville jeg nok kigge efter Chevrolet de har
> indgået en aftale med Alka som er billigere end alt andet jeg har set på
> [...]

Ups, så ikke at det var en brugt Fiat du kiggede på.

--
NY godbid fra Knud Thomsen: Pjat med dig
- at udfylde en pasanmodning,aflevere et billede

Fra : thomasautzen@gmail.c~

Dato : 05-05-07 23:15

On 5 Maj, 20:47, Jesper Juul <jesperj...@gmail.com> wrote:
> Jesper Juul skrev:

Ups, så ikke at det var en brugt Fiat du kiggede på.

Helt okay, det ser eller billigt ud men en Chevrolet var ikke lige det
jeg havde i tankerne. Det jeg tænkte på var om Fiat forsikring minder
om Skoda forsikring www.skoda.dk/Kundeservice/pdf/forsikring.pdf

De samarbejder begge med Top Danmark nemlig - er der nogle derude som
kan hjælpe?

Fra : Hr. Jensen

Dato : 06-05-07 01:06

On 5 May 2007 15:14:44 -0700 thomasautzen@gmail.com sent the following
smoke signals:

> [...]
>
>Helt okay, det ser eller billigt ud men en Chevrolet var ikke lige det
>jeg havde i tankerne. Det jeg tænkte på var om Fiat forsikring minder

Det vil jeg tro at de gør, selv om priserne kan variere et par tusinde
kr. fra det ene mærke til det andet.
Peugeot'erne er vist dyrest blandt TopDK-aftalerne når man sammenligner
bil- og motorstørrelser.

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : thomasautzen@gmail.c~

Dato : 06-05-07 08:08

On 6 Maj, 02:05, Hr. Jensen <aage...@musikalsk.invalid> wrote:

> Det vil jeg tro at de gør, selv om priserne kan variere et par tusinde
> kr. fra det ene mærke til det andet.
> Peugeot'erne er vist dyrest blandt TopDK-aftalerne når man sammenligner
> bil- og motorstørrelser.

Okay det lyder jo umiddelbart godt for mine planer. Er der nogle der
har kendskab til niveauet for andre mærkers forsikringer. Er Skoda og
Chverolet der umiddelbart er de billigste?

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 06-05-07 08:51

>Okay det lyder jo umiddelbart godt for mine planer. Er der nogle der
>har kendskab til niveauet for andre mærkers forsikringer. Er Skoda og
>Chverolet der umiddelbart er de billigste?

Ford forsikring (IF forsikring) er også ret billige... 18 årig nybillist i
8000 Århus C koster ca. 12.000 årligt for en Fiesta, hvis man samler sine
forsikringer der (ellers er der alderstillæg hvis man er under 25).
Samtidig får man ekstra god dækning (helt ny bil, hvis bilen bliver
totalskadet inden for de første 3 år, samt andre fordele).

/Kasper Hansen

Fra : Jesper Juul

Dato : 06-05-07 11:08

Kasper Hansen [8270] skrev:

> [...]
> Samtidig får man ekstra god dækning (helt ny bil, hvis bilen bliver
> totalskadet inden for de første 3 år, samt andre fordele).

Det er bare lige 3-4 gange så dyrt som eks. Chevrolets/Alkas forsikring,
den koster godt og vel 9000kr. for en Kalos, men det er så for 3 år. Gad
vide hvor lang tid den pris holder.

Jesper

Fra : thomasautzen@gmail.c~

Dato : 06-05-07 09:37

On 6 Maj, 09:51, "Kasper Hansen [8270]" <n...@SLETpostmand.com> wrote:

> Ford forsikring (IF forsikring) er også ret billige... 18 årig nybillist i
> 8000 Århus C koster ca. 12.000 årligt for en Fiesta

Nu bor jeg i Århus C og er også nybillist, så det er jo et godt
virkeligt eksempel. Synes dog at Ford forsikring virker en del dyrere
end Skoda forsiking for der kan man jo forsikre en Skoda Fabia til
lige omkring 8000 i Århus C som nybillist.

Fra : Anders

Dato : 06-05-07 13:33

<thomasautzen@gmail.com> skrev i en meddelelse
Forsikring er jo for en førstegangskøber den
allerstørste post på budgettet.

-----------------

Prøv evt GF forsikring, eller tjek de forskellige selskaber på
www.forsikringsluppen.dk

- Anders

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-05-07 13:45

> Prøv evt GF forsikring, eller tjek de forskellige selskaber på
> www.forsikringsluppen.dk

GF kræver vist, at man har haft kørekort i mindst 3 år, eller 3 år i eget
navn. Kan svært huske det, måske andre kan det præcise?

Fra : thomasautzen@gmail.c~

Dato : 06-05-07 13:51

On 6 Maj, 14:44, "Martin Johansen [6000]" <marti...@tiscali.dk> wrote:

> GF kræver vist, at man har haft kørekort i mindst 3 år, eller 3 år i eget
> navn. Kan svært huske det, måske andre kan det præcise?

Jeg har været forbi forsikringsluppen, og uanset hvilken bil eller
selskab man vælger ligger forsikringer i et leje fra 14-15.000 og helt
op til 25.000 - og det gælder også GF forsikring.

Det var derfor jeg begyndte at kigge lidt på om Fiat forsikring f.eks
var lige så billig som Skoda forsikring, for med 8000 kr om året er
der jo en verden til forskel

Fra : jones_net

Dato : 07-05-07 09:23

> [...]
>brugte biler og er den lige så billig og venlig overfor nye billister
>som Skoda forsikring? Forsikring er jo for en førstegangskøber den

Jeg undersøgte priser for ca 2 år siden, og dengang var Fiat ca. 500,-
dyrere end Skoda, så der er sikkert heller ikke den store forskel i dag.
Du kan købe en brugt privat, og stadig få den forsikret, hvis du futter ned
til en autoriseret forhandler. Forsikringen slår netop på, at man er
førstegangsbillist, og at man sikkert kan få det billigere andetsteds når
man er elite-billist.
Det du skal lægge mærke til ved forsikringerne er den relativt høje
selvrisiko ved skader! Den ligger typisk over 10.000,- men hvis du så sparer
10.000 om året i forsikring, så er det jo også OK

Og servicen fra TopDanmark har været fin begge gange jeg har haft brug for
forsikringen (Stenslag i egen forrude - de betalte alt, bakkeskade på anden
bil - beløb under selvrisiko så vi betalte alt selv)

/J

Fra : TheTransporter

Dato : 07-05-07 15:51

On 5 May 2007 10:13:56 -0700, thomasautzen@gmail.com wrote:

> [...]
>brugte biler og er den lige så billig og venlig overfor nye billister
>som Skoda forsikring? Forsikring er jo for en førstegangskøber den

Synes nu ikke forsikringen er den største post på mit budget da. Giver
"kun" 5900 om året på rent ansvar for min bil og det synes jeg ikke er
så slemt.

---
Mvh
TheTransporter
1996 Nissan Almera 1,6 SR
2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)

Fra : Lars Holst

Dato : 08-05-07 11:07

TheTransporter <praetorian@t_n_f_s.dk> said in

> [...]
> TheTransporter
> 1996 Nissan Almera 1,6 SR
> 2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)

Det synes jeg lyder ekstremt dyrt.

Det er hvad jeg giver årligt i ansvar+kasko+vejhjælp med friskade og uden
selvrisiko for en Alfa Romeo med 144 HK og trækkrog.

--
Lars Holst

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-05-07 11:22

> Det synes jeg lyder ekstremt dyrt.
>
> Det er hvad jeg giver årligt i ansvar+kasko+vejhjælp med friskade og uden
> selvrisiko for en Alfa Romeo med 144 HK og trækkrog.

Jeg synes også det lyder meget dyrt.

Jeg giver 5300 årligt for kasko for en SAAB 9000 med 240Hk. Selvrisiko på
3500,-.

Fra : TheTransporter

Dato : 08-05-07 16:00

On 08 May 2007 10:07:07 GMT, Lars Holst <delfinerne@yahoo.com> wrote:

>TheTransporter <praetorian@t_n_f_s.dk> said in

>Det synes jeg lyder ekstremt dyrt.
>
>Det er hvad jeg giver årligt i ansvar+kasko+vejhjælp med friskade og uden
>selvrisiko for en Alfa Romeo med 144 HK og trækkrog.

Men du er så nok heller ikke 26, og har din første bil med 0 års
ancienitet ;)

---

Fra : thomasautzen@gmail.c~

Dato : 08-05-07 10:55

Fra : thomasautzen@gmail.c~

Dato : 08-05-07 10:56

On 7 Maj, 10:22, "jones_net" <jones_ne...@yahoo.dk> wrote:

> [...]
> til en autoriseret forhandler. Forsikringen slår netop på, at man er
> førstegangsbillist, og at man sikkert kan få det billigere andetsteds når

Super - det var lige det jeg havde brug for at vide

Fra : thomasautzen@gmail.c~

Dato : 08-05-07 10:57

> [...]

> til en autoriseret forhandler. Forsikringen slår netop på, at man er
> førstegangsbillist, og at man sikkert kan få det billigere andetsteds når

Super Det var lige det jeg havde brug for at vide. Mange tak for
hjælpen

Fra : thomasautzen@gmail.c~

Dato : 08-05-07 11:31

On 8 Maj, 12:21, "Martin Johansen [6000]" <marti...@tiscali.dk> wrote:

> Jeg synes også det lyder meget dyrt.
>
> Jeg giver 5300 årligt for kasko for en SAAB 9000 med 240Hk. Selvrisiko på
> 3500,-.

Hmm men så er det vel heller ikke allerførste gang i skal forsikre en
bil i eget navn går jeg ud fra? Som tidligere nævnt har ingen
forsikringsselskaber kunne forsikre mig noget som helst til under
13-14.000 kr, så derfor synes at de 7-9000 man giver hos Fiat er
ganske billigt

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-05-07 22:09

>Hmm men så er det vel heller ikke allerførste gang i skal forsikre en
>bil i eget navn går jeg ud fra?

Nej jeg startede sidste år som nybilist.

Det hjalp så lidt, at jeg fandt en kone med elitestatus.... så nu er jeg
elitebilist efter 1 år i eget navn. Det er da meget godt klaret Jeg er
26 forresten.

Og sidst men ikke mindst så har jeg forsikring hos et fornuftigt selskab.

Men tror nu nok det var en anden (hvis jeg husker rigtigt) som gav lidt
mindre end dig for ansvar alene og synes det var billigt.. eller også husker
jeg helt galt - har ikke lige indlægget så jeg kan tjekke efter.