BMW I drive
Fra : Søren Mikro

Dato : 04-05-07 22:12

Hej
Jeg har en BMW520I 2004 med i drive. Kan man få nogle opdateringer så det
system kan noget mere ?, da må jo være sket noget de sidste 3 år.

// Søren

Fra : MikLarsen@gmail.com

Dato : 05-05-07 14:56

On 4 Maj, 23:12, "Søren Mikro" <Y...@dont.need.it> wrote:
> Hej
> Jeg har en BMW520I 2004 med i drive. Kan man få nogle opdateringer så det
> system kan noget mere ?, da må jo være sket noget de sidste 3 år.

Der er formentlig kommet mange opdateringer, men næppe nogen som giver
dig flere funktioner. Funtionerne kommer når der kommer noget mere
udstyr i.

Men dit lokale BMW værksted kan fortælle dig om der er kommet
softwareopdateringer. Hvis du skal have den opdateret skal du regne
med at der kan give op til flere timer med det.

Mikael

Fra : Mogens

Dato : 05-05-07 19:03

<MikLarsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvis du skal have den opdateret skal du regne
> med at der kan give op til flere timer med det.

Desuden koster det sikkert kassen. Kørelysaut.
indkoblet = 1.000 kr

Fra : Henrik B.

Dato : 08-05-07 08:37

"Mogens" <jow@jow.dk> skrev i en meddelelse
> <MikLarsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Desuden koster det sikkert kassen. Kørelysaut.
> indkoblet = 1.000 kr

På grænsen til svineri, at gøre det til en KÆMPE indtægtskilde for
værkstederne. Godt man kører i et mærke, som er mere kundeminded. Måske
derfor Saab overhaler BMW i kundetilfredshedsundersøgelsen. )

Blot fordi man er lidt nørd,
kan man jo godt tale dansk.
http://www.tapeconnection.dk

Fra : Vilas

Dato : 08-05-07 09:39

Gælder det også på køreglæden ;)

Fra : Henrik B.

Dato : 08-05-07 09:51

"Vilas" <no@name.com> skrev i en meddelelse

> Gælder det også på køreglæden ;)

Helt sikkert...

Blot fordi man er lidt nørd,
kan man jo godt tale dansk.
http://www.tapeconnection.dk

Fra : Vilas

Dato : 08-05-07 12:05

On Tue, 8 May 2007 10:50:30 +0200, "Henrik B."
<saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

>"Vilas" <no@name.com> skrev i en meddelelse

>Helt sikkert...

Fair nok, der skal også være plads til dem der mener en traktor kører
godt ;)

Vi andre kan så være glade for at BWM trods alt laver der biler der er
tænkt for dem som sætter pris på køreglæden og konsekvent bliver
fremhævet på samme - kan ikke lige huske hvornår jeg har hørt/læst det
samme om Saab, endsige set en Saab fået bedre score på det område når
der sammenlignes med tilsvarende tyske modeller :O

Fra : Henrik B.

Dato : 09-05-07 08:16

> [...]
> samme om Saab, endsige set en Saab fået bedre score på det område når
> der sammenlignes med tilsvarende tyske modeller :O

Nej, men nu forveksler du helt sikkert køreEGENSKABER med køreGLÆDE - ik'?
)

Det kan godt være at BMW'en på de små sogneveje har bedre køreegenskaber end
Saab (slår ikke min ESP fra alligevel).
Men køreglæden, langturskomforten, holdbarheden, sikkerheden m.v. er mindst
lige så stor i en Saab, som den er i en BMW. Jeg slipper dog billigere i
indkøb samt værkstedregninger...

Blot fordi man er lidt nørd,
kan man jo godt tale dansk.
http://www.tapeconnection.dk

Fra : Mogens

Dato : 09-05-07 18:16

> [...]
> end Saab (slår ikke min ESP fra alligevel).
> Men køreglæden, langturskomforten m.v. er mindst lige så stor i en Saab,

Ovenstående kan intet steds bekræftes, Henrik B. Det er kun dig,
som med din entusiasme for Saab, der mener det. Er du blot en
anelse "åben" ved du jeg har ret :)

Fra : Henrik B.

Dato : 12-05-07 18:35

> Ovenstående kan intet steds bekræftes, Henrik B. Det er kun dig,
> som med din entusiasme for Saab, der mener det. Er du blot en
> anelse "åben" ved du jeg har ret :)

Det bekræftes, for mig, i den mærke-genkøbsprocent som er. Her ligger bl.a.
MB, BMW og Saab absolut øverst.

Blot fordi man er lidt nørd,
kan man jo godt tale dansk.
http://www.tapeconnection.dk

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 08-05-07 12:26

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]

aaaaaaah, flere timer ligefrem, alt hvad jeg har fået kodet på mine BMW'er
indtil videre, har aldrig taget over 10 minutter pr gang, og jeg har fået
kodet følgende.

Navigation, motorstyring, lysautomatik,regnsensor, klimaanlæg, xenonlys

Det er listeprisen ja, ca 1 times arbejde + brug af maskine, men hvis man er
gode venner med sit værksted, så kommer man bare forbi og så smider de lige
den trådløse boks på bilen, og trykker på knappen, og vupti, så kører man
igen.

> På grænsen til svineri, at gøre det til en KÆMPE indtægtskilde for
> værkstederne. Godt man kører i et mærke, som er mere kundeminded. Måske
> derfor Saab overhaler BMW i kundetilfredshedsundersøgelsen. )

Alle værksteder har timepriser, inkl SAAB. Nogle værksteder er så bare
flinke ved deres kunder ind i mellem.

Mvh
Jacob

Fra : MikLarsen@gmail.com

Dato : 08-05-07 21:01

On 8 Maj, 13:25, "Jacob Rungwald" <jacob@rungwald-uden_dette.dk>
wrote:
> [...]
> indtil videre, har aldrig taget over 10 minutter pr gang, og jeg har fået

Det er meget muligt, men ikke desto mindre kan det tage nogle timer at
få en 5er eller 7er opdateret.

Der er også forskel på om du bare skal have den kodet fordi du har
eftermonteret noget udstyr, eller om der skal en softwareopdatering
til alt på hele bilen.

Du kan jo spørge på dit værksted næste gang du kommer forbi.

Mikael

Fra : Jørgen

Dato : 12-05-07 22:32

Hej

Jeg er den lykkelige ejer af en BMW 520d - var ude at prøve en Saab 95 men
den når da ikke BMW til sokkeholderne.

/J