Har min Seat Altea partikelfilter?
Fra : Tue

Dato : 04-05-07 09:21

I forbindelse med den megen debat i pressen om partikelfilter er jeg
blevet nysgerrig. Har min Seat Altea 2.0 TDI med DSG partikelfilter?
Det er en 2007 model. Jeg har forsøgt at google emnet, men jeg kan
ikke finde nogle brugbare oplysninger.

Fra : Brian

Dato : 04-05-07 09:33

Tue wrote:
> [...]
> blevet nysgerrig. Har min Seat Altea 2.0 TDI med DSG partikelfilter?
> Det er en 2007 model. Jeg har forsøgt at google emnet, men jeg kan

Nej, det har den ikke. På Altea er det kun solgt på FR modellen. Seat kalder
det DPF, hvis det letter søgningen.

/Brian

Fra : TheTransporter

Dato : 04-05-07 16:25

On Fri, 4 May 2007 10:33:22 +0200, "Brian" <nej@tak.du> wrote:

>Nej, det har den ikke. På Altea er det kun solgt på FR modellen. Seat kalder
>det DPF, hvis det letter søgningen.

På passaterne er det kun170 hestes versionen der har DPF ;). Så mon
ikke det samme gør sig gældende for altea'erne da det stort set er
samme motor i både passat og Altea?

---
Mvh
TheTransporter
1996 Nissan Almera 1,6 SR
2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)

Fra : Brian

Dato : 04-05-07 19:56

TheTransporter wrote:

> På passaterne er det kun170 hestes versionen der har DPF ;). Så mon
> ikke det samme gør sig gældende for altea'erne da det stort set er
> samme motor i både passat og Altea?

Motoren har ikke noget at gøre med om der er partikelfilter eller ej, men
som Klaus nævner er det prisen der bestemmer.

Kigger du på lande med en anden holdning til bilbeskatning, kan man se at
selv den mindste 1,9 liters slavediesel, kan udstyres med partikelfilter.

/Brian

Fra : TheTransporter

Dato : 05-05-07 15:28

On Fri, 4 May 2007 20:56:04 +0200, "Brian" <nej@tak.du> wrote:

>Motoren har ikke noget at gøre med om der er partikelfilter eller ej, men
>som Klaus nævner er det prisen der bestemmer.

nåh så det har det ikke?. Hvorfor er det så at Passat Variant 2.0 TDI
med 170 heste har DPF, mens at selvsamme Passat Variant med samme
motor med kun 140 heste ikke har det.

---

Fra : Ole Thomsen

Dato : 05-05-07 15:34

"TheTransporter" <praetorian@t_n_f_s.dk> wrote in message
> [...]
>
> nåh så det har det ikke?. Hvorfor er det så at Passat Variant 2.0 TDI
> med 170 heste har DPF, mens at selvsamme Passat Variant med samme

En teori kunne være at 170'eren ikke har kunnet holdes under de
lovgivningsmæssige krav uden filter.

Ole Thomsen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-05-07 17:44

> nåh så det har det ikke?. Hvorfor er det så at Passat Variant 2.0 TDI
> med 170 heste har DPF, mens at selvsamme Passat Variant med samme
> motor med kun 140 heste ikke har det.

Kan vel bestilles?

Fra : Lars Knudsen

Dato : 05-05-07 20:41

On Sat, 05 May 2007 16:28:22 +0200, TheTransporter
<praetorian@t_n_f_s.dk> wrote:

>nåh så det har det ikke?. Hvorfor er det så at Passat Variant 2.0 TDI
>med 170 heste har DPF, mens at selvsamme Passat Variant med samme
>motor med kun 140 heste ikke har det.

Min Skoda Octavia 2.0 TDI med 140 heste - præcis samme motor som i
Passaten - har DPF. Det er markedsbestemt og de kan sætte på hvilken
som helst motor. I Sverige hvor jeg har købt min får man 6000 i
tilskud når man køber en ny dieselbil med DPF samtidig med at
vægtafgiften er markant reduceret i forhold til biler uden DPF.

Af den grund ser man stort set ingen nye dieselbiler til salg uden.

** Lars

Fra : Brian

Dato : 06-05-07 07:34

TheTransporter wrote:

> nåh så det har det ikke?. Hvorfor er det så at Passat Variant 2.0 TDI
> med 170 heste har DPF, mens at selvsamme Passat Variant med samme
> motor med kun 140 heste ikke har det.

Du kan jo læse det øvrige jeg skrev...

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 04-05-07 13:10

On 4 Maj, 10:20, Tue <TueSJen...@gmail.com> wrote:
> [...]
> blevet nysgerrig. Har min Seat Altea 2.0 TDI med DSG partikelfilter?
> Det er en 2007 model. Jeg har forsøgt at google emnet, men jeg kan

Næppe, da DPF bliver "brandbeskattet" i Danmark vælger man at få dem
hjem uden.

Vores "grønne regering" gør det nemlig sådan at det er billigst at
forurene.

Klaus

Fra : Sp@msen

Dato : 04-05-07 22:00

"Klaus D. Mikkelsen (google groups)"
On 4 Maj, 10:20, Tue wrote:
> [...]
> ikke finde nogle brugbare oplysninger.

-Næppe, da DPF bliver "brandbeskattet" i Danmark vælger man at få dem
Ved du tilfældigvis grunden? (nysgerrighed)
Så det er nok fordi det er kosmetisk, og de dermed ikke kan brokke sig på
samme måder over de partikler der vælter ud..

-Vores "grønne regering" gør det nemlig sådan at det er billigst at
-forurene.
Ja jeg har også luret på hvad de sætter som afgifter og rabatter på samme..
f.eks bilradio giver 1000,- som der ikke skal beregnes afgift af..
Så burde et fjernsyn i bilen give 10.000 i rabat.. da det er endnu mere
usikkert for trafikken..

-Klaus

Undskyld Tue, da det jo ikke har så meget med dit spørgsmål at gøre.. :)

vh.
Flemming

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-05-07 22:13

"Sp@msen" skriver:

> Ved du tilfældigvis grunden? (nysgerrighed)

Fodi man ikke har fået reguleret afgifterne....

> Så det er nok fordi det er kosmetisk, og de dermed ikke kan brokke sig på
> samme måder over de partikler der vælter ud..

Pas

> [...]
> f.eks bilradio giver 1000,- som der ikke skal beregnes afgift af..
> Så burde et fjernsyn i bilen give 10.000 i rabat.. da det er endnu mere

Pas.

Kan du evt lokkes til at få din newsklient til at sætte > foran det du
citerer ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Sp@msen

Dato : 05-05-07 12:19

"Klaus D. Mikkelsen"
> Kan du evt lokkes til at få din newsklient til at sætte > foran det du
> citerer ?
Det gør den normalt også, ved bare ikke lige hvad der skete denne gang.. :)

> Klaus

Vh.
Flemming

Fra : Jan Vennike

Dato : 05-05-07 07:53

>"Klaus D. Mikkelsen (google groups)" <moppemail@gmail.com> skrev i en
>meddelelse news:1178280629.872766.12420@e65g2000hsc.googlegroups.com...
>
>Næppe, da DPF bliver "brandbeskattet" i Danmark vælger man at få dem
>hjem uden.
>
>Vores "grønne regering" gør det nemlig sådan at det er billigst at
>forurene.
>
>Klaus

Hmm

Jeg mener da de snakkede om at registreringsafgiften på partikelfiltre blev
afskaffet d. 1. januar 2006 ???

/Jan