Privat-leasing af bil
Fra : Erik Kirkegaard

Dato : 03-05-07 12:26

Jeg har regnet på det og syntes det lyder fornuftigt.
Nogle der har for og imod...meget steder man ikke skal gå til og gerne
gå til

Fra : Lars Holst

Dato : 03-05-07 12:45

Erik Kirkegaard <erik@1AH21surfmail.dk> (slet 1AH21) said in

> Jeg har regnet på det og syntes det lyder fornuftigt.
> Nogle der har for og imod...meget steder man ikke skal gå til og gerne
> gå til

Hvis dit kørselsbehov ændres er kontrakten stadig bindende.

--
Lars Holst

Fra : MikLarsen@gmail.com

Dato : 03-05-07 13:46

On 3 Maj, 13:44, Lars Holst <delfine...@yahoo.com> wrote:

> Hvis dit kørselsbehov ændres er kontrakten stadig bindende.

Eller hvis du bliver træt af bilen.

Mikael

Fra : alexbo

Dato : 03-05-07 15:17

"Erik Kirkegaard skrev

> Jeg har regnet på det og syntes det lyder fornuftigt.

Sådanne regnestykker er ofte efterspurgt her, må vi se dit?

mvh
Alex Christensen

Fra : Anders Majland

Dato : 03-05-07 17:36

> Sådanne regnestykker er ofte efterspurgt her, må vi se dit?

Berlingske i tirsdags havde også lavet et regnestykke for ca 10 biler. Med
deres forudsætninger og 36 måneder ville min C5 være 7kr billigere om
måneden at køre i som leaset, men det svingede begge veje.

Leasingsselskaberne sammenligner jo oftest med køb til listepris - belingske
havde også en kolonne med en realistisk privat købspris.

Men jeg betalt mindre end berlinskes "realistiske" pris og har planer om at
beholde den mere end 36 måneder så jeg tror på at det er det rigtige for os.

Sjovt nok stiger lesingpriserne hvis man ønsker at køre i flere år, da de så
ikke kan afsætte dem igen helt så nemt.

Fra : Ukendt

Dato : 03-05-07 19:21

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> wrote in message

> [...]
>
> Sjovt nok stiger lesingpriserne hvis man ønsker at køre i flere år, da de
> så ikke kan afsætte dem igen helt så nemt.

Er der en der kan sende et link til artiklen eller ligge den på nettet et
sted. Jeg kan ikke finde den på Berlinske

Mvh. Ulrich

Fra : Ole Thomsen

Dato : 04-05-07 07:40

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> wrote in message

> Sjovt nok stiger lesingpriserne hvis man ønsker at køre i flere år, da de
> så ikke kan afsætte dem igen helt så nemt.

Ja, men til gengæld bør du medregne "afskrivningen" af den ekstraordinære
førstegangsydelse, hvilket godt kan gøre det billigere at vælge en længere
leasingperiode. Personligt er jeg dog tilhænger af 2 år, da det kan være
svært at spå om behov og kørselsmønster længere frem i tiden og netop det er
den største ulempe ved leasing.

Min egen research har indikeret, at de mest fordelagtige
(privat)leasingaftaler findes hos de mærker, hvor producent, importør,
forhandler og finansieringsselskab er så lukket et kredsløb som muligt.
Derved kan der være andre faktorer end blot avance og omsætning der sætter
prisen.

Jeg har f.eks. leaset en MB 160 CDI for 2år, 30.000km. inkl. service for
2.058/md og 25.000 ud. Det burde ikke kunne lade sig gøre med en bil der
koster 400.000+.

BMW ser osse ud til at have nogle fordelagtige priser på privatleasing selv
om de er steget lidt på det sidste.

Ole Thomsen

Fra : Anders Majland

Dato : 06-05-07 19:40

> Personligt er jeg dog tilhænger af 2 år, da det kan være svært at spå om
> behov og kørselsmønster længere frem i tiden og netop det er den største
> ulempe ved leasing.

Yep I know - Da vi 2004 købte en fabia troede jeg i min naivitet at den
skulle vi have i 10år. Det skulle vi så ikke og det var ikke bilens skyld.
Den fejlede intet, men jeg fik at vide at vores behov nu var en væsenligt
større bil ... Så dan havde vi i under 3år. Heldigvis var den attraktiv som
brugt så afskrivningen på den var alligevel rimelig og den var solgt på 2
dage i en privat handel ...

C5'eren som vi lige har købt en en stor diesel stationcar, så selvom den er
en citroen skal den såmend nok også holde prisen gansker fair. Afskrivning i
procent er givet større end på en avensis eller passat, men afskrivningen i
kroner er formentlig nogenlunde sammenlignelig. Men den tror jeg også vi
skal have de næste 10år ....

> [...]
> Derved kan der være andre faktorer end blot avance og omsætning der sætter

Ja det var nemmere dengang der var listerpriser på afgiften og kun de
"hemmelige" firmamodeller der kunne hentes lidt på... Udover at finde den
"rigtige" bil er pris/fiansering/leasing ikke helt ligetil ...

/A

Fra : Mogens

Dato : 03-05-07 19:24

Kender du denne - www.autolease.dk

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 03-05-07 23:25

> [...]
> Jeg har regnet på det og syntes det lyder fornuftigt.
> Nogle der har for og imod...meget steder man ikke skal gå til og gerne

Der var en finansgut inde i lokalt tv for et par måneder siden og han nåede
frem til den konklusion det ikke kunne betale sig medmindre det var biler
med en temmelig stor afskrivning (kan ikke huske om det var over 30 eller
over 40k årligt men google selv indslaget - det var tvmidtvest der sendte
det).
Først hvis afskrivningen var større end det var det en god deal (alt
medregnet).

Der var dog den joker at leasingfirmaet kunne kanøfle dig den dag du skulle
aflevere bilen. Det var især omlakring af bilen og/eller andre skader på
bilen der kunne gå hen og blive en kostbar afære.

/Dennis

Fra : TDN

Dato : 04-05-07 09:08

> [...]
> Jeg har regnet på det og syntes det lyder fornuftigt.
> Nogle der har for og imod...meget steder man ikke skal gå til og gerne

Her er lidt læsestof:

http://fpn.dk/motor/bil/article63318.ece

http://www.fdm.dk/public/biler/kobogsalg/privatleasing/

Mvh