Husk selen
Fra : Leonard

Dato : 03-05-07 10:11

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 03-05-07 10:51

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse
news:1hvgm90wx4sv1$.1cwwovcktjvfv$.dlg@40tude.net...

> http://5x5m.com/files/stunt_driver_accident/

Flot kørt, men en meget rystende afslutning.

Overlevede han den påkørsel?

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Lars Holst

Dato : 03-05-07 11:00

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> said in news:4639b05e$0$52174
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> "Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse

> Flot kørt, men en meget rystende afslutning.
>
> Overlevede han den påkørsel?

Det var ret tydeligt et iscenesat stunt og dukken der røg ud af bilen til
sidst overlevede.

--
Lars Holst

Fra : Leonard

Dato : 03-05-07 11:42

On 03 May 2007 09:59:36 GMT, Lars Holst wrote:

> Det var ret tydeligt et iscenesat stunt og dukken der røg ud af bilen til
> sidst overlevede.

Ikke desto mindre er det et meget realistisk forløb, og chancen for at
overleve er under 20%.

--
Leonard
http://vw.leonard.dk/

Fra : Lars Holst

Dato : 03-05-07 12:42

Leonard <piper28a@gmail.invalid> said in

> Ikke desto mindre er det et meget realistisk forløb, og chancen for at
> overleve er under 20%.

Hvis vi ser bort fra torpederingen så er forløbet yderst urealistisk.

--
Lars Holst

Fra : Leonard

Dato : 03-05-07 17:10

On 03 May 2007 11:42:12 GMT, Lars Holst wrote:

> Hvis vi ser bort fra torpederingen så er forløbet yderst urealistisk.

Torpederingen og det der følger efter er meget realistisk, det er der
flere der er døde af.
At holde for rødt på 2 hjul og det andet der kommer før, ja, det er nok
ikke helt realistisk.

--
Leonard
http://vw.leonard.dk/

Fra : Jakob

Dato : 03-05-07 11:07

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse

> Flot kørt, men en meget rystende afslutning.

> [...]

Da det er en reklame for brug af sele tror jeg godt du kan regne med at han
ikke kom til skade ;)

Fra : Per O.

Dato : 04-05-07 00:25

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse

> Flot kørt, men en meget rystende afslutning.
>
> Overlevede han den påkørsel?

Han var da i hvert fald med i Fredericia til Drift Challenge

Per O.

Fra : Klaus G.

Dato : 03-05-07 11:09

> http://5x5m.com/files/stunt_driver_accident/

Hæhæ, den var nu meget god :) Er mange af deres andre indslag også, specielt
den hvor kærsten begynder at siger "biiip" fordi manden ikke tager sele på
:)

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-05-07 11:21

On 3 Maj, 12:09, "Klaus G." <klaus_g...@hotmail.com> wrote:

> Hæhæ, den var nu meget god :) Er mange af deres andre indslag også, specielt
> den hvor kærsten begynder at siger "biiip" fordi manden ikke tager sele på
> :)

De mest effektive selereklamer jeg kan huske er:

- den hvor Julie slår sin mor ihjel og
- den hvor den lille drenge sidder tilbage og råber
"Far.....Far......Far"

Den sidste giver mig stadigvæk gåsehud.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 03-05-07 19:18

> De mest effektive selereklamer jeg kan huske er:
>
> - den hvor Julie slår sin mor ihjel og
> - den hvor den lille drenge sidder tilbage og råber
> "Far.....Far......Far"
>
> Den sidste giver mig stadigvæk gåsehud.

Ingen af vores biler kan køre uden at alle har spændt selerne.
(det er i hvert fald hvad han på 4 får at vide og hvad han ser

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : CarstenGP \(8381\)

Dato : 03-05-07 23:27

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ingen af vores biler kan køre uden at alle har spændt selerne.
> (det er i hvert fald hvad han på 4 får at vide og hvad han ser

Ditto... Og sådan skal det bare være!

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 03-05-07 14:00

> [...]
> den hvor kærsten begynder at siger "biiip" fordi manden ikke tager sele på

Jeg kan bedre lide den hvor hun stortuder - måske mest fordi den der
biiiiiiiiip lyd hun laver er enormt belastende at høre på :)

Fra : Ukendt

Dato : 03-05-07 14:44

Henrik Stidsen wrote:
> Jeg kan bedre lide den hvor hun stortuder - måske mest fordi den der
> biiiiiiiiip lyd hun laver er enormt belastende at høre på :)

Nu blander du dem vist

Hende der tuder, er fordi at hendes mand potentielt forlader hende igennem
forruden, hvis ikke han tager sele på

--
Med venlig hilsen,

David

Fra : Martin Vollert

Dato : 03-05-07 14:31

Leonard skrev:
> http://5x5m.com/files/stunt_driver_accident/

Var det så ikke bedre med en kampagne mod folk som køre over for rødt ???

Hilsen Martin.

Fra : Andersen [3650]

Dato : 03-05-07 15:55

"Martin Vollert" <"Mit fornavn"@ertele.invalid> skrev i en meddelelse
news:4639e401$0$90268> Var det så ikke bedre med en kampagne mod folk som
køre over for rødt ???

Så skal den være på Tyrkisk, Urdu og Kroatisk.

Fra : Martin Vollert

Dato : 03-05-07 17:12

Andersen [3650] skrev:
> [...]
> køre over for rødt ???
>
> Så skal den være på Tyrkisk, Urdu og Kroatisk.

Det ved jeg ikke, men den varevogn der rammer ham brager overfor rødt,
hvor føren kommer fra ved jeg ikke.

Hilsen Martin.

Fra : Andersen [3650]

Dato : 03-05-07 17:25

> Det ved jeg ikke, men den varevogn der rammer ham brager overfor rødt,
> hvor føren kommer fra ved jeg ikke.

Det er da den lokale grønthandler.

Fra : Per O.

Dato : 04-05-07 00:26

"Martin Vollert" <"Mit fornavn"@ertele.invalid> skrev i en meddelelse

> Det ved jeg ikke, men den varevogn der rammer ham brager overfor rødt,
> hvor føren kommer fra ved jeg ikke.

Han kommer da fra venstre

Fra : Lars Holst

Dato : 03-05-07 16:07

Martin Vollert <"Mit fornavn"@ertele.invalid> said in news:4639e401$0$90268
$14726298@news.sunsite.dk:

> Var det så ikke bedre med en kampagne mod folk som køre over for rødt ???
>
> Hilsen Martin.

Det er der s'gu noget om.
God analyseevne.

--
Lars Holst

Fra : Leonard

Dato : 03-05-07 17:14

On Thu, 03 May 2007 15:30:46 +0200, Martin Vollert wrote:

> Var det så ikke bedre med en kampagne mod folk som køre over for rødt ?

Næh, for det handler ikke om at der er en, der kører over for rødt.
Det handler om at selen er det vigtigste sikkerhedsudstyr i bilen, men
at den ikke virker hvis den ikke bliver brugt. Og pointen i denne film
er, at uanset hvor dygtig du er, så kan du ikke gardere dig imod at de
andre trafikanter er tåber. Du kan dog sikre dit helbred en hel del ved
at bruge selen.

--
Leonard
http://vw.leonard.dk/

Fra : Martin Vollert

Dato : 04-05-07 00:10

Leonard skrev:

> [...]
> er, at uanset hvor dygtig du er, så kan du ikke gardere dig imod at de
> andre trafikanter er tåber. Du kan dog sikre dit helbred en hel del ved

Tjaa der er vi så uenig, hvis en varevogn brager over for rødt som den i
klippet kan man ha nok så meget sikkerheds udstyr og sele på, så er det
kun held der reder dig især i en gammel vogn som der bliver brugt i videoen.

Hilsen Martin.

Fra : Per O.

Dato : 04-05-07 00:27

> [...]
> klippet kan man ha nok så meget sikkerheds udstyr og sele på, så er det
> kun held der reder dig især i en gammel vogn som der bliver brugt i

Det er da stadig bedre at have sele på end ikke at have sele på.

Per O.

Fra : Leonard

Dato : 04-05-07 10:26

On Fri, 04 May 2007 01:09:52 +0200, Martin Vollert wrote:

> [...]
> kun held der reder dig især i en gammel vogn som der bliver brugt i videoen.

Chancen for at overleve er stadig mange gange større med selen spændt
end uden.
Men du vil ikke forstå budskabet i den film.
Du vil heller ikke forstå at verden ikke er ideel.
Du vil heller ikke forstå at uanset hvad der gøres, så vil der være
nogen, der kører over rødt eller på anden vis brager ind i andre.
Du vil heller ikke forstå at det er så lidt, der gør forskellen ppå om
du overlever eller ej.

Det er også fuldstændig ligegyldigt om du forstår det eller ej, bare du
bruger sikkerhedsselen.

--
Leonard
http://vw.leonard.dk/

Fra : Sp@msen

Dato : 04-05-07 20:45

"Leonard"

> [...]
> du overlever eller ej.
>
> Det er også fuldstændig ligegyldigt om du forstår det eller ej, bare du
;)

Mvh.
Flemming

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 03-05-07 14:52

On 3 Maj, 15:43, "DrPepper" <davidb(a)FJERNindutek.com> wrote:

> Nu blander du dem vist

Nej...

> Hende der tuder, er fordi at hendes mand potentielt forlader hende igennem
> forruden, hvis ikke han tager sele på

Netop - jeg siger jeg bedre kan lide den hvor hun stortuder fordi jeg
ikke kan lide den med biiplyden fordi den er så belastende at høre på.
Det giver vældig fin mening hvis man læser det ;)

Fra : Ukendt

Dato : 07-05-07 13:01

Henrik Stidsen wrote:

> [...]
> ikke kan lide den med biiplyden fordi den er så belastende at høre på.
> Det giver vældig fin mening hvis man læser det ;)

Jeg har da bare læst den helt galt

David

Fra : sorensen

Dato : 07-05-07 15:18