Trafiksikkerhed
Fra : Lars Holst

Dato : 02-05-07 22:51

25% af alle motorcyklister og bilister skal sorteres fra i
køreuddannelsen og der skal indføres opfølgning på køreuddannelsen med
yderligere sortering.
Personlighedstest skal inkluderes så man undgår at folk med tendens til
vold mod medtrafikanter erhverver kørekort.

Det ville være et tiltag der kunne betyde mere for den generelle
sikkerhed i den danske trafik end alle andre enkeltstående tiltag,
inklusiv fartbegrænsninger.

--
Lars Holst

Fra : Brian Sørup

Dato : 02-05-07 22:56

"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> 25% af alle motorcyklister og bilister skal sorteres fra i
> køreuddannelsen og der skal indføres opfølgning på køreuddannelsen med
> yderligere sortering.

Hvordan kommer du frem til de 25% ?

> [...]
>
> Det ville være et tiltag der kunne betyde mere for den generelle
> sikkerhed i den danske trafik end alle andre enkeltstående tiltag,

Det er nemmere hvis vi vedtager at mennesker der handler impulsivt ikke
kan få kørekort.....
..... hvilket vel udelukker omkring 85% af befolkningen.....
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Lars Holst

Dato : 02-05-07 23:12

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> said in news:463908fe$0
$90270$14726298@news.sunsite.dk:

> [...]
> kan få kørekort.....
> .... hvilket vel udelukker omkring 85% af befolkningen.....

Det gør jeg ved, på min vej gennem den danske trafik, at tælle trafikanter
og samtidig tælle dem der handler til fare for andre trafikanter.
En temmelig neurotisk gerning.

--
Lars Holst

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 03-05-07 00:10

After serious thinking Lars Holst wrote :
> Det gør jeg ved, på min vej gennem den danske trafik, at tælle trafikanter
> og samtidig tælle dem der handler til fare for andre trafikanter.
> En temmelig neurotisk gerning.

Og Finn Guldmann når på samme måde frem til 50-80% af billisterne -
hvor ligger forskellen? ;)

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 03-05-07 09:13

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Og Finn Guldmann når på samme måde frem til 50-80% af billisterne - hvor
> ligger forskellen? ;)

Manden der tæller.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-05-07 00:37

Henrik Stidsen skrev:
> Og Finn Guldmann når på samme måde frem til 50-80% af billisterne - hvor
> ligger forskellen? ;)

Der tager du lidt fejl.

De er 50% herhjemme. Det andet er i Doskland og der er det 90%. ikke kun
80%.

--
MVH Finn

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 04-05-07 09:33

Finn Guldmann was thinking very hard :

> Der tager du lidt fejl.

> De er 50% herhjemme. Det andet er i Doskland og der er det 90%. ikke kun 80%.

Åhh, undskyld jeg fik sagt 80 og ikke 90% ;)

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-05-07 11:03

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-05-07 00:35

Lars Holst skrev:
> Det gør jeg ved, på min vej gennem den danske trafik, at tælle trafikanter
> og samtidig tælle dem der handler til fare for andre trafikanter.
> En temmelig neurotisk gerning.

Du må selv høre til de der 25% når du bruger så meget tid på at tælle
medtrafikanter.

--
MVH Finn

Fra : Lars Holst

Dato : 04-05-07 00:39

Finn Guldmann <n@a.invalid> said in

> Du må selv høre til de der 25% når du bruger så meget tid på at tælle
> medtrafikanter.

Jeg beder min kone tælle.
Neurotiske handlinger er en feminin gerning.

--
Lars Holst

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-05-07 03:35

Lars Holst skrev:

> Jeg beder min kone tælle.
> Neurotiske handlinger er en feminin gerning.

Du sagde jo ikke noget om at du havde bogholder med.

--
MVH Finn

Fra : Rasmus

Dato : 02-05-07 23:16

"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> wrote in message
> 25% af alle motorcyklister og bilister skal sorteres fra i
> køreuddannelsen og der skal indføres opfølgning på køreuddannelsen med
> yderligere sortering.

Det lyder meget veldokumentere og gennemtænkt...., jeg er sikker på at Rene
duracell giver dig opbakning og dansk kørerlæreunion

/Rasmus

Fra : Søren Jacobsen

Dato : 02-05-07 23:26

"Rasmus" <SLETdetHERmaximreality@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> "Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> wrote in message
>
> Det lyder meget veldokumentere og gennemtænkt...., jeg er sikker på at
> Rene duracell giver dig opbakning og dansk kørerlæreunion
>
> /Rasmus
hej Lars

>Istedet for at sidde og lave statestik når du køre skulle du da hellere
>koncenterer dig om trafikken du risikere jo at falde i det hul du selv
>graver

Btw skulle vi så ikke osse includere alle dem der handler ind hver lørdag
de er jo osse livsfarlige...
og hvad med fodboldfans de går jo osse til den personligheds test på dem for
slet ikke at tale om de folkevalgte politiker de er jo tydeligvis rablene
sindsyge...og hov de er jo folkvalgt og det er dem over 18 der ryger der
så er der faktisk kun børn og teenager og teenager køre på ulovlige
knallerter og sprøjter hash
så er der kun børn tilbage.....

Søren

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 03-05-07 09:15

"Søren Jacobsen" <fsgbooking@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> ryger der
> så er der faktisk kun børn og teenager og teenager køre på ulovlige

De bliver vel også ældre.
Hvis de ikke bliver ældre, så har de jo netop _ikke_ lært det

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-07 23:26

> [...]
>
> Det ville være et tiltag der kunne betyde mere for den generelle
> sikkerhed i den danske trafik end alle andre enkeltstående tiltag,

Synes også at vi skal bure alle inde, der har den mindste plet på sin
straffeattest... Vi kan ikke have tygeknægte til at rende rundt blandt os
andre...

Alle sportsgrene bør også indføre et sådant system... Ingen grund til at
voldelige typer lærer kampsport....

Derudover skal man også aflevere personlighedstest i Harald Nyborg inden man
køber en motorsav.. Folk med dårlig psyke eller derm der spiller computer,
ser gyser film. Bør ikke eje et sådant redskab.

Har du flere eksempler?

/SWP

Fra : alexbo

Dato : 03-05-07 08:30

"Lars Holst" skrev

> 25% af alle motorcyklister og bilister skal sorteres fra i
> køreuddannelsen og der skal indføres opfølgning på køreuddannelsen med
> yderligere sortering.

Der skal sorteres 25% fra hvert år, så skal vi nok få has på de satans
ulykker.

mvh
Alex Christensen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-05-07 00:44

alexbo skrev:
> Der skal sorteres 25% fra hvert år, så skal vi nok få has på de satans
> ulykker.

Så ville der kun være lastbilerne tilbage på vejene om 15 år.

? - ? - ? - ? - ?

Jo, måske ville det da være meget praktisk.

--
MVH Finn

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-05-07 00:33

Lars Holst skrev:
> [...]
>
> Det ville være et tiltag der kunne betyde mere for den generelle
> sikkerhed i den danske trafik end alle andre enkeltstående tiltag,

Personligt har jeg sat den grænse ved 50%.

Men uanset om det er det ene eller det andet bliver det ikke til noget.
Det ville koste for mange stemmer.

Derfor ville et andet, enkeltstående, tiltag være mere relevant at gøre
noget ved. Og det er at få folk til at holde nok afstand.

Jeg er af den overbevisning at hvis man brugte halvdelen af den energi
der sættes ind overfor hastighed på at få folk til at holde nok afstand
i trafikken ville mange flere ulykker kunne undgåes.

Men det giver ikke de samme penge i statskassen, så det bliver nok
heller ikke til noget.

--
MVH Finn

Fra : Anders Majland

Dato : 06-05-07 20:40

> [...]
> trafikken ville mange flere ulykker kunne undgåes.
>
> Men det giver ikke de samme penge i statskassen, så det bliver nok heller

Det vil ikke kræve synderligt meget at udvide fotobilerne til at også at
måle afstand mellem køretøjerne ... Hardwaren har de, så der skal bare lidt
software til ...

Sådan en morgen på vej til færgen passerer jeg ofte fotovognen på dens vante
pladser - de fleste af dem ok som ved skolen i feldballe mens børnene er på
vej til skole. Men der sker tit at den forreste er nede under 40-45km/t for
at være sikker på at køre langsomt nok, og så kniber det gevaldigt for de
efterfølgende at holde afstand. Der vil det ikke kræve meget at lave en
pengemaskine ud af det ...

Og placerer man sådan en flok på indfaldsvejene til kbh skal de nu nok kunne
kradse penge ind.... Altså i der perioder hvor trafikken ikke står helt
stille ....

Fra : Finn Guldmann

Dato : 11-05-07 20:26

Anders Majland skrev:
> Det vil ikke kræve synderligt meget at udvide fotobilerne til at også at
> måle afstand mellem køretøjerne ... Hardwaren har de, så der skal bare lidt
> software til ...

Men en bøde på 500, og evt. et klip i kortet er jo nok ikke
interessante nok.

> [...]
> at være sikker på at køre langsomt nok, og så kniber det gevaldigt for de
> efterfølgende at holde afstand. Der vil det ikke kræve meget at lave en

Det gør det også når de begynder at sænke hastigheden ved Greve nord for
at kunne nå at komme af ved Køge.

> Og placerer man sådan en flok på indfaldsvejene til kbh skal de nu nok kunne
> kradse penge ind.... Altså i der perioder hvor trafikken ikke står helt
> stille ....

Nu tænkte jeg ikke så meget på stillestående kontroller. Mere på at de
p-vogne der kører ude på vejene fokuserede mere på det med afstand.

--
MVH Finn