Octavia og tre børn, nogle erfaringer?
Fra : Torben

Dato : 01-05-07 19:26

Hej gruppe,

afledt af tråden "Tre børn - hjælp!", har jeg lige et spørgsmål rettet mod
Skoda Octavia ejere

Er der nogen der har erfaring med en sådan dyt hvori der skal sidde tre små
unger - jeg tænker naturligvis på om der er plads til tre stole / puder?

Jeg kunne naturligvis drøne ud til den lokale Skoda pusher med tre stole,
men andres erfaringer er nu heller ikke at foragte.

På forhånd tak.

mvh
Torben

Fra : bme

Dato : 01-05-07 20:16

"Torben" <real_anonym@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe,
> Er der nogen der har erfaring med en sådan dyt hvori der skal sidde tre
> små unger - jeg tænker naturligvis på om der er plads til tre stole /
> puder?

har samme problem.

Skoda'en er dømt for lille her i huset.

dem vi kigger på pt er:

Renault grand scenic/alm scenic (ny model fra 2003 og frem)
Citroen c5
opel vectra 2004 og frem
ford mondeo 2001 og frem

/bo

Fra : Anders Majland

Dato : 01-05-07 21:00

> Er der nogen der har erfaring med en sådan dyt hvori der skal sidde tre
> små unger - jeg tænker naturligvis på om der er plads til tre stole /
> puder?

Det afhænger helt af stolene om de kan være der. Skoda sælger selv nogen der
kan, men f.eks en stol som Recaro Start er voldsomt bred og når den anden
stol så er en Recaro Young Profi Plus er der ikke meget plads tilbage -
hverken i en Fabia, Octavia eller i en C5. Dvs i C5 kan det lade sig gøre at
placere en voksen sammen med de 2 stole hvilket det ikke kunne i fabiaen.
Octavianen nåede vi ikke til at prøve med begge vore stole da barnevognen
ikke kunne "kastes ind". Dvs den kunne lige lirkes ind uden at den skulle
skilles ad... Så har avensis, mondeo, passat og c5 et mere regulært
babagerum

/A

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 02-05-07 09:36

> [...]
>
> Jeg kunne naturligvis drøne ud til den lokale Skoda pusher med tre stole,
> men andres erfaringer er nu heller ikke at foragte.

Jeg har været nede ved den lokale Skoda forhandler og han mente ikke der
kunne være 3 stole, og hvis der kunne var han meget i tvivl om man kunne
komme til selerne for de autostole som brugte bilens egen seler

Det som er problemet med mange biler i den klasse er at midter sæddet er
smalt

Mvh Jesper
Scenic 1.5DCI

Fra : Anders Majland

Dato : 02-05-07 15:46

> Det som er problemet med mange biler i den klasse er at midter sæddet er
> smalt

Har du kigget på en citroen c4 picasso - evt grand. De har 3 reelle stole på
anden række, endda med isofix beslag i dem alle samt højre forsæde. Det er
den første bil jeg har set der kan klare 4 isofix barnestole ...