Felicia 1,3 LXi årg. 2000 service og div. ~
Fra : Lone

Dato : 01-05-07 12:46

Hejsa

Desværre er den mekaniker hvor jeg sidste år købte
bilen stoppet (Erik hos Ankerbiler i Give)....ærgerligt,
for han kendte bilen, og var smadder dygtig + var til
at stole på (for sådan en som undertegnede der ikke
er så velbevandret udi bilmekanik (Ankerbiler er
tidligere Skodaforhandler - så derfor var mekanikeren
ret godt inde i 'sagerne' - men der er pt. ingen mek. dér)

Så jeg skal ha' fundet et andet værksted at få lavet servicetjek
og div. hvis der skulle blive noget specielt i vejen med den...
Har jo haft den et års tid nu, og kunne godt tænke mig at
få den tjekket igennem/ justeret. Regner med efterflg. at der er
en del ting jeg godt selv kan 'fixe', men ligenu vil jeg godt
have fagfolk til at gå den grundigt efter i sømmene

Det er jo nok smartest det er et sted hvor de har andre
skodaer til eftersyn/rep - for så ligger de jo oftest inde
med de mest alm. reservedele så div. kan prøves af
uden at skulle skaffe alt muligt hjem først......

Men ..........er der nogen der kender et godt sted?
'Udgangspositionen' er Århus omr. - og det ville jo ikke
gøre noget det ikke lå _alt_ for langt væk.

Jeg kunne godt tænke mig at finde et mindre sted, så
det er nogenlunde den/de samme der roder med den
både ved service og akutte ting............

Har spurgt hos Henning Auto i Risskov, de vil have
4000,- for et årsservice inkl. olie/filter, luftfilter -skift og
bremserensning. Lyder det mon ok? Nogen der
kender stedet / arbejdskvaliteten og kan man have
tillid til dem? (stole på de aftaler man laver etc.)
(jeg kender dem ikke - men hørte for et par år siden
de skulle være ok.......husker desvæære ikke 'kilden'
så jeg ku' spørge om det stadig er tilfældet )

Alle tips/erfaringer med gode steder for Skodabiler
er yderst velkomne )

--
vh Lone

Fra : tp

Dato : 01-05-07 14:49

> Alle tips/erfaringer med gode steder for Skodabiler
> er yderst velkomne )

jeg har med stor succes brugt Motor centrum i Ørum djurs. Det er en
overkommelig afstand fra århus (vel 40km), og er ligesom den du nævner ex
skoda forhandler og derfor godt inde i sagerne

alternativt er der twa.dk der sælger billige stumper via forhandlernetværk.
Disse forhandlere må formodes at kende til skoda

http://www.twa.dk/vaerklf.asp

Fra : Lone

Dato : 01-05-07 17:11

"tp" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> jeg har med stor succes brugt Motor centrum i Ørum djurs. Det
>er en overkommelig afstand fra århus (vel 40km), og er ligesom
>den du nævner ex skoda forhandler og derfor godt inde i sagerne

Tak fordi du vil dele din erfaring mht. stedet - og godt at høre andre
også kan have gode oplevelser med værksteder

Spøjst nok - så kommer man til et link til en butik der sælger
plæneklippere mm. i Silkeborg hvis de søges på nettet -
er det et lille ét-mands værksted uden hj.side?

> alternativt er der twa.dk der sælger billige stumper via
>forhandlernetværk. Disse forhandlere må
> formodes at kende til skoda
>
> http://www.twa.dk/vaerklf.asp

Ja - det ser da ud til der er flere mindre steder......
Super! Tak for den! Vil lige sondere terrænnet om der er
nogen der kender til nogen af stederne.

Solbjerg ku' da også være en mulighed.
Nogen der kender / har brugt Solbjerg Bilers værksted?

--
vh Lone

Fra : tp

Dato : 01-05-07 18:19

> Spøjst nok - så kommer man til et link til en butik der sælger
> plæneklippere mm. i Silkeborg hvis de søges på nettet -
> er det et lille ét-mands værksted uden hj.side?

næh. tror de er fire, men de er næppe kommet til internetalderen derude
http://noerre-djurs.net/01-enkeltnyhed2.php?id=4410

mvh TP

Fra : Lone

Dato : 01-05-07 20:56

Fra : Jørgen Dalgaard

Dato : 10-05-07 22:58

On Tue, 1 May 2007 18:11:18 +0200, "Lone" <logro@mail.tele.invalid>
wrote:

>Solbjerg ku' da også være en mulighed.
>Nogen der kender / har brugt Solbjerg Bilers værksted?

Hej Lone - jeg har gode erfaringer med Solbjerg Biler - har brugt dem
i 3 år. Min Felicia er købt hos Hennings Auto og deres værksted havde
ofte ventetid på op til 3 uger..... Er nu opkøbt af SMC, såvidt jeg
husker.
Mange hilsner
Jørgen

Fra : Lone

Dato : 11-05-07 11:51

"Jørgen Dalgaard" <dahlgaard@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> i 3 år. Min Felicia er købt hos Hennings Auto og deres værksted havde
> ofte ventetid på op til 3 uger..... Er nu opkøbt af SMC, såvidt jeg

Godt med noget respons, det er jo lidt af en 'jungel'
Tak skal du ha´ for det!

--
vh Lone

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 01-05-07 21:57

Lone wrote:
> [...]
> så jeg ku' spørge om det stadig er tilfældet )
>
> Alle tips/erfaringer med gode steder for Skodabiler

hennings auto i risskov er ikke et dårligt valg - det kommer fra yderst
pålidelig kilde...

Rasmus

Fra : Lone

Dato : 02-05-07 09:50

"Rasmus M. Jensen" <rmje03flafflaf@kom.aau.dk> skrev i en meddelelse

> hennings auto i risskov er ikke et dårligt valg - det kommer fra yderst
>pålidelig kilde...

Du arbejder der selv, er i familie med nogen der ....eller ?

Du kører/har kørt skoda og bruger/har brugt stedet...eller?

Har de altid +1 mdr.s ventetid på servicetjek ....og hvordan så
med problemer der opstår akut? Er de reelle mht. arb.kvalitet,
tidsforbrug, aftaler mv.?

Mener det førhen var et selvstændigt værksted - men ser
ud til de nu er knyttet til smc......hmm...

--
vh Lone

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 02-05-07 12:22

Lone wrote:
> "Rasmus M. Jensen" <rmje03flafflaf@kom.aau.dk> skrev i en meddelelse

> Du arbejder der selv, er i familie med nogen der ....eller ?

nej.. intet i den dur - og det er helt ærligt!

> Du kører/har kørt skoda og bruger/har brugt stedet...eller?

nææ.. men har bare hørt godt om det...

> Har de altid +1 mdr.s ventetid på servicetjek ....og hvordan så
> med problemer der opstår akut? Er de reelle mht. arb.kvalitet,
> tidsforbrug, aftaler mv.?

tror ventetiden er meget normal her i forårs-tiden...
prøv at tage en snak med ham - og giv ham en chance så kan du jo se om det
er noget eller ej...

Rasmus

Fra : Lone

Dato : 02-05-07 22:46

> nej.. intet i den dur - og det er helt ærligt!

Okay okay - ku' da godt være )

> nææ.. men har bare hørt godt om det...

Fint nok!

> tror ventetiden er meget normal her i forårs-tiden...

Kan da godt være du har ret i det.

> prøv at tage en snak med ham - og giv ham en chance så kan
>du jo se om det er noget eller ej...

Jow jow - talte ultrakort med ham forleden.... men 1 maj er nok
ikke den bedste dag at ringe til et værksted.....de har nok småtravlt
for at blive færdige til middag - det havde jeg ikke lige overvejet
inden jeg ringede op Blev lidt 'åh nej - hva nu' da jeg fik besked
om at mekken på mit goe' sted var holdt. Det er jo skisme nåed
af en tillidsting .........

Takker for responsen!

--
vh Lone