Klistermærke til gulpladebiler?
Fra : Sven

Dato : 30-04-07 23:14

Hej.
Netop hjemkommet fra det store udland, får jeg forelagt lidt om, hvad her er
sket i mit fravær. Konen fortalte, at der sidste uge havde været en nyhed på
DR's tekst-tv, hvor det blev beskrevet, at ca 90.000 gul-plade biler skal
have et klistermærke, så politiet (og andre) kan se, at det er lovligt at
benytte køretøjet om søndagen, ellers ville firma'et få en regning på moms
mv, og det skulle ske (vistnok) inden 1. juni. Betyder det, at jeg skal have
et klistermærke i min bil?. Hvor får jeg i givet fald fat i et sådan, og
koster det noget? Jeg har en privat-ejet gul-plade bil, og jeg har bestemt
ikke noget "firma" som kan få en regning. Der er iøvrigt betalt moms af min
bil. Konen ved ikke om det gælder privatejede gul-pladebiler, og DR har
fjernet den ttv-side igen. Nogen her, der ved noget om det, og som vil kaste
lidt lys over sagen?
pft.

Sven

Fra : Mogens

Dato : 01-05-07 05:05

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6770976.html

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 01-05-07 07:12

http://news.tv2.dk/article.php/id-6771588.html

Det skal gælde for biler registreret efter 3. juni 1998.
Hvad så med de gulpladebiler der er ældre, dem kører der trods alt også en
del rundt af.....
Kan godt forestille mig at de får en lang række bemærkninger med på vejen af
folk der mener at de kører ulovligt.
Og der er nok også en changce for at blive stoppet af politiet oftere...

Hvis din bil skal have klistermærke på så får du nok et pænt brev om
ændringerne.

Mvh. Jesper - på hvide plader

Fra : Peter Anskjær

Dato : 01-05-07 07:32

"Jesper Sørensen" <nomail@nomail.de> skrev i en meddelelse
> [...]
> af folk der mener at de kører ulovligt.
> Og der er nok også en changce for at blive stoppet af politiet oftere...

Og jeg kører ofte i weekenden i min firmabil på gule plader hvor der ikke er
betalt moms, jeg tænker om jeg så også i tide og utide skal redegøre for at
det var arbejdsrelateret, det vil give noget papirarbejde jeg ikke er
specielt interesseret i.
Men jeg tror nu ikke man kommer til at blive stoppet af politiet, for de har
jo ikke noget med det at gøre, det er Skat selv der skal i gang.

Mvh
Peter

Fra : Mikael Antonsen

Dato : 01-05-07 08:11

Peter Anskjær skrev:
> [...]
> Men jeg tror nu ikke man kommer til at blive stoppet af politiet, for de har
> jo ikke noget med det at gøre, det er Skat selv der skal i gang.

Så du kører egentlig ulovlig rundt eller hvordan skal den forstås?

Fra : Peter Anskjær

Dato : 01-05-07 08:24

"Mikael Antonsen" <pc@FJERNMIGthihi.dk> skrev i en meddelelse

> Så du kører egentlig ulovlig rundt eller hvordan skal den forstås?

Kan man da ikke arbejde i weekenden? Jeg er i et firma med vagtordning hvor
vi rykker ud døgnet rundt.
Det jeg tænker vil ske er, at firmaet om mandagen vil få en henvendelse fra
Skat hvor der skal redegøres for hvorfor den bil var der på det tidspunkt,
det er vel sådan de har gjort det tidligere. Det kan hurtigt blive
tidskrævende hvis det sker ofte.

Mvh
Peter

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 01-05-07 08:41

Peter Anskjær udtrykte præcist:
> [...]
> Skat hvor der skal redegøres for hvorfor den bil var der på det tidspunkt,
> det er vel sådan de har gjort det tidligere. Det kan hurtigt blive

Mon ikke, rent politisk, det er meningen?
Pressen får et tip om at firmaerne er trætte af det, regeringen kan
lave det endelige indgreb, og tørre den af på firmaernes træthed af
situationen.
Kai

Fra : Leonard

Dato : 01-05-07 11:44

On Tue, 01 May 2007 09:40:52 +0200, Fister Løgsovs wrote:

> Mon ikke, rent politisk, det er meningen?
> Pressen får et tip om at firmaerne er trætte af det, regeringen kan
> lave det endelige indgreb, og tørre den af på firmaernes træthed af
> situationen.

Jeg fatter ikke hvad det er du skriver her, men hvis det ender med at
der kommer et endeligt indgreb, som betyder at firmabiler kommer på gule
plader og privatbiler på hvide plader, så bliver jeg glad.

Hvorfor skal en sælger, der kører i en personbil på hvide plader betale
fuld afgift, mens en anden sælger, der kører i en tilsvarende bil uden
bagsæde på gule plader ikke skal?

Afgiftsnedsættelsen er et tilskud til at drive erhverv og bør da gælde
for alle erhverv.

--
Leonard
http://vw.leonard.dk/

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 01-05-07 13:10

Leonard har bragt dette til verden:

> Jeg fatter ikke hvad det er du skriver her, men hvis det ender med at
> der kommer et endeligt indgreb, som betyder at firmabiler kommer på gule
> plader og privatbiler på hvide plader, så bliver jeg glad.

Jeps, det var det jeg mente.
Jeg tror bare de siddende politikere ikke tør gøre det pga. at de
forventer at miste stemmer, så de skal lige have et par fortørnede
chefer i pressen først, så de har noget at referere til.

> [...]
> bagsæde på gule plader ikke skal?
>
> Afgiftsnedsættelsen er et tilskud til at drive erhverv og bør da gælde

Det er fuldstændig vanvittigt at bilen skal rives og flåes i stykker,
for at blive billigere.
Det kan da ikke være en svær manøvre at private betaler afgift, biler
der kun bruges til firmarelateret kørsel betales der evt. ikke afgift
af.
Egenligt er det da en mærkelig håndsrækning der sikkert bunder i et en
eller anden gammel situation på arbejdsmarkedet, som vi for længst er
ovre.
Skulle den laves tidssvarende, så skulle firmaer da have rabat på
skatten alt afh. af et eller andet miljødims.
Kai

Fra : Mikael Antonsen

Dato : 01-05-07 11:26

Peter Anskjær skrev:
> [...]
> Skat hvor der skal redegøres for hvorfor den bil var der på det tidspunkt,
> det er vel sådan de har gjort det tidligere. Det kan hurtigt blive

Det er meget muligt du har tilkaldevagt døgnet rundt, men nu er reglerne
sådan at man ikke kan have tilkadevagt altid, netop for at folk ikke
misbruger det.

Fra : Leonard

Dato : 01-05-07 11:40

On Tue, 01 May 2007 12:26:29 +0200, Mikael Antonsen wrote:

> Det er meget muligt du har tilkaldevagt døgnet rundt, men nu er reglerne
> sådan at man ikke kan have tilkadevagt altid, netop for at folk ikke
> misbruger det.

Det er jo heller ikke der skrives.
Firmaet kan meget vel have biler kørende døgnet rundt, året rundt.
Den enkelte ansatte møder på firmaets adresse og kører ud derfra eller
har bilen stående hjemme og kører ud derfra i arbejdstiden.
Det er stadig ren firmakørsel i en momsfri firmabil og helt lovligt uden
brug af kørebog og andre finurligheder.

--
Leonard
http://vw.leonard.dk/

Fra : Benny

Dato : 02-05-07 20:22

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> har bilen stående hjemme og kører ud derfra i arbejdstiden.
> Det er stadig ren firmakørsel i en momsfri firmabil og helt lovligt uden

Min svoger har et håndværkerfirma. Som i ved er der meget tryk på dem i
øjeblikket.
Da det er sælgersmarked ( medarbejderen ), forlanger nogle af deres
medarbejdere fuld råderet over gulpladebilerne i weekenden.
Hvis ikke så flytter de til konkurrenten. Det der med mærkaten er de ikke
vilde med, men de kan vel kopieres?

Benny

Fra : Leonard

Dato : 02-05-07 20:47

On Wed, 2 May 2007 21:21:55 +0200, Benny wrote:

> Da det er sælgersmarked ( medarbejderen ), forlanger nogle af deres
> medarbejdere fuld råderet over gulpladebilerne i weekenden.
> Hvis ikke så flytter de til konkurrenten.

Hvis din svoger og alle andre håndværksmestre havde nosser til det, så
sagde de alle nej til medarbejdernes krav!
Men sålænge der er skvatpissere blandt mestrene får svendene lov at
styre.
--
Leonard
http://vw.leonard.dk/

Fra : Peter Anskjær

Dato : 02-05-07 22:15

> Hvis din svoger og alle andre håndværksmestre havde nosser til det, så
> sagde de alle nej til medarbejdernes krav!
> Men sålænge der er skvatpissere blandt mestrene får svendene lov at
> styre.

Det er vist lidt for simpelt stillet op. For 50 år siden måske, men i dag
har mestrene da slet ikke nok magt til at kunne skide på de ansatte.
Det er svendenes marked lige i øjeblikket og sådan er det. De mest grådige
er så nok også dem der ryger først når markedet vender.

Mvh
Peter

Fra : Leonard

Dato : 03-05-07 10:06

On Wed, 2 May 2007 23:15:13 +0200, Peter Anskjær wrote:

> Det er vist lidt for simpelt stillet op. For 50 år siden måske, men i dag
> har mestrene da slet ikke nok magt til at kunne skide på de ansatte.

Jeg siger ikke de skal skide på deres ansatte, de skal selvfølgelig
behandles ordentligt. Men når de ansatte stiller krav om at få lov til
at bruge firmabilen i weekenden til sort arbejde eller cafekørsel
(ligegyldigt begge dele er ulovligt) så burde mester slå hælene i jorden
og stå fast.

--
Leonard
http://vw.leonard.dk/

Fra : Neuman

Dato : 02-05-07 21:54

"Benny" <hojvaelde R E M O V E@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Det der med mærkaten er de ikke vilde med, men de kan vel kopieres?

Så snart jeg får min mærkat har jeg en mærkat til salg

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 01-05-07 19:35

Mikael Antonsen wrote:

> Det er meget muligt du har tilkaldevagt døgnet rundt, men nu er reglerne
> sådan at man ikke kan have tilkadevagt altid, netop for at folk ikke
> misbruger det.

Hvor kom den fra???
Hvad hvis man er selvstændig i sit eget lille mands firma?

Thore Jensen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-05-07 19:41

Mikael Antonsen skriver:

> Det er meget muligt du har tilkaldevagt døgnet rundt, men nu er reglerne
> sådan at man ikke kan have tilkadevagt altid, netop for at folk ikke
> misbruger det.

Nå. Sådan har jeg ellers haft det i de sidste ca 10 år.

Så længe min telefon er tændt er der kunder/kollegaer der kan ringe til
mig efter hjælp.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Mogens

Dato : 01-05-07 20:03

> Nå. Sådan har jeg ellers haft det i de sidste ca 10 år.
> Så længe min telefon er tændt er der kunder/kollegaer der kan ringe til
> mig efter hjælp.

Jep, og der kan være forskel på håndtering af reglerne landet rundt.
Den "går" i Kbh's området. (jég har det ikke)

Fra : Rasmus Bojsen

Dato : 01-05-07 20:15

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> [...]
>
> Nå. Sådan har jeg ellers haft det i de sidste ca 10 år.
>
> Så længe min telefon er tændt er der kunder/kollegaer der kan ringe til

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=1531469&vID=0&search=SKM2006.481.HR

Her er en af de seneste afgørelser vedr. fri bil .

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-05-07 21:23

Rasmus Bojsen skriver:

> http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=1531469&vID=0&search=SKM2006.481.HR
>
> Her er en af de seneste afgørelser vedr. fri bil .

Det er fedt at have en specialindretet vogn

Fra : Peter Anskjær

Dato : 02-05-07 06:54

> Rasmus Bojsen skriver:

> Det er fedt at have en specialindretet vogn

Men for mit vedkommende er det ikke nok at have en specialindrettet vogn for
at have den til at stå uden for min hoveddør når jeg ikke arbejder. For mit
vedkommende er det reglen om at jeg højest 50 dage om året møder direkte ind
på firmaadressen der gør at jeg kan tage bilen frem og tilbage til arbejde.

Men det er Parkering København nu også ved at sætte en stopper for, så
fremover ender det nok med at jeg bliver nødt til at parkere firmabilen på
arbejdet for så at tage privatbilen frem og tilbage. Det betyder at jeg
kører fra København til Herlev for at køre tilbage til København om morgenen
og omvendt om eftermiddagen, det er da smart!
Endnu værre bliver det de dage med vagt hvor vi i nogle tilfælde er
forpligtet til at stå hos kunden i løbet af en time, det bliver noget svært
hvis jeg først skal hente firmabilen, alternativet bliver jo så at smide
penge i parkometeret i vagtperioderne, sådan bliver det jo nok.

Mvh
Peter

Fra : Henning

Dato : 02-05-07 12:46

>hvis jeg først skal hente firmabilen, alternativet bliver jo så at smide
>penge i parkometeret i vagtperioderne, sådan bliver det jo nok.

www.easypark.dk - det troede jeg alle firmaer i Kbh-området var
tilmeldt?

Fra : Peter Anskjær

Dato : 02-05-07 22:08

> www.easypark.dk - det troede jeg alle firmaer i Kbh-området var
> tilmeldt?

Tjo, indtil videre har vi haft dispensation så vi har kunne parkere ved
parkering forbudt hvorfor vi sjældent har haft brug for at betale for
parkering. Men vi er blevet tilmeldt for nyligt. Ikke desto mindre koster
det stadigvæk penge for mig at have bilen holdende hjemme, men det har jo
godt nok ikke rigtigt noget med moms eller lign. at gøre, snarere Københavns
Kommune.

Mvh
Peter

Fra : Leonard

Dato : 03-05-07 10:07

On Wed, 2 May 2007 23:08:10 +0200, Peter Anskjær wrote:

> Tjo, indtil videre har vi haft dispensation så vi har kunne parkere ved
> parkering forbudt hvorfor vi sjældent har haft brug for at betale for
> parkering.

Huh?
Den dispensation gad jeg godt se lovgrundlaget for.

--
Leonard
http://vw.leonard.dk/

Fra : Henning

Dato : 03-05-07 11:09

On Thu, 3 May 2007 11:07:07 +0200, Leonard <piper28a@gmail.invalid>
wrote:

>Huh?
>Den dispensation gad jeg godt se lovgrundlaget for.
Den lokale politimester i København - der er ikke brug for et
lovgrundlag.
"Tvingende nødvendig xxx arbejde" - jo jo, meget udbredt. Desværre er
der strammet op, så nu giver politiet dem ikke længere bare væk

Fra : Leonard

Dato : 03-05-07 11:50

On Thu, 03 May 2007 12:09:22 +0200, Henning wrote:

> Den lokale politimester i København - der er ikke brug for et
> lovgrundlag.

Jo, der er brug for et lovgrundlag, den lokale politimester kan ikke
ændre loven lokalt. De fleste steder med parkering forbudt er det af
hensyn til trafiksikkerhed og fremkommelighed, og det kan der ikke bare
dispenseres fra.

Er der en der kan scanne en dispensation ind, så vi kan få at se, hvad
der faktisk står på sådan en?

--
Leonard
http://vw.leonard.dk/

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 03-05-07 23:26

> [...]
> dispenseres fra.
>
> Er der en der kan scanne en dispensation ind, så vi kan få at se, hvad

Der findes ikke en lokal politimester i København, så det bliver svært at få
en tilladelse fra ham/hende.
I København er det en politidirektør - og det hedder det iøvrigt nu også i
resten af landet.
Vejbestyrelsen har rådighed over vejene og kan give
dispensationer/tilladelser m.m.
Jeg ved at i Nykøbing F. er det kommunen der udsteder disse tilladelser. Men
de udsteder aldrig en generel tilladelse til at parkere i strid med
reglerne.
De er altid tidsbegrænset og det er nøje beskrevet, hvor bilen må holde,
samt at det skal være nødvendigt at den holder der, således at der i et
eller andet omfang kontinuerligt foregår arbejde i forbindelse med bilen.
Politiet får så en kopi af tilladelsen til orientering.
Jeg kan desværre ikke vise sådan en tilladelse.

Kurt

Fra : Peter Anskjær

Dato : 04-05-07 08:01

> [...]
> Politiet får så en kopi af tilladelsen til orientering.
> Jeg kan desværre ikke vise sådan en tilladelse.

I København har det de senere år været Parkering København der stod for at
udstede disse, men efter juli 2006 er proceduren ændret og de er nu meget
svære at få. Jeg har for nyligt set en med et brev fra Københavns Politi der
angav nogenlunde det samme som parkeringsdispensationen, om den var
tidsbegrænset ved jeg ikke.
Jeg smutter lige forbi min bil senere og ser hvad der præcist står på min.
Det eneste jeg lige kan huske er at holder man parkeret hvor der er betaling
skal man betale, men jeg har en gang talt med en parkeringsvagt som ikke var
klar over dette og sagde at jeg ikke behøvede at betale når jeg havde
dispensationen.

Mvh
Peter

Fra : Peter Anskjær

Dato : 06-05-07 14:01

"Peter Anskjær" <peter@_rem_nskjaer.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg smutter lige forbi min bil senere og ser hvad der præcist står på min.
Jeg har nu checket min dispensation der angiver:

"Der må parkeres hvor der ellers er skiltet med parkering forbudt samt
steder med tidsbegrænsning."

Ligeledes angives det at der skal betales såfremt det er en parkeringsplads
med betaling.

Parkeringen skal foregå i forbindelse med tvingende nødvendigt arbejde.
Tilladelsen gælder et år af gangen og er desværre udløbet for en måned siden
ca., de er blevet meget sværere at få nu.

Ovenstående er ikke ordret, men meningen er gengivet.

Mvh
Peter

Fra : Leonard

Dato : 06-05-07 15:18

On Sun, 6 May 2007 15:01:09 +0200, Peter Anskjær wrote:

> "Der må parkeres hvor der ellers er skiltet med parkering forbudt samt
> steder med tidsbegrænsning."

OK, den havde jeg ikke set før.

> Parkeringen skal foregå i forbindelse med tvingende nødvendigt arbejde.

Hvad er tvingende nødvendigt arbejde?

--
Leonard
http://vw.leonard.dk/

Fra : Peter Anskjær

Dato : 07-05-07 16:21

> Hvad er tvingende nødvendigt arbejde?

Det er jo et godt spørgsmål. Jeg tolker det således at det er arbejde der
skal udføres nu for ikke at give konsekvenser af den ene eller anden art
(helbred, økonomisk, miljø osv.). Det kunne jo f.eks være et sprunget
vandrør eller for mit vedkommende et køleanlæg der er gået ned hvor
konsekvensen er at der f.eks skal kasseres madvarer i stor stil eller med
farer for at en række serverer bryder sammen.
Man kan jo altid diskutere hvorvidt noget er tvingende nødvendigt, men som
jeg ser det ville de ikke give disse tilladelser ud til alle og enhver hvis
tvingende nødvendigt arbejde var et spørgsmål om liv eller død.

Mvh
Peter

Fra : Neuman

Dato : 02-05-07 13:03

"Rasmus Bojsen" <bojsen@vejen-net.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=1531469&vID=0&search=SKM2006.481.HR
>
> Her er en af de seneste afgørelser vedr. fri bil .

Stakkels fyr kommer i klemme i hjernedøde regler

Fra : Henning

Dato : 01-05-07 09:25

On Tue, 1 May 2007 08:31:49 +0200, "Peter Anskjær"
<peter@_rem_nskjaer.dk> wrote:

> [...]
>betalt moms, jeg tænker om jeg så også i tide og utide skal redegøre for at
>det var arbejdsrelateret, det vil give noget papirarbejde jeg ikke er

Fører du ikke kørebog i forvejen? Så kan jeg ikke se der er mere
papirarbejde.

Fra : alexbo

Dato : 01-05-07 09:39

"Henning" skrev

> Fører du ikke kørebog i forvejen?

Hvorfor skulle man dog føre kørebog i en bil til erhvervsbrug?

Alle de elektrikere og blikkenslagere der kører rundt fører da ikke kørebog.

mvh
Alex Christensen

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 01-05-07 10:51

alexbo frembragte:
> [...]
>
> Hvorfor skulle man dog føre kørebog i en bil til erhvervsbrug?
>
> Alle de elektrikere og blikkenslagere der kører rundt fører da ikke kørebog.

Det er jo deres problem
Jeg mener at det er en af de forpligtelser som firmaerne har, når de
køber biler til reduceret pris.
Kai

Fra : Leonard

Dato : 01-05-07 11:08

On Tue, 01 May 2007 11:50:49 +0200, Fister Løgsovs wrote:

> Jeg mener at det er en af de forpligtelser som firmaerne har, når de
> køber biler til reduceret pris.

Da ikke når det er en ren firmabil, der ikke er betalt moms af.
Kørebog er til dem, der vil køre privat i firmabilen, men så skal der
først være betalt moms af bilen.

--
Leonard
http://vw.leonard.dk/

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 01-05-07 13:11

Efter mange tanker skrev Leonard:

> Da ikke når det er en ren firmabil, der ikke er betalt moms af.
> Kørebog er til dem, der vil køre privat i firmabilen, men så skal der
> først være betalt moms af bilen.

Ok, så blev jeg også lidt klogere.
Takker.
Kai

Fra : Henning

Dato : 01-05-07 11:42

> [...]
>betalt moms, jeg tænker om jeg så også i tide og utide skal redegøre for at
>det var arbejdsrelateret, det vil give noget papirarbejde jeg ikke er

Du kører formodentlig kun i bilen når det er arbejdsrelateret? Dvs. på
vej til og fra en kunde. Selv om du har tilkaldevagt, må du ikke ta'
bilen i sommerhuset eller ud og købe ind. Der er faldet dom i sådanne
tilfælde - bilen skal stå hjemme eller hos arbejdsgiver, du må kun
køre direkte mellem disse steder og kunden.
Sjovt nok har sagen frar Horsens, hvor Skat noterede nummerplader, for
alvor slået igennem på havnen i weekenden. Aldrig har der været så få
tømrere, elektrikere o.lign. som nu.

Fra : Pedersen

Dato : 01-05-07 13:10

> Sjovt nok har sagen frar Horsens, hvor Skat noterede nummerplader, for
> alvor slået igennem på havnen i weekenden. Aldrig har der været så få
> tømrere, elektrikere o.lign. som nu.

Pas på ved grænsen, kører i momset gulplade,
men blev stoppet og undersøgt.

mvh. B.P.

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 01-05-07 13:14

Henning kom med denne ide:

> [...]
> Sjovt nok har sagen frar Horsens, hvor Skat noterede nummerplader, for
> alvor slået igennem på havnen i weekenden. Aldrig har der været så få

Den sag går jeg altså og smågriner over, samtidig med at jeg kigger ud
på min dyre wannabee-bil, og tænker lidt på hvilken en rigtig bil jeg
måske ville have, hvis den samlede pris havde været mindre
Kai

Fra : Sp@msen

Dato : 01-05-07 17:39

"Peter Anskjær"
> [...]
> er betalt moms, jeg tænker om jeg så også i tide og utide skal redegøre
> for at det var arbejdsrelateret, det vil give noget papirarbejde jeg ikke
nok meget heldigt hvis ikke du er blevet stoppet, men så hørte vi jo nok
heller ikke om det :)
(og nej jeg er sgu' sådan set ligeglad, hvis så bare "I" ikke render og
tuder over andre's "ulovligheder")

> Men jeg tror nu ikke man kommer til at blive stoppet af politiet, for de
> har jo ikke noget med det at gøre, det er Skat selv der skal i gang.
Dem kan politiet jo også have med som "gæster", som med motorsagkyndige fra
div. synshaller...
(man ser dem da tit forresten ved grænseovergangene.. der render både
"toldere", politi og folk fra SKAT rundt..)

> Mvh
> Peter

mvh.
Flemming

Fra : Peter Anskjær

Dato : 01-05-07 21:57

"Sp@msen" <breznewXX@XX@XXhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> heller ikke om det :)
> (og nej jeg er sgu' sådan set ligeglad, hvis så bare "I" ikke render og

Nu virker det til at du antager at jeg rent faktisk ikke har ret til at køre
i firmabilen i weekenden, der tager du fejl. Jeg har et arbejde hvor der
også nogle gange arbejdes i weekenden, så om jeg bliver stoppet eller ej
betyder blot at jeg skal dokumentere at jeg rent faktisk er ude og arbejde
og selvfølgeligt at det er hvidt. Er blevet stoppet af politiet en sen aften
en gang i en paragraf 40, de var helt ligeglade med hvorfor jeg var ude og
køre.

Mvh
Peter

Fra : Sp@msen

Dato : 02-05-07 07:08

"Peter Anskjær" <peter@_rem_nskjaer.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> sen aften en gang i en paragraf 40, de var helt ligeglade med hvorfor jeg
Jeps, på den måde som du skrev og jeg læste det, ja så antog jeg at du rent
faktisk godt vidste at det kunne være noget uldent :)
netop også derfor jeg skrev det sidste....

> Mvh
> Peter
mvh.
Flemming

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-05-07 11:01

On 6 Maj, 16:18, Leonard <piper...@gmail.invalid> wrote:

> Hvad er tvingende nødvendigt arbejde?

Det må vel være forsyningsvirksomhed, ambulance, brand og læge.
Alt andet må bruge autoriserede parkeringspladser og så må de bare
bære deres ting.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Per W.

Dato : 01-05-07 20:48

"Sven" <nogen@med.ca> skrev i melding
> [...]
> gul-pladebiler, og DR har fjernet den ttv-side igen. Nogen her, der ved
> noget om det, og som vil kaste lidt lys over sagen?

TAKK, Det finnes altså steder med værre system enn hos oss i Norge, TAKK
Danmark Trodde ikke det var mulig, men det var det altså.

/Per W.

Fra : Sven

Dato : 01-05-07 20:46

<snip>
Konen ved ikke om det gælder privatejede gul-pladebiler
</snip>

Tak for alle svarene, men jeg er ikke blevet så meget klogere. Vores
gul-plade bil er privat indkøbt, og der er betalt moms af den, og vi betaler
vægtafgift samt "misundelses"afgift, der er altså absolut ikke tale om noget
med erhverv i den forbindelse. Derfor er det, at vi ikke ved, om det gælder
os eller ej? Er det kun gul-pladebiler indregistreret i firma'er det gælder,
eller er der tale om alle gul-plade biler. Hvis det gælder alle gul-plade
biler, så synes jeg, at antallet på 90.000 kr lyder lidt vel lavt. Der er jo
mange helt privat-indregistrerede gul-plade biler.

Nyt sp:
Der står, at klistermærket skal sidde indvendigt i bagruden ... Øhh hvad så,
når man har meget (lovlige) mørk bagrudeglas i? Så kan man jo dårligt se
klistermærket alligevel.

Sven

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-05-07 21:24

Sven skriver:

> [...]
> med erhverv i den forbindelse. Derfor er det, at vi ikke ved, om det gælder

I skal have et klistermærke.

> [...]
> når man har meget (lovlige) mørk bagrudeglas i? Så kan man jo dårligt se

Det er jo så det næste der bliver spændende om de så forlanger at man
skal skære hul i solfilmen.

Men da der ikke er uddelt klistermærker endnu, er der ikke kommet
afgørelser....

Fra : Lars Holst

Dato : 02-05-07 22:03

"Sven" <nogen@med.ca> said in

> [...]
> ved ikke om det gælder privatejede gul-pladebiler, og DR har fjernet
> den ttv-side igen. Nogen her, der ved noget om det, og som vil kaste

Jeg har mærkatet på min PC klar til udprint.

Ikke desto mindre venter jeg til det bliver ved lov nødvendigt for mig at
sætte det på bilen.
Og da bagruden er sort tonet så skal mærkatet sidde andet sted.
Det bliver i så fald formodentlig under bageste kofanger.

--
Lars Holst

Fra : Mikael Antonsen

Dato : 04-05-07 01:50

Lars Holst skrev:
> [...]
> Og da bagruden er sort tonet så skal mærkatet sidde andet sted.
> Det bliver i så fald formodentlig under bageste kofanger.

Ja så er de jo i sin fulde ret til at give dig en bøde fordi de ikke kan
se den.
Så kan du jo prøve at se hvor smart du selv synes det var

Fra : Lars Holst

Dato : 04-05-07 09:47

Mikael Antonsen <pc@FJERNMIGthihi.dk> said in

> Ja så er de jo i sin fulde ret til at give dig en bøde fordi de ikke
> kan se den.
> Så kan du jo prøve at se hvor smart du selv synes det var

Hvis du ellers tog dig tid til at læse vejledningen desangående fra SKAT,
så ville du opdage at på biler med tonede ruder, biler med lad eller
andre biler hvor påklistring af mærket på indersiden af bagruden vil
besværliggøre kontrol af mærket, skal mærket placeres andetsteds på
karossen så det er synligt bagfra.

Så pas på med at fordømme andre deres udtalelser før din egen viden er
oprustet.

--
Lars Holst

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-05-07 10:49

> andre biler hvor påklistring af mærket på indersiden af bagruden vil
> besværliggøre kontrol af mærket, skal mærket placeres andetsteds på
> karossen så det er synligt bagfra.

Hehe.. gætter på det er fordi de nemt skal kunne se mærket.. men nu er jeg
typen der altid bakker ind til en parkering, fx i indkørslen eller hos
venner... skal jeg så sætte den foran?

Nahhh... har ingen vægttavler på og har endnu ikke fået bøde. Så jeg/vi
tager chancen med dette mærke også. Vores bil er så godt som emblemfri og
det skal der ikke laves om på hvis jeg kan undgå det. Jeg gætter på det ikke
er jordens mest kønneste mærke....

Fra : Mikael Antonsen

Dato : 04-05-07 11:27

Lars Holst skrev:
> [...]
> karossen så det er synligt bagfra.
>
> Så pas på med at fordømme andre deres udtalelser før din egen viden er

Ja det kan jeg godt se, under bagerste kofanger det kan forstås som alle
mulige måder ja, og især måder som lyder synlige.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-05-07 08:50

On 2 Maj, 21:21, "Benny" <hojvaelde R E M O V E...@gmail.com> wrote:

> [...]
> medarbejdere fuld råderet over gulpladebilerne i weekenden.
> Hvis ikke så flytter de til konkurrenten. Det der med mærkaten er de ikke

Og så risikerer yderligerer end straf for dokumentfalsk ?