MS Windows
briani 27239
windows media player under Vista
Fra : flemming chr. nielse~

Dato : 20-05-07 10:53

Siden jeg købte en bærbar (Inspiron 1501) med præinstalleret Vista Home
Premium har jeg haft et irriterende problem med i Windows Media Player at
afspille cd'er, dvd'er, ja sågar de musikfiler, der følger med Vista.

Jeg har geninstalleret Vista, men lige lidt hjælper det. Problemet er
følgende:

Når jeg åbner Media Player for at spille et eller andet, må jeg pænt vente
et par minutter eller mere, indtil cursoren og den lille blå, roterende
cirkel er faldet til ro på skærmen. Hvis jeg afspiller noget, før det er
sket, lyder musikken knitrende og skrattende, indtil Media Player har
overvundet chokket. Så går det fint, indtil jeg lukker WMP igen. Hvis jeg så
atter åbner den, har vi det samme cirkus i et par minutter.

Det virker, som om der hver gang skal gå en evighed, før WMP har indlæst
alle filer (eller hvad det nu teknisk hedder).

Jeg har spurgt Dell, som venligt og hjælpsomt har givet forskellige
fluebensforslag, men intet har hjulpet.

Kender nogen problemet, eller har du en løsning (ikke den med at installere
en hel masse plug-ins osv. fra nettet). Eller kan det være et
hardware-problem med lydkortet, der vist er indbygget i bundkortet?

mvh.

Flemming

--
Flemming Chr. Nielsen
Astilbehaven 159, 1

Fra : Kurt Lund

Dato : 20-05-07 11:36

"flemming chr. nielsen" <flemming.chr.nielsen@webspeed.dk(remove)> skrev i
en meddelelse news:46501a71$0$13991$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
> installere en hel masse plug-ins osv. fra nettet). Eller kan det være et
> hardware-problem med lydkortet, der vist er indbygget i bundkortet?

Hej hvor meget ram har du i den, jeg søgte lige på den og der står 512 mb
ram ogt det er ikke nok til Vista
du skal min have 1 gb eller mere. Og dette kan nemt skyldes dit problem, læg
mærke til om din Hardisk lampe lyser hele tiden når du stater WMP op.
Kurt

Fra : flemming chr. nielse~

Dato : 20-05-07 11:54

Nej, harddisklampen lyser ikke konstant, men står og blinker, mens cursoren
og den blå cirkel dirrer nervøst.

Jeg har faktisk hele 2Gb Ram installeret, hvad maskinen også oplyser - så de
er ikke faldet ud. Der er heller ikke på maskinen andre symptomer på
åndenød.

hilsen igen
Flemming

Jeg må tilføje, at en sjælden gang kan jeg godt høre musikken normalt, inden
cursoren og cirklen er faldet til ro. Men garanti er der kun, hvis jeg pænt
venter. Og hvis jeg ar haft maskinen slukket og tænder igen, må jeg ALTID
vente tålmodigt. Hvis jeg sætter en cd i, lyder den fælt, men efter nogle
minutter bliver den lige pludselig normal.