MS Windows
briani 27239
mappen dokumenter åbner 2x, når windows st~
Fra : Jesper

Dato : 20-05-07 10:28

Hej

Har en computer hvor dokument mappen åbner 2x når windows xp starter, hvad
sker der lige? har prøvet at ændre i mappeindstillinger, men det hjælper
ikke. Har søgt på emneet flere steder men kan ikke finde noget der hjælper.

Mvh

Jesper

Fra : kep

Dato : 20-05-07 12:04

"Jesper" <sloth@itsnydt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sker der lige? har prøvet at ændre i mappeindstillinger, men det hjælper
> ikke. Har søgt på emneet flere steder men kan ikke finde noget der

Hej
Prøv at reparere/gendanne systemfilerne
Start > Kør og skriv : sfc /scannow - husk mellemrum efter sfc og
indsæt din installations - cd

Du kan også prøve at hente Tweak UI - den kan reparere
ikonerne i explorer
http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx

Det kan også være en god ide at cleane computeren
Prøv at hente Ccleaner - den klarer mange problemer
http://www.ccleaner.com/download/

Regseeker har en funktion som kan nulstille
vinduer i explorer - den kunne du jo også prøve
Klik på Histories og vælg punktet Clean StreamMRU/Streams keys
http://www.snapfiles.com/get/regseeker.html

Måske noget af det kan hjælpe :- )

--
M.v.h.
kep

Fra : Jesper

Dato : 20-05-07 21:22

"kep" <kepFJERN@postkasse.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> vinduer i explorer - den kunne du jo også prøve
> Klik på Histories og vælg punktet Clean StreamMRU/Streams keys

hej igen

Jeg har nu prøvet alle de her ting uden hjælp, computeren starter med mappen
dokomenter åbnet 2x og med knappen mapper i værktøjslinien trykket ind i
begge tilfælde, jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre.

Jesper

Fra : kep

Dato : 20-05-07 21:47

> [...]
> mappen dokomenter åbnet 2x og med knappen mapper i værktøjslinien trykket
> ind i begge tilfælde, jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre.

Hej
Det kan være nogen i gruppen har andre/bedre forslag
ellers kan du prøve at lave en reparation af XP.
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4

PS. Har du scannet efter vira & spyware

--
M.v.h.
kep

Fra : kep

Dato : 20-05-07 22:17

> [...]
>>

> Hej
> Det kan være nogen i gruppen har andre/bedre forslag
> ellers kan du prøve at lave en reparation af XP.

Lige et par andre forslag :
Prøv at lave en systemgendannelse til før
problemet opstod - det kan påvirke de programmer
du e.v.t har installeret siden.
Eller start op i fejlsikret tilstand - tryk F8 under opstart
Vælg punktet "Sidst kendte fungerende konfiguration"
( hvor systemet virkede )

Fra : Jesper

Dato : 21-05-07 18:22

> [...]
> Eller start op i fejlsikret tilstand - tryk F8 under opstart
> Vælg punktet "Sidst kendte fungerende konfiguration"

Hej

Jeg har prøvet det alt sammen, det eneste jeg ikke har prøvet er en
reparation af windows, for det ville den ikke, den vil kun overskrive min
windows dir, R muligheden er der ikke.

Jesper

Fra : Ole C

Dato : 21-05-07 20:16

Jesper skrev blandt andet:

> Jeg har prøvet det alt sammen, det eneste jeg ikke har prøvet er en
> reparation af windows, for det ville den ikke, den vil kun overskrive
> min windows dir, R muligheden er der ikke.

Lyder besynderligt.
Har du prøvet at følge opskriften her - nr. 4 - slavisk?

--
vh
Ole C.

Fra : Ole C

Dato : 21-05-07 20:17

Ole C skrev blandt andet:

> Lyder besynderligt.
> Har du prøvet at følge opskriften her - nr. 4 - slavisk?

Øh, glemte lige linket

Fra : L.E.P.

Dato : 21-05-07 09:00

Sun, 20 May 2007 11:27:43 +0200, skrev "Jesper" <sloth@itsnydt.dk> :

> [...]
>ikke. Har søgt på emneet flere steder men kan ikke finde noget der hjælper.

Se om der ligger et par genveje i Start-mappen.

Hilsen Lars

Fra : Jesper

Dato : 21-05-07 18:20

"L.E.P." <nyheder@SLETplakaten.dk> skrev i en meddelelse
> Sun, 20 May 2007 11:27:43 +0200, skrev "Jesper" <sloth@itsnydt.dk> :
>

> Se om der ligger et par genveje i Start-mappen.
>
> Hilsen Lars

Hej

Har tjekket det gør der ikke.

Jesper