MS Windows
briani 27239
HJÆLP til at finde filer efter en formater~
Fra : Jørn N. Andersen

Dato : 19-05-07 08:28

Hej
Indledningsvis - bær over hvis det ikke er den rigtige "gruppe" -
hjælp evt....
Min kæreste har haft et "uheld" - hendes ex-mand ville (i god mening)
hjælpe med en computer, som ikke ville starte op.
Han bar den over til "computer-ekserten", som formaterede L***** - og
vips - væk var alle feriebiller - og dem som var mere umulige at
undvære. - og ja der der var ikke taget sikkerhedskopi.
MEN - er der ikke noget med at en formatering ikke reelt sletter HDén
- men kun "indholdsfortegnelsen".
Hjælp - fortæl fortæl.

Fra : Per H

Dato : 19-05-07 08:50

On 19 May 2007 07:28:07 GMT, Jørn N. Andersen <jna@5QY1Jc.dk> (slet
5QY1J) skrev:

> [...]

>undvære. - og ja der der var ikke taget sikkerhedskopi.
>MEN - er der ikke noget med at en formatering ikke reelt sletter HDén

jo men du må absolut ikke lægge noget over på den HD der er
formateret, indtil filerne er fundet igen. Jeg kan ik huske hvad prg
hedder, men det er der sikkert andre der gør. Ellers spørg der hvor
den er formateret.

Vh Per

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 19-05-07 09:07

"Jørn N. Andersen (slet 5QY1J)" <jna@5QY1Jc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> undvære. - og ja der der var ikke taget sikkerhedskopi.
> MEN - er der ikke noget med at en formatering ikke reelt sletter HDén

På en anden pc skal I installere f.eks.
pcinspector recovery
www.pcinspector.de
Gratis og på dansk.
Den formatterede disk må I under ingen omstændigheder installere noget på,
idet de slettede billeder m.m. så overskrives og bliver meget svære at
reetablere.
Sæt den formatterede disk i som slave eller på 2. controller i den computer,
hvor i har installeret pcinspector. Start pcinspector og følg
vejledningerne.
I skal have ledig plads på et andet drev til de reddede data, da de ikke
genetableres der, hvor de lå, men reddes ud fra disken. Når man har reddet
der der skal reddes, kan man så kopiere tilbage.
Der findes også en hel del andre programmer, som kan genetablere (typisk
købeprogrammer), men ovenstående plejer at kunne gøre det.
Hvis I bor omkring 4800 kan jeg evt. hjælpe, da jeg har forskellige
muligheder.

Kurt

Fra : Jørn N. Andersen

Dato : 19-05-07 18:47

Hej Kurt
Tak for svar - nej vi bor desværre ikke i nærheden af 41** men i
østjylland.
Må jeg spøge - - - er det program let at bruge - eller kræver
det erfaring i brugen / prøvet det før?

Fra : Bjarne Chr

Dato : 19-05-07 20:15

"Jørn N. Andersen (slet 7YFGT)" <jna@7YFGTc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> østjylland.
> Må jeg spøge - - - er det program let at bruge - eller kræver

Besøg Ludvigs hjørne
http://kimludvigsen.dk/programmer-tools-pcinspector.html
Bc

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 19-05-07 09:19

Jørn N. Andersen (slet 5QY1J) skrev:
> [...]
> undvære. - og ja der der var ikke taget sikkerhedskopi.
> MEN - er der ikke noget med at en formatering ikke reelt sletter HDén

Kontakt dataservices.dk - jeg har hørt de kan redde umulige situationer.

/Andreas