Vertical align virker ikke?
Fra : Kasper

Dato : 18-05-07 22:06

Hej, har lavet denne side:
http://www.wow-soul.com/soul/

Problemet er at jeg har smidt både 'banner' og 'main' div'en ind
i en div der hedder 'spacer' og efter jeg i css'en har smidt
"vertical-align: middle" på lodret-centrerer den ikke ?

Takker mange gange på forhånd!
Kasper N.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 18-05-07 23:17

Kasper <asd@sad.ads> skrev :

>Problemet er at jeg har smidt både 'banner' og 'main' div'en ind
>i en div der hedder 'spacer' og efter jeg i css'en har smidt
>"vertical-align: middle" på lodret-centrerer den ikke ?

Vertical-align virker ikke på blokelementer, kun på tabelceller
og det er ikke nok at bruge display: table-cell, det skal være en
rigtig tabelcelle.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Kasper

Dato : 19-05-07 01:46

Kerim Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Vertical-align virker ikke på blokelementer, kun på tabelceller
> og det er ikke nok at bruge display: table-cell, det skal være en
> rigtig tabelcelle.
>
> --
> Kerim
> »Søger nogen en anden religion end Islam, skal den ikke modtages
> af Ham, og han skal i det kommende liv være blandt taberne.«
> (Sura 3, vers 87)

Har du et bedre forslag til at lodret centrer hele indholdet så ?

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-07 11:24

"Kasper" <asd@s.asd> skrev i en meddelelse

> Har du et bedre forslag til at lodret centrer hele indholdet så ?

Der findes mig bekendt ikke nogen holdbar metode uden alvorlige bivirkninger
til at centrere en side lodret.

Hvorfor er det i øvrigt du ønsker at centrere lodret? Jeg har aldrig helt
kunne se fidusen i det. Kan man ikke fylde et stykke A4 papir ud begynder
man jo heller ikke fra midten

Carsten Sørensen

Gode råd til webdesigneren - http://csnet.dk/html/

Fra : Leonard

Dato : 19-05-07 11:53

On Sat, 19 May 2007 12:23:46 +0200, Carsten Sørensen wrote:

> Der findes mig bekendt ikke nogen holdbar metode uden alvorlige bivirkninger
> til at centrere en side lodret.

Hvad er der galt med:

div#centreretbox {
   position: absolute;
   top: 50%;
   left: 50%;
   width: 400px;
   height: 100px;
   margin-top: -50px;
   margin-left: -200px;
   text-align: left;
}

Det ser ud til at virke fint nok på: http://rasmusmaler.dk/

--
Leonard
http://vw.leonard.dk/

Fra : Allan Vebel

Dato : 19-05-07 12:39

Leonard skrev:

> Det ser ud til at virke fint nok på: http://rasmusmaler.dk/

Ja, til småting. Er det et større område med en masse
indhold, har negative margender nogle uheldige bivirkninger,
blandt andet at man ikke kan scrolle hen til indhold der er
vist uden for vinduet.

Derfor skal man bruge negative margener med forsigtighed.

Til normal centrering vil jeg anbefale den teknik der er brugt
http://html-faq.dk/2007.asp

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Jørn Andersen

Dato : 19-05-07 12:36

On Sat, 19 May 2007 12:52:57 +0200, Leonard <piper28a@gmail.invalid>
wrote:

>Hvad er der galt med:
>
>div#centreretbox {
>   position: absolute;
>   top: 50%;
>   left: 50%;
>   width: 400px;
>   height: 100px;
>   margin-top: -50px;
>   margin-left: -200px;
>   text-align: left;
>}
>
>Det ser ud til at virke fint nok på: http://rasmusmaler.dk/

Der er det galt, at hvis indholdet fylder mere end browser-vinduet, vil
man ikke kunne scrolle ud til venstre eller op i toppen.

Nu er det en meget lille klat der er på midten af denne side, så det vil
sjældent forekomme i praksis - dér.
Men prøv alligevel at formindske dit browser-vindue, så får du en idé
om, hvad der sker, hvis den nu var højere og/eller bredere.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Dennis Munding

Dato : 19-05-07 12:59

Hej Leonard!
"Leonard" skrev i en meddelelse:
> Hvad er der galt med:
>
> div#centreretbox {
> position: absolute;
> top: 50%;
> left: 50%;
> width: 400px;
> height: 100px;
> margin-top: -50px;
> margin-left: -200px;
> text-align: left;
> }

Ikke noget, når indholdet ikke fylder mere, men ellers er jeg enig med Allan
Vebel....

> Det ser ud til at virke fint nok på: http://rasmusmaler.dk/

Kan se, at du også bruger css-metoden til runde hjørner...
Dog er jeg kommet et lille skridt videre i forhold til dig - jeg får ingen
warnings på mine sider...

Løsningen??

Indsæt &nbsp; imellem <b class="klasse"> og </b> - det validerer, virker og
smadrer ikke designet...

Dennis Munding
http://tolkecentret.dk/ - Tolkning, oversættelse, rådgivning og kurser!
http://pe-vagtservice.dk/ -Et sikkert valg til at passe på dine værdier!
http://munding-webdesign.dk/ -Vi ses! - ganske enkelt...

Fra : Kasper

Dato : 19-05-07 12:57

Carsten Sørensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> kunne se fidusen i det. Kan man ikke fylde et stykke A4 papir ud begynder

Kan godt se din pointe, men tjek f.eks www.wow-mercury.com
Syntes det giver en fed visuel oplevelse...

Keep the suggestions comming!

Fra : Kasper

Dato : 19-05-07 13:50

Kasper wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Kan godt se din pointe, men tjek f.eks www.wow-mercury.com
> Syntes det giver en fed visuel oplevelse...
>
> Keep the suggestions comming!

> - Pædagogiske tutorials på dansk
> - Kom godt i gang med koderne

Nu har jeg forsøgt mig med Carsten Sørensen's idé.
Og i kan se det her: www.wow-soul.com/soul

Og som i måske kan se skaber IE en margin i højre side som firefox ikke gør.
Og iøvrigt kan jeg ikke få det til at se ordenligt ud med 50% top.

Nogle der kan hjælpe ?

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-07 16:36

"Kasper" <as@asd.asd> skrev i en meddelelse

> Nu har jeg forsøgt mig med Carsten Sørensen's idé.
> Og i kan se det her: www.wow-soul.com/soul

Jeg er ikke kommet med nogen ide, men har frarådet det. Vil du undgå
ubehagelige overraskelser så dropper du den ide Leonard præsenterer, den
duer ikke til hele sider. Se evt. denne testside jeg tidligere har lavet:
http://csnet.dk/html/eksempler_og_testsider/center.html

PS. Vær venlig at klippe det overflødige væk når du svarer. Ligesom vi andre

Fra : rene

Dato : 28-05-07 18:46

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> »Søger nogen en anden religion end Islam, skal den ikke modtages
> af Ham, og han skal i det kommende liv være blandt taberne.«

ja ja ja millioner tror på gud, jesus, muhammed, allah og og havd de nu
hedder
og millioner tror på små grønne mars mænd men hvem har nogensinde set nogen
af ?? INGEN
og det er der heller aldrig nogen der kommer til.

og dem som mener at islam er den eneste og sande religion skulle have
stukket
en STOR, FED OG TYK amerikansk raket op i røven, hvor på der står :
FUCK MUHAMMED.

(René 1962, vers 1 og 2)
Ateist ikke troende