Afspiller og reload af side
Fra : Martin

Dato : 18-05-07 13:05

Hej!

Jeg overvejer lidt situationen.
Jeg vil gerne have en flashafspiller i toppen af mine sider - dette er
ikke noget problem.

Problemet er når man så trykker på et link til en ny side, så reloader
flashafspilleren jo - og musikken stopper.

Jeg vil helst gerne undgå framesets.
Hvordan kan jeg tackle dette?

Bygge hele sitet op i ajax går vist heller ikke, da søgemaskinerne jo så
ikke kan indexere noget som helst.

Fra : Allan Vebel

Dato : 18-05-07 23:58

Martin skrev:

> Jeg overvejer lidt situationen.

Det gør jeg også

> Problemet er når man så trykker på et link til en ny side,
> så reloader flashafspilleren jo - og musikken stopper.

Du kunne også undlade at lægge lyd på, det er i mange
tilfælde til stor gene for brugeren, se også
http://html-faq.dk/2017.asp

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Martin

Dato : 21-05-07 11:52

Allan Vebel wrote:

> Det gør jeg også

> Du kunne også undlade at lægge lyd på, det er i mange
> tilfælde til stor gene for brugeren, se også
> http://html-faq.dk/2017.asp

Selvfølgelig starter musikken ikke af sig selv, og da kunden er en musik
kunstner, og ønsker at dele sit musik ud til hans trofaste lyttere - så
SKAL der være en musikafspiller :)

Fra : Allan Vebel

Dato : 21-05-07 22:49

Martin skrev:

> Selvfølgelig starter musikken ikke af sig selv

Så er den bedste måde nok et popupvindue. Det
er nemt at åbne med et link, og nemt for brugeren
at lukke igen - og så ligger det bare i baggrunden
mens brugeren klikker videre på siden.

Det spillende vindue skal naturligvis lukkes hvis din
bruger klikker på et andet musiklink, ellers er der
pludselig flere melodier på en gang.

Spørg om metoden i

hvor jeg har sat opfølgning!

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Kristian Frost

Dato : 20-05-07 20:28

> Jeg vil helst gerne undgå framesets.
> Hvordan kan jeg tackle dette?

Hey martin...
Jeg har haft samme problem og endte med at lave det i et popup-vindue da jeg
ikke gad frames.
Og mht. http://html-faq.dk/2017.asp kan jeg kun give artiklen ret i at det
er irriterende, så lav en knap der kan starte den eller noget lignende...