MS Windows
briani 27239
fra XP til Vista opgradering?
Fra : sigurno

Dato : 16-05-07 20:46

Jeg har en bærbar sempron 3000 Acer aspire. Jeg testede på Windows
hjemmeside om jeg kunne køre Vista. Den viste at jeg kunne opgradere til
Vista uden at foretage ændringer af pc'en. Jeg lagde opgrade på og det
lørte, indtil der kom en medd. om, at jeg skulle formattere til NTFS system.
Kan nogen fortælle hvorfor?. Det er 32 den kører med.

Mvh.

Sigurno

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 16-05-07 20:54

On Wed, 16 May 2007 21:46:29 +0200, "sigurno"
<nospampavlova@cafeer.dk> wrote:

> [...]
>lørte, indtil der kom en medd. om, at jeg skulle formattere til NTFS system.

>Kan nogen fortælle hvorfor?. Det er 32 den kører med.

Du kører åbenbart med FAT32 filsystemet - Det har rod tilbage i de
glade dos-dage i 80'erne og er håbløst forældet...

Moderne harddiske bør køre NTFS - I hvert fald så længe vi taler
windows XP/Vista...

Nu kender jeg ikke meget til Vista, men XP converterer FAT32->NTFS
uden datatab - Mon ikke det samme gælder Vista...

Men under alle omstændigheder er det klogt at tage backup af alle
vigtige data inden man forsøger en opgradering...

<mlr>

Fra : Kent

Dato : 17-05-07 15:36

sigurno skrev:
> [...]
> lørte, indtil der kom en medd. om, at jeg skulle formattere til NTFS system.
> Kan nogen fortælle hvorfor?. Det er 32 den kører med.
Som jeg har forstået Vista, så er det lidt overflade med en hel del
sikkerhed bygget på neden under. Og mit gæt er, at det ikke er muligt at
opnå den nødvendige sikkerhed med FAT32. Hvilket det heller ikke er med
XP, så vidt jeg ved.

--

Kent