Hjælp: Eksempel kode -> JavaBean som 'laye~
Fra : Alex B. P.

Dato : 04-07-01 21:54

Hej NG !

Jeg roder med at brygge en JavaBean sammen, som skal fungere som en default
component, der håndterer al kommunikation til en MS SQL Db / MS Access 97
database, således JavaBean'en kan kaldes fra en JSP-side. Dermed vil jeg
gerne pakke så meget Java-kode væk/ind i JavaBean'en, således man kun skal
kaldes nogle enkle metoder til at set / get parametre til ODBC-url og
SQL-statements for Queries / Updates.

Jeg kører med en Apache Web-server og Tomcat (Jakarta) JSP / Servlet
fortolker ovenpå.

Efter flere frustrationer med at bygge en JavaBean i JBuilder 4, håber der
en nogen som kan sende noget et
kørende eksempel, eller link, så jeg kan komme videre ....

Skitse over interaktion (collaboration-diagram):

HTML-side, genereret m/ uddrag af result-sæt fra Db
^

JSP (JavaServerPage)
^

JavaBean

^

Database (DBMS) via JDBCBC el. lign.
(MS SQL / MS Access / MySQL / DB2 / Oracle o.s.v.)

Mvh

Alex B. P.

alexbp@vip.cybercity.dk

Fra : Lars Hansen

Dato : 05-07-01 06:39

En fremgangsmåde er, at konfiguration af din db adgang, sådan som url,
password driver o.lign
bliver konfigureret i din properties fil til din servletzone, herefter
definerer du et interface for
hvilke logiske metoder du skal bruge for at løse din problemstilling fra din
jsp. I implementeringen
af disse metoder, laver du din databasetilgang.

/Lars