Placering af script/tekst i div
Fra : Claus Renè Jakobsen

Dato : 17-05-07 16:10

Hejsa
Forsøger at placere noget tekst og et script til et ur på min hp.
Har "bladret" rigtig mange spørgsmål/svar igennem i denne
nyhedsgruppe uden rigtig at finde svar.
Vil gerne have placeret tekst/ur i den "spacer" der ligger lige
under toppen. ( Uret til højre i den lyse del )
Spaceren er lavet i photoshop og er en .jpg fil.
Uret er på siden nu, men under spacer`en, og jeg magter ikke at
få den øverst.
Har stirret mig blind på koden, så mangler lige et godt råd... :)

Siden kan ses her: www.baunemosen.dk
Og css`en her: www.baunemosen.dk/stylesheet.css

Mange hilsner: Claus

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 17-05-07 16:42

Claus Renè Jakobsen wrote:

> Vil gerne have placeret tekst/ur i den "spacer" der ligger lige
> under toppen. ( Uret til højre i den lyse del )

Hvis du vil have uret placeret i den smalle lyse bjælke nederst i toppen,
kan du i css tilføje dette til #ur:

position:relative;
top:-18px;

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Claus Renè Jakobsen

Dato : 17-05-07 17:03

Erik Ginnerskov wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Hvis du vil have uret placeret i den smalle lyse bjælke nederst i toppen,
> kan du i css tilføje dette til #ur:
>
> position:relative;
> top:-18px;

Hej Erik
Tusind tak for hjælpen... :)

Forstår dog ikke lige funktionen -18px... -18 i forhold til hvad...?
Og hvordan skriver du - (minus) ?
Tallene virker, men ikke tegnene når jeg skriver i cuteftp.

Med venlig hilsen: Claus

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 18-05-07 00:00

Claus Renè Jakobsen wrote:

> Tusind tak for hjælpen... :)
>
> Forstår dog ikke lige funktionen -18px... -18 i forhold til hvad...?

Du flytter dit ur 18px op i forhold til, hvor det ellers ville blive
placeret uden de tilføjede definitioner. Uden minus-tegnet ville det flytte
uret ned i stedet.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk