Voip-SIP prg. til Symbian?
Fra : Claus E Beyer

Dato : 16-05-07 11:03

Hvis man anskeffer sig en mobil med Wifi/WLAN og gerne vil bruge den
til Voip, er det så også vigtigt at sikre sig, at der fra fabrikantens
sider er installeret et voip-SIP-program i den, eller er det muligt
efterfølgende at købe/downloade voip-sip-programmer til Symbian OS til
at installere på den?

Claus

Fra : Henrik

Dato : 17-05-07 00:16

"Claus E Beyer" <ceb.news@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Har en N80 der er opdateret til N80ie
hvor Gizmo er installeret og det virker fint

Der er en mulighed for at vælge internet opkald.

En anden mulighed er truphone.

VH Henrik

Fra : Claus E Beyer

Dato : 17-05-07 18:08

"Henrik" <ikke.nogen@slet.ikke> skrev i

> [...]

> Har en N80 der er opdateret til N80ie
> hvor Gizmo er installeret og det virker fint

> Der er en mulighed for at vælge internet opkald.

Skal man så benytte ip-telefoni udbudt af hhv. Gizmo eller Truphone, eller
kan man også opsætte programmerne til f.eks Telmore?

Vil telefonen kunne ligge i standby og være parat til både at modtage et
GSM-/UMTS-opkald via SIM-kortet og et Voip-opkald via WLAN/WiFi på samme
tid?

Claus

Fra : Henrik

Dato : 25-05-07 16:30

> Skal man så benytte ip-telefoni udbudt af hhv. Gizmo eller Truphone, eller
> kan man også opsætte programmerne til f.eks Telmore?

Det skal gå over gizmo eller truphone, men hvis du kender SIP telefonnr.
(f. ex. xxxxxxxx@192.169.0.1) så er der gratis at ringe.....
Jeg bruger kun IP telefonien til andre der har IP.

> Vil telefonen kunne ligge i standby og være parat til både at modtage et
> GSM-/UMTS-opkald via SIM-kortet og et Voip-opkald via WLAN/WiFi på samme
> tid?

Ja sagtens, men det koster batteritid, men hvis den ligger med opladeren i,
så er der ingen problemer.

VH Henrik