I aften skal jeg være en stjerne
Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 04-07-01 21:25

Det er nok ikke kun mig, som kan falde for en banal popsang, en
sang som på få linier kan få fortalt det mest essentielle.

Beklager Bo, det drejer sig ikke om en sang af de dybsindige
orkestre som du lader til at omgive dig med i hverdagen.

Sangen er oprindeligt sunget af Christina (en kvindelig, meget
kvindelig, nordmand). Sangene er siden solgt videre til "store"
popunderholdere i hele verden (gruppen hed før "You Know Who").

Nok musikhistorie, lad os vende tilbage til min pointe:

Kort fortalt, går den (sangen) ud på "et menneske" som har
besluttet sig for, at i aften skal det være, i aften skal verden
se hvordan JEG er, i aften er det mig som bestemmer.

Jamen, jamen, det er jo nærmest revolutionÆrt!

Hvis man er i dk.tortur.sprog-mode, kan man nemt finde en helt
masse dårlige ting i den lille uskyldige vise (visen kan naturlig-
vis aldrig sammenlignes med "Whiskey in the jar" udført af Metal-
lica (som jeg hører pt.).

Hmm, hvad er der mest potens i, en kvinde som udråber sin lyst
eller et kokainpræget orkester der kører på rutinen (og gør som
de plejer, til publikums udelte begejstring)?

Jeg ved godt hvad jeg foretrækker: en sky, lille kvinde, som
springer ud og forlanger verden. Hun behøver ikke engang at gøre
det på en særligt opsigtsvækkende måde, for mig er det vigtigere
at hun gør det (jeg er faktisk også ligeglad med, om hun ser ud
som om et ugeglad kan bruge hende som en "strand" historie).

Nåmen, det var bare lige det jeg tænkte på. Please carry on, der
sker ikke noget her.

Med de mest kedelige og eftertænksomme hilsener

Peder, som lader som om han har ferie og derfor plager alle til
langt ud på natten.

Fra : Sott

Dato : 04-07-01 21:57

Hej Peder :0)

"Peder Vendelbo Mikkelsen" <pedervm@gmx.net> skrev i en meddelelse

> Sangen er oprindeligt sunget af Christina (en kvindelig, meget
> kvindelig, nordmand). Sangene er siden solgt videre til "store"
> popunderholdere i hele verden (gruppen hed før "You Know Who").

Det er for vildt - min lillesøster kom i går med en cd, hvorpå der var/er en
sang jeg skulle høre, fordi den sagde noget, hun gerne ville have jeg skulle
høre, sagde hun - og den sidder jeg så og lytter til :0).

Sangen hedder "The greatest gift"
"even though you're in the dark now
you will one day see the light
if you listen to your heart now
I am sure you'll find that life
is the greatest gift of all
it's the greatest gift af all

so don't you throw it all away
it's much to high a price to pay

don't give up
just don't give up
don't give up
don't stumble you might fall

uuuhhh... I'm telling you that life
is the greatest gift of all
it's the greatest gift of all"

Og tænk dig - det er med "You know who"
som du nævnte.

Og min søster kom med den, fordi jeg jo har været så deprimeret gennem
vinteren. Og ja, jeg fik en gevaldig klump i halsen, og jeg elsker altså min
kropumulige, lillesøster - der evig og altid ender med at tage fusen på mig.
Dejlige tøs *åh*

[Snippert]
> Nåmen, det var bare lige det jeg tænkte på. Please carry on, der
> sker ikke noget her.

Det gør vi så *S*

> Med de mest kedelige og eftertænksomme hilsener

Eftertænksomme hilsner er ikke kedelige

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Chokmah @lias R@bi@s~

Dato : 05-07-01 09:02

On Wed, 4 Jul 2001 22:56:48 +0200, "Sott" <sott@post.tele.dk> wrote:

Hej Peder & Søs :0)

de bedste kærlighedes sange er nok skrevet af john Lennon - det bedste
der nogen sinde er skrevet af nogen er skrevet af john Lennon - men
med ham der ved man det bare - hvorfor det er mere nræligene at komme
i tanker om noget andet og jeg tror den her melangkolske ting af
dyllan siger mig måske ikke mest - men megt fordi den også siger noget
om hvad der er ved at sige hvad der ikke blev :
SHOOTING STAR
(Words and Music by Bob Dylan)
1989 Special Rider Music

Seen a shooting star tonight
And I thought of you.
You were trying to break into another world
A world I never knew.
I always kind of wondered
If you ever made it through.
Seen a shooting star tonight
And I thought of you.

Seen a shooting star tonight
And I thought of me.
If I was still the same
If I ever became what you wanted me to be
Did I miss the mark or
Over-step the line
That only you could see?
Seen a shooting star tonight
And I thought of me.

Listen to the engine, listen to the bell
As the last fire truck from hell
Goes rolling by, all good people are praying,
It's the last temptation
The last account
The last time you might hear the sermon on the mount,
The last radio is playing.

Seen a shooting star tonight
Slip Away.
Tomorrow will be another day.
Guess it's too late to say the things to you
That you needed to hear me say.
Seen a shooting star tonight
Slip away.

Fra : Chokmah @lias R@bi@s~

Dato : 05-07-01 09:18

On Thu, 05 Jul 2001 10:02:15 +0200, "Chokmah @lias R@bi@s the dog*"
<chokmah777@hotmail.com skift til 999> wrote:

>On Wed, 4 Jul 2001 22:56:48 +0200, "Sott" <sott@post.tele.dk> wrote:
>
>Hej Peder & Søs :0)

naah bedre :

Out the blue you came to me
And blew away life's misery
Out the blue life's energy
Out the blue you came to me
Everyday I thank the Lord and Lady
For the way that you came to me
Anyway it had to be two minds one destiny

Out the blue you came to me
And blew away life's misery
Out the blue life's energy
Out the blue you came to me

All my life's been a long slow knife
I was born just to get to you
Anyway I survived long enough to make you my wife

Out the blue you came to me
And blew away life's misery
Out the blue life's energy
Out the blue you came to me

Like a U.F.O. you came to me
And blew away life's misery
Out the blue life's energy
Out the blue you came to me

John Lennon

Fra : Usenet Rulez

Dato : 05-07-01 05:46

pedervm@gmx.net (Peder Vendelbo Mikkelsen) Fick mej att nästan trilla av
stolen med följande stolligheter:

> [...]
>
>Med de mest kedelige og eftertænksomme hilsener
>
>Peder, som lader som om han har ferie og derfor plager alle til

Jaha, det ska du..... Im orgon åker jag till POWERMEET 2001 i Våsterås.

Och vi ska vara fulla som satan och v8-motorernas ljud ska eka i skallen i
takt med bilstereon som ska gå på högsta volym.

Gummirök och spritdimma till på Söndag, YES!!!!!!!!

Så ni får klara er utan mej i helgen......

Fra : Chokmah @lias R@bi@s~

Dato : 05-07-01 08:55

On Wed, 4 Jul 2001 22:24:31 +0200, "Peder Vendelbo Mikkelsen"
<pedervm@gmx.net> wrote:

> [...]
>
>Beklager Bo, det drejer sig ikke om en sang af de dybsindige
>orkestre som du lader til at omgive dig med i hverdagen.

ork Peder nogen af de meste genial tekster er taoistiske og er
sjældent på mere ind 4 korte linjer f.eks den bedste leder er der
ingen der nogensinde har hørt om !

> [...]
>se hvordan JEG er, i aften er det mig som bestemmer.
>
>Jamen, jamen, det er jo nærmest revolutionÆrt!

tjaaa den man måske nok sige - men nu lagde jeg ud i det taoistiske
for mig at se ser det ud som man forsøger at forcere det åben lyse
eller det der bare er der ?
jeg ved ikke om det er en succes eller en stress faktor

> [...]
>masse dårlige ting i den lille uskyldige vise (visen kan naturlig-
>vis aldrig sammenlignes med "Whiskey in the jar" udført af Metal-

nej men hvad der end måtte berøre en må jo have en mission selv i lisa
ekdal & elton john finder jeg da at jeg bliver berørt i den såre
simpleksitet - måske for den vile der er til stede mere ind realitets
sansen

>Hmm, hvad er der mest potens i, en kvinde som udråber sin lyst
>eller et kokainpræget orkester der kører på rutinen (og gør som
>de plejer, til publikums udelte begejstring)?

Det er måske en og samme sag - f.eks M manson erkender fraværdet af
lysten og ved sit liv og scne optræden fortæller om det - ved i sin
modsætelse gør den anden ved at glorifircere det - altså samme ting -
kærlighed lyst begær er det samme om det er en succes eller en fiasko
det er kun scene der skifter men adressen er den samme.

> [...]
>at hun gør det (jeg er faktisk også ligeglad med, om hun ser ud
>som om et ugeglad kan bruge hende som en "strand" historie).

jamen der er meget godt at sige om det ydmyg - problemet er at de mest
selv udsletene mennesker kan være nogen af de mest støjene ved
stilhedes tyrani.

>Nåmen, det var bare lige det jeg tænkte på. Please carry on, der
>sker ikke noget her.

Øhh jow ... ?

>Med de mest kedelige og eftertænksomme hilsener
>
>Peder, som lader som om han har ferie og derfor plager alle til
>langt ud på natten.

jamne det var da en go ide :)
MvH
Bo