MS Windows
briani 27239
Xcopy
Fra : Søren Pedersen

Dato : 16-05-07 12:31

Hej,

Jeg har set at man idag ofte bruger en batfil med Xcopy til backup af data,
f.eks C5 regnskabsprogrammet.

Hvordan har Xcopy kommandoen det med lange filnavne, jeg tænker på at det jo
er en ældre DOS kommando?

Hilsen
Søren

Fra : Ukendt

Dato : 16-05-07 13:20

"Søren Pedersen" <soeren.k.p@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> data, f.eks C5 regnskabsprogrammet.
>
> Hvordan har Xcopy kommandoen det med lange filnavne, jeg tænker på at det

Ingen problemer der. den findes vel i både gamle og nye udgaver alt
efter hvilket OS den kommer fra. xcopy i XP har i hvert fald ingen
problemer. har du en gammel dos-et-eller-andet diskette med en
xcopy på kan det da nok tænkes filmen knækker.
det eneste du skal være opmærksom på er at stier
og filnavne med mellemrum skal omsluttes af " "
--
Peter J

Fra : Søren Pedersen

Dato : 16-05-07 14:50

Tak for svar Peter

Ved du også hvorfor man i nogle bat filer ser er : foran en kommando
F.eks :Exit

Søren

Fra : Steen Hansen

Dato : 16-05-07 15:15

> Ved du også hvorfor man i nogle bat filer ser er : foran en kommando
> F.eks :Exit

:navn er en etiket i bat-filen, hvor du kan lave alternative hop i
afviklingen med goto. F.eks.

if errorlevel 1 goto fejl
echo Programmet havde returkode 0
goto exit
:fejl echo Programmet havde returkode > 0
exit:

Fra : Steen Hansen

Dato : 16-05-07 15:23

> if errorlevel 1 goto fejl
> echo Programmet havde returkode 0
> goto exit
> :fejl echo Programmet havde returkode > 0
> exit:

Ups, det var ikke særligt pædagogisk eler heldigt

Sidste etiket skulle selvfølgeligt have været
:exit

Fra : Henning

Dato : 16-05-07 18:22

Xcopy32 er til det samme