MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
vista - hp - photosmart 1000
Fra : Peter Caspersen

Dato : 16-05-07 08:50

Hej jeg er på jagt efter en printer driver der virker til min gode gamle
printer HP Photosmart 1000
mit problem er at HP siger at min printer er for gammel og jeg skal købe en
ny, men jeg har så
også set at jeg måske kan bruge driver til deskjet 930 til min gamle
printer, men hos hp kan
man ikke download driver til Vista for de siger at den allerede er i Vista

Men Vista viser ikke en liste med driver som i gode gamle dage (jeg kan ikke
finde den) så er
der nogen der har et godt råd til hvordan jeg så får fat i en driver til min
gamle printer.

Peter

Fra : Allan Vebel

Dato : 16-05-07 22:45

Peter Caspersen skrev:

> Men Vista viser ikke en liste med driver som i gode
> gamle dage

Der er tilsyneladende gået noget helt galt med hensyn
til hp-printere og Vista - der er bare ikke udviklet
drivere til Vista endnu.

Jeg hører det mange gange om dagen, og har til gengæld
solgt en masse Brother-printere på den konto

> er der nogen der har et godt råd til hvordan jeg så får
> fat i en driver til min gamle printer.

Har du spurgt HP? De må da have noget brugersupport.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : jopa

Dato : 16-05-07 23:11

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i meddelelsen
> Der er tilsyneladende gået noget helt galt med hensyn
> til hp-printere og Vista - der er bare ikke udviklet
> drivere til Vista endnu.

Jo da.
Min HP PSC 1417 fandt den da med det fluks

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 17-05-07 07:45

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse
> "Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i meddelelsen
>

> Jo da.
> Min HP PSC 1417 fandt den da med det fluks

> [...]
Tilslutter mig den ærede taler min D6160 har heller ikke problemer med
Vista
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Peter Caspersen

Dato : 17-05-07 13:14

> Jeg hører det mange gange om dagen, og har til gengæld
> solgt en masse Brother-printere på den konto

> Har du spurgt HP? De må da have noget brugersupport.

Ja jeg har gang i hpsupport men de er ikke nogen stort hjælp, feks. har jeg
set på nettet at det kan være at
jeg kan bruge driver fra deskjet 990, men den kan man ikke bare lige
downloade fra hp for de siger at deres
driver er i vista, så der er ikke nogen grund til at downloade så det kan
man ikke, fra deres hjemmeside.

så nogen der har en løsning så vil jeg blive meget glad

Peter

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 18-05-07 00:43

"Peter Caspersen" <pc@caspernet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> man ikke, fra deres hjemmeside.
>

> så nogen der har en løsning så vil jeg blive meget glad

Kontrolpanel-Hardware og lyd - printere
Højreklik og vælg tilføj Printer
Tilføj en lokal printer
Vælg printerport
Så kommer der en liste med drivere der følger med Vista, og der kan jeg se,
at HP Deskjet 930C står på listen.
Om den så virker til din printer, skal jeg lade være usagt.

Kurt

Fra : Peter Caspersen

Dato : 18-05-07 20:31

tak for det kan godt finde driver nu

men mit problem er nu at jeg kun har usb på min computer og de porte der
kommer frem når man installer driver på den måde er ikke usb.

Hvis jeg så kikker under engenskaber på den driver jeg lige har instaleret
så kan jeg vælge i mellem en masse com prote og gode gamle lpt porte
men jeg kan ikke se nogen USB porte ?

nogen ide til hvad jeg så kan gøre ?

Og tak for hjælpen så langt

Peter

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 18-05-07 22:12

> [...]
>
> Hvis jeg så kikker under engenskaber på den driver jeg lige har instaleret
> så kan jeg vælge i mellem en masse com prote og gode gamle lpt porte

Først kunne jeg heller ikke se en usb port.
Så valgte jeg i stedet "opret en ny port" og under porttype valgte jeg local
port.
Så kom jeg ind i printerlisten og afbrød så det hele. (Jeg har ikke nogen
printer at teste med).
Herefter gik jeg igen ind i "brug en eksisterende port" og nu kan jeg vælge
"usb (lokal port" som 2. nederste mulighed.
Om det vil hjælpe dig ved jeg ikke, da der i dokumentationen står, at man
ved brug af usb printer bare skal tilslutte usb kablet, så finder den selv
driveren. Det vil den jo nok ikke gøre hos dig, da du vil have fat i en
"forkert" driver.
Men jeg ved ikke, om den vil stoppe og give dig mulighed for at vælge, når
den ikke selv kan finde ud af det.
Jeg har selv haft problem med en scanner, hp scanjet 4470, som der heller
ikke findes vista driver til, og der vil heller ikke blive lavet nogen.
Jeg læste så et sted, at en amerikaner anbefalede, at man kunne bruge en af
de andre indbyggede. Jeg fik det aldrig til at virke, men scanneren er også
med usb, og jeg fik oprettet usb porten via "brug en eksisterende port" og
fik installeret den forkerte driver. Men jeg fik dem desværre aldrig til at
samarbejde.
Bl.a. derfor har jeg pt. kun Vista i test, da jeg ikke vil købe ny scanner,
da den jeg har fungerer fortræffeligt.

Kurt

Fra : Peter Caspersen

Dato : 20-05-07 23:36

tak for tippet Kurt jeg har lige prøvet det og oprette en lokalport jeg
kalte den så det min printer hedder. og den kom også frem under
porte men men den virker stadig ikke desvære, jeg ved godt det ikke skal
være let men så svært burde det jo heller ikke være, nå jeg
prøver lige en gang mere i morgen klokker er mange og det kan være at jeg
gør noget forket.

Endnu en gang tak for hjælpen.

Peter