Lad os teste: DR laver net-tv-forsøg under
Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 16-05-07 10:47

Lad os alle teste i aften!
Man skal downloade en plugin, som hedder Octoshape... Det er en PeerToPeer
løsning.

mvh. Mikael Kern

Citat: Nyt fra DR, den 15. maj 2007

DR laver net-tv-forsøg under UEFA Cup-kamp.
DR opfordrer så mange danske fodboldfans som muligt til at se onsdagens UEFA
Cup-finale mellem Espanyol og Sevilla på DRs netplayer på dr.dk tv. Onsdag
aften laver DR nemlig et forsøg, som fungerer bedst, hvis der er så mange
som muligt, der ser net-tv samtidig. Til gengæld vil DR så den aften kunne
tilbyde den bedste kvalitet af tv på nettet i DR nogen sinde.
Når DR sender UEFA-finalen direkte på dr.dk tv afprøver DR en såkaldt
peer-to-peer-løsning. Den kan øge seerkapaciteten drastisk, og det er noget,
DR gerne vil kunne - specielt i forbindelse med store begivenheder.
Normalt er der plads til et par tusinde brugere samtidig på dr.dk tv. Men
det særlige ved den såkaldte peer-to-peer-løsning er, at jo flere brugere,
der er, jo flere andre bliver der samtidig plads til.
Som bruger skal man blot downloade et lille program, der tillader, at man
deler signalet fra DR med andre brugere. Hvordan man gør det, kan man læse
her på hjælpesiden på dr.dk http://www.dr.dk/hjaelp/drdktv/P2P.
²Vi vil rigtig gerne give flere brugere mulighed for at tilgå vores indhold
og samtidig afprøve den nye løsning. Hvis det fungerer godt, er den nye
plug-in selvfølgelig oplagt at bruge i sammenhæng med andre større
live-udsendelser på dr.dk tv,² siger udviklingschef Erik Henz Kjeldsen fra
DR Medier og uddyber:
²Vi har igennem en periode testet systemet på P3-netradioen, og nu udvider
vi forsøget med det noget mere krævende tv-signal,² siger han.
Når DR nu sender UEFA Cup-finalen fra Glasgow, skal det ikke ses som et
signal om mere sport på dr.dk tv, fastslår Erik Henz Kjeldsen.
²Dette betyder ikke, at vi går målrettet efter sportsrettigheder til dr.dk
tv. Det opstod bare som en mulighed for at bringe noget attraktivt indhold,
og den ville vi selvfølgelig ikke lade gå fra os,² siger han.
UEFA Cup-finalen, hvor blandt andet danske Christian Poulsen er med, bliver
sendt på dr.dk tv samt på DR1 onsdag aften fra klokken 20.45.

Yderligere oplysninger: Udviklingschef Erik Henz Kjeldsen, DR Medier, 5129
6549. Læs mere om forsøget her
http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/Int.fodbold/2007/04/23/151744.htm

Fra : helge.hammer@post4.t~

Dato : 16-05-07 16:08

<C2709FCF.BEDA4%nospam@kern.dk>, nospamtoMike [8000 C]
<nospam@kern.dk> skrev:
> Lad os alle teste i aften! Man skal downloade en plugin, som hedder
> Octoshape...

WindowsMediaInstall.bin siger jeg skal købe Microsoft Office, når jeg
prøver på at installere, gør jeg noget forkert?

--
Helge.

Fra : Johansen

Dato : 16-05-07 20:39

"nospamtoMike [8000 C]" <nospam@kern.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mvh. Mikael Kern
> Citat: Nyt fra DR, den 15. maj 2007
> DR laver net-tv-forsøg under UEFA Cup-kamp.

Det ser nu ikke specielt godt ud, desværre
modtager det med 1,27Mbps som wmv stream i Windows Mediaplayer 11
Streamet kører flydende, men det er fyldt med komprimerings artefakter mv.

Det kræver vel nærmere 3-4 Mbps for at se rimeligt ud
Jens

Fra : Ukendt

Dato : 16-05-07 21:41

"Johansen" <> Det ser nu ikke specielt godt ud, desværre
> modtager det med 1,27Mbps som wmv stream i Windows Mediaplayer 11
> Streamet kører flydende, men det er fyldt med komprimerings artefakter mv.
>
> Det kræver vel nærmere 3-4 Mbps for at se rimeligt ud

Det kører da som en drøm - jeg har 2 Mbps og bruger VLC - på mit trådløse
net - superduper - godt gået DR1.

Hilsen Bo (MacBook)

Fra : Niels

Dato : 17-05-07 09:27

On 16 Maj, 11:47, "nospamtoMike [8000 C]" <nos...@kern.dk> wrote:
> Lad os alle teste i aften!
> Man skal downloade en plugin, som hedder Octoshape... Det er en PeerToPeer
> løsning.

Her kørte det ok på en 21" CRT i fuld skærm. Lidt flade farver og de
vandrette kridtstreger flimrede noget.

--
Niels