Begrænsninger på formularer
Fra : Kristian Frost

Dato : 16-05-07 08:00

Hej NG

Jeg sidder lige nu og arbejder på min formular til min gæstebog
(www.frostgraphics.dk/guestbook/).

Jeg vil gerne have det sådan at man skal udfylde felterne "name" og
"comment" ellers skal den skrive en fejlmeddelse. Det gør den også allerede,
men det er lavet med JavaScript og hvis brugeren har det deaktiveret kan han
stadig lade felterne stå tomme.

Så vil jeg også gerne have lavet sådan at man ikke kan skrive html-tags i
"comment"-feltet (Det kan jo godt blive misbrugt).

Fra : Dennis Munding

Dato : 16-05-07 08:34

Hej Kristian!
"Kristian Frost" <mail@frostgraphics.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> allerede, men det er lavet med JavaScript og hvis brugeren har det
> deaktiveret kan han stadig lade felterne stå tomme.

Hvis du har mulighed for at afvikle php på dit webhotel, så kan jeg hjælpe
dig...
Og så hører spørgsmålet til i news:dk.edb.internet.webdesign.serverside.php

Hvis det skal være i javascript, må jeg melde "Pass!"...
Og her vil du få mere kvalificeret hjælp i news:dk.edb.webdesign.clientside

> Så vil jeg også gerne have lavet sådan at man ikke kan skrive html-tags i
> "comment"-feltet (Det kan jo godt blive misbrugt).

Det kan jeg også hjælpe med, hvis du vel at mærke har mulighed for at
afvikle php på dit webhotel....

Dennis Munding
http://tolkecentret.dk/ - Tolkning, oversættelse, rådgivning og kurser!
http://pe-vagtservice.dk/ -Et sikkert valg til at passe på dine værdier!
http://munding-webdesign.dk/ -Vi ses! - ganske enkelt...

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 16-05-07 21:47

Kristian Frost wrote:
> [...]
>
> ... men det er lavet med JavaScript og hvis brugeren har det
> deaktiveret kan han stadig lade felterne stå tomme.

Da du alligevel er nødt til at gøre brug af noget serversidescript for at
kunne modtage og registrere input til gæstebogen, kan du lige så godt lade
inputvalideringen køre serverside. Spørg i relevante serverside-gruppe:

> [...]
news:dk.edb.programmering.dotnet => asp.net

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk