MS Windows
briani 27239
Bøvl med Vista
Fra : Erik K.

Dato : 15-05-07 21:26

Jeg købte en ny PC i januar med Vista Premium og har siden kæmpet en sej
kamp med det system. - Jeg har følgende problemer:

1. Visse af mine programmer, som jeg har brugt i flere år i XP, kan ikke
køre i Vista, og det er brandærgerligt! - Det betyder i flere tilfælde nye
udgifter til nyere versioner af disse programmer.

2. Et program - Vinkartotek 2000 - som jeg installerede som erstatning for
mit gamle vinprogram (som Vista ikke kunne håndtere) har ellers kørt
rimeligt tilfredsstillende, men pludselig får jeg meddelelse om, at
programmet ikke kan køre mere, og at det lukkes. - Herefter er det helt
umuligt at komme ind i programmet igen.

3. Min ellers udmærkede all-in-one printer HP 1315 kan ikke enes med Vista,
og næsten hver gang jeg åbner printeren installeres der ny driver. - Så i
øjeblikket kører jeg med "printer nr. 4"!

4. Musen (Logitech laser) ophører pludselig med at fungere, og cursoren er
helt væk. - Når jeg åbner Logitechs "manøvreside" er musen forsvundet, og
kun tastaturet er tilbage. - Dette er sket flere gange, men aldrig under XP.

Jeg skal da lige nævne, at jeg har sikret min computer på alle leder og
kanter, og virus o.l. er der ikke tale om. - Jeg overvejer kraftigt at købe
et XP-program og erstatte Vista med det. - Udgiften til et helt nyt XP
program kan faktisk opvejes af sparede ekstra udgifter til nye programmer.

Dette var et hjertesuk fra mig til dig, som overvejer at købe Vista. - Vent
et års tid til det fungerer rigtigt og kør videre med det aldeles udmærkede
XP Home.

Hilsen
Erik

Fra : Fjollefrans

Dato : 15-05-07 21:54

> [...]
> rimeligt tilfredsstillende, men pludselig får jeg meddelelse om, at
> programmet ikke kan køre mere, og at det lukkes. - Herefter er det helt

det er ikke sikkert det virker for alle (hvis overhovedet) programmer, men
Vista kan køre ting i XP kompabilitets mode.

> 3. Min ellers udmærkede all-in-one printer HP 1315 kan ikke enes med
> Vista, og næsten hver gang jeg åbner printeren installeres der ny
> driver. - Så i øjeblikket kører jeg med "printer nr. 4"!

HP har ikke lavet drivere til Vista til den printer, prøv driveren til en HP
DeskJet 600

> [...]
> købe et XP-program og erstatte Vista med det. - Udgiften til et helt nyt
> XP program kan faktisk opvejes af sparede ekstra udgifter til nye

du behøver ikke nødvendigvis fjerne Vista hvis du vælger at anskaffe en XP,
du kan godt have begge dele installeret samtidigt. dog skal der lige være en
ekstra partition på din disk, eller en ekstra disk i maskinen, men det kan
lade sig gøre.

-FF

Fra : Elin

Dato : 17-05-07 11:02

"Erik K." <erik.kirkeby@mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Dette var et hjertesuk fra mig til dig, som overvejer at købe Vista. -
> Vent et års tid til det fungerer rigtigt og kør videre med det aldeles

Jeg har købt ny computer og er sprunget ud i Vista. Også med mange små og
store ærgrelser til følge. Sidst har jeg anskaffet et Logitech webcam, som
angives som Vista klart. Installationen går glat, men hvis jeg fjerner
webcameraet fra min computer, virker min lyd ikke - og kan kun komme igen
v.hj.a. systemgendannelse. Øv.
vh
Elin Kuijers

Fra : Hans Otto Nielsen

Dato : 17-05-07 12:54

> [...]
> angives som Vista klart. Installationen går glat, men hvis jeg fjerner
> webcameraet fra min computer, virker min lyd ikke - og kan kun komme igen

Jeg har også en Logitech webcam, det virker fint på min bærbare med Vista.
Jeg kan tage at af og på som det nu passer mig, ingen problemer med lyden.

Det nu et stykke tid siden jeg installerede det, men så vidt jeg husker kom
der
lige efter installationen en opdatering fra Windows ang. mit webcam.
Det er et "Ligitech QuickCam Messenger".
mvh
Hans Otto

Fra : Elin

Dato : 17-05-07 20:18

"Hans Otto Nielsen" <oz2hns@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> kom der
> lige efter installationen en opdatering fra Windows ang. mit webcam.
> Det er et "Ligitech QuickCam Messenger".
Kan det være den opdatering fra januar, der skulle klare problemer med noget
usb-udstyrs drivere, de gav konflikt med usb-controlere? Den har jeg hentet
og installeret. Men er lidt forsigtig med at prøve igen. Det tager tid at
genoprette hver gang.
vh
Elin Kuijers

Fra : Hans Otto Nielsen

Dato : 17-05-07 22:17

> [...]
> hentet og installeret. Men er lidt forsigtig med at prøve igen. Det tager
Nu vi snakker om dette var der også efter, at jeg havde installeret fra
Logiteck cden, en opdatering fra Logitech, det viste sig at være en ny
udgave af programmet. så de to opdateringer til sammen bevirkede
at alt virker her.
Jeg håber du finde ud af at få det til at virke hos dig.
mvh
Hans Otto

Fra : Elin

Dato : 18-05-07 08:51

> [...]
> at alt virker her.
> Jeg håber du finde ud af at få det til at virke hos dig.
Jeg har også fundet og hentet opdateringen fra Logitech.
Så nu håber jeg, det lykkes.
vh
Elin Kuijers

Fra : Elin

Dato : 19-05-07 22:36

> [...]
> at alt virker her.
> Jeg håber du finde ud af at få det til at virke hos dig.

Nu har jeg prøvet med den installationsfil, som Logitech på deres hjemmeside
angiver til Vista. Denne gang smuttede lyden allerede ved
driverinstallationen. Så nu er mit Logitech QuickCam Communicate STX henvist
til min bærbare, som heldigvis kører XP. Mon ikke Vista snart er moden til
den første servicepack?
vh
Elin Kuijers

Fra : Allan Vebel

Dato : 20-05-07 00:39

Elin skrev:

> Mon ikke Vista snart er moden til den første servicepack?

Det er den vi alle venter på

Vista kører fint på alle de nye maskiner jeg leverer, så
noget kunne tyde på at det er hardwaren på andre der
ikke er understøttet.

Da XP kom på markedet, hørte vi den samme smøre,
sikke et lorteprogram, men den afløste jo 98 og ME, og
viste sig at køre noget mere stabilt efterhånden som den
fik opdateringer, og er nu det dominerende på markedet.

Vista er ikke anderledes, men der er hardwareproducenter
der er lidt langsomme - det er ikke Vistas skyld.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-05-07 00:24

On Tue, 15 May 2007 22:25:34 +0200, "Erik K." <erik.kirkeby@mail.dk>
wrote:

> [...]
>køre i Vista, og det er brandærgerligt! - Det betyder i flere tilfælde nye
>udgifter til nyere versioner af disse programmer.

Ja det er sq træls, at måtte følge med tiden.

At tænke sig! De smarte fælge jeg havde til min gamle bil passer sq
ikke på den nye.. for pokker det er dårlig stil!

>3. Min ellers udmærkede all-in-one printer HP 1315 kan ikke enes med Vista,
>og næsten hver gang jeg åbner printeren installeres der ny driver. - Så i
>øjeblikket kører jeg med "printer nr. 4"!

Snak du med HP om dette MEn kan godt se det er nemmere, at bashe
Vista for det!

>Dette var et hjertesuk fra mig til dig, som overvejer at købe Vista. - Vent
>et års tid til det fungerer rigtigt og kør videre med det aldeles udmærkede
>XP Home.

Tja.. nu fulgte det med til min maskine og jeg er super glad for det.

Bevares, visse ting har drillet lidt, såsom lidt ældre spil der ikke
ville starte, newsreader der ikke gad gemme settings, drivers der gav
BSOD hvergang jeg tændte og slukkede TV'et .. mv..

Men med lidt ro på sindet mv så spiller det hele perfekt nu.

Ikke mere XP her ihvertfald.

Vista er spritnyt. Jeg mindes nøjagtig de samme problemer med XP
dengang...

--
Martin Lind Johansen
Kolding, DK