MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Vista kalender - newbie
Fra : anne-lise

Dato : 15-05-07 17:53

Hej Gruppe!

Har netop fået ny maskine med Vista. Spørgsmålene står næsten i kø. Her er
de første:

1. Ved opstart meddeler den, at min Windows kalender er gået i stykker, og
den vil søge efter en løsning.

Noget må der være i vejen med den, for jeg kan ikke slette en enkelt
forekomst af en gentagen aftale uden at slette hele serien. Så går idéen jo
tabt.

Udskriften af en uges aftaler var ubrugelig. Måske kunne jeg have valgt et
andet layout, hvis sideopsætningsboksen ikke var nedtonet.

2. Jeg har haft held til at ændre på nogle ting i "Indstillinger for
udseende/Avanceret", men der mangler meget. Meget påtrængende er at få gjort
ikonerne på proceslinien større og tydeligere, for mange (fx Windows
Explorer, Notesblok, Skrivebord og Kalender er meget spinkle, små bitte og
lyseblå allesammen og helt uden personlighed. Hvordan kan man gøre dem
større?

Undskyld, hvis emnerne har været oppe før. Hvordan finder jeg ud af det, så
jeg ikke bliver gruppens pestilens?

mvh
anne-lise

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-05-07 18:27

Den 15-05-07 18.53 skrev anne-lise følgende:

> Noget må der være i vejen med den, for jeg kan ikke slette en enkelt
> forekomst af en gentagen aftale uden at slette hele serien. Så går idéen jo
> tabt.

Hvad sker der, når du prøver at slette en enkelt aftale? Og hvordan
prøver du at slette den?

Prøver jeg at slette en aftale via et højreklik på den, åbnes en
dialogboks, hvor jeg kan vælge, om hele serien skal slettes eller blot
den ene forekomst. Det virker fint at slette den ene forekomst.

> Udskriften af en uges aftaler var ubrugelig. Måske kunne jeg have valgt et
> andet layout, hvis sideopsætningsboksen ikke var nedtonet.

Jeg tror ikke, du kan vælge andre layouts end dem i ruden ved siden af
knappen (det også er nedtonet her).

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Undgå stegt lever: Sunbird hjælper dig med at huske bryllupsdagen.

Fra : anne-lise

Dato : 15-05-07 19:08

Ved en fejl kom jeg til at sende svaret til Kim Ludvigsen privat. Her der
det i fuld offentlighed:

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-05-07 20:56

Den 15-05-07 20.07 skrev anne-lise følgende:

> [...]
> serien af den tilbagevendende aftale? Denne første forekomst kan ikke
> slettes individuelt." Så kan jeg vælge mellem "Slet serien" og "Annuller".

Ok, jeg prøvede at slette en aftale midt i serien. Du har ret, den
første kan ikke slettes. Men det er der råd for: Markér aftalen, og i
detaljeruden ændrer du startdatoen til en dag tidligere. Nu kan du
slette aftalen den uønskede dag.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Løs Sudoku-opgaver på computeren. Du kan også få hjælp til trykte opgaver.

Fra : anne-lise

Dato : 16-05-07 16:05

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Mvh. Kim Ludvigsen
> Løs Sudoku-opgaver på computeren. Du kan også få hjælp til trykte opgaver.

Med lodder og trisser har jeg fået det til at virke. Det bliver bare for
bøvlet, så jeg må hellere finde en anden kalender et sted.
Men tak for engagementet, Kim.

mvh
anne-lise

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 16-05-07 16:13

Den 16-05-07 17.04 skrev anne-lise følgende:

> Med lodder og trisser har jeg fået det til at virke. Det bliver bare for
> bøvlet, så jeg må hellere finde en anden kalender et sted.

Det pågældende problem er måske ikke ligefrem en fejl, men måske mere et
designproblem. Men der er andre ting i Windows Kalender, der ikke
virker, som det burde, så det er måske ikke helt dumt at finde et
alternativ. Må jeg foreslå Sunbird:
http://kimludvigsen.dk/programmer-tools-sunbird-trin.html

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nem backup af Mozilla, Firefox og Thunderbird med MozBackup.

Fra : anne-lise

Dato : 16-05-07 19:35

> [...]
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen
> Nem backup af Mozilla, Firefox og Thunderbird med MozBackup.

Se det var interessant, Kim. Mange tak
mvh
anne-lise