MS Windows
briani 27239
2 Computere på ADSL forbindelse
Fra : mg

Dato : 13-05-07 20:54

Hej

Får leveret en ny Dell computer, i morgen med Vista på.
Den nuværende har XP
Min net forbindelse er en ADSL forbindelse.

Hvilket udstyr skal jeg anskaffe mig , når jeg ønsker at koble begge
computere på min ADSL forbindelse ?

Min Skærm er en EIZO L768 med DVI.
Er det muligt at koble begge computere på den samme skærm ?

Jeg anvender TDC og deres sikkerhedspakke Norman.
kan jeg anvende virus-programmet på begge mine computere, eller skal jeg
betale for 2 virus programmer ?

Venlige hilsner

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 13-05-07 21:13

mg skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Hvilket udstyr skal jeg anskaffe mig , når jeg ønsker at
> koble begge computere på min ADSL forbindelse ?

Hvis du har 2 IP adresser, så kan du klare dig med en switch -
men det er en lidt risikabel løsning, der kræver, at du ved, hvad
du gør.

En router vil være en bedre løsning og ikke så meget dyrere.

Router-spørgsmål hører til i news:dk.edb.netvaerk, hvor du nok
får bedre tips derom.

> Min Skærm er en EIZO L768 med DVI.
> Er det muligt at koble begge computere på den samme skærm ?

Ja - løsningen hedder en KVM-switch - det er hardware og
hardware-spørgsmål hører til i news:dk.edb.hardware, hvor du nok
får bedre tips derom.

> Jeg anvender TDC og deres sikkerhedspakke Norman.
> kan jeg anvende virus-programmet på begge mine computere,
> eller skal jeg betale for 2 virus programmer ?

Aner det ikke - spørg Tdc om de tillader brug på flere computere
med en licens.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : [Danmark] 4 mibts [8~

Dato : 13-05-07 21:55

Hos TDC har man 2 IP adresser.

Køb et netkort og brug den ene maskine ser "server" for den anden, eneste
minus at "server" skal være tændt for at den anden kan komme på nettet. Vil
anbefale at det er maskinen med vista som er "server".

Fra : Hans

Dato : 13-05-07 23:21

Vel nok det tåbeligste svar, der er set længe.

"[Danmark] 4 mibts [8870]" <carsten-phillip@mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:46477b1d$0$164$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Fra : [Danmark] 4 mibts [8~

Dato : 14-05-07 14:12

Muligvis Hans, men det slår da dit med flere længder.

Fra : Max

Dato : 14-05-07 14:32

Hej

> Muligvis Hans, men det slår da dit med flere længder.

Nej, du vinder med din tåbelige topcitering.

--
Mvh Max

Fra : [Danmark] 4 mibts [8~

Dato : 14-05-07 15:38

Top of the fuck max.

Fra : Allan Vebel

Dato : 14-05-07 01:43

mg skrev:

> Hvilket udstyr skal jeg anskaffe mig, når jeg ønsker
> at koble begge computere på min ADSL forbindelse?

Du skal bruge en router, de koster fra 300 kroner og
opefter.

> kan jeg anvende virus-programmet på begge mine
> computere

Nej!

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Fietsenmaker

Dato : 14-05-07 07:00

mg skrev:
> [...]
>
> Jeg anvender TDC og deres sikkerhedspakke Norman.
> kan jeg anvende virus-programmet på begge mine computere, eller skal jeg

Det kræver at du har router
De to computere skal have deres egen IP-adresse som du selv laver og
henvise til routerens IP-adresse som skal være gateaway

Fra : Rado

Dato : 14-05-07 13:19

On Sun, 13 May 2007 21:54:29 +0200, "mg" <msg@tdcadsl.dk> wrote:

>Jeg anvender TDC og deres sikkerhedspakke Norman.
>kan jeg anvende virus-programmet på begge mine computere, eller skal jeg
>betale for 2 virus programmer ?

TDSc sikkerhedpakke kan ifølge deres egen hjemmeside anvendes på op
til 5 maskiner:

--
Rado

"The obvious is that which is never seen
until someone expresses it simply."
- Christian Morgenstern