IE7 conditional i CSS
Fra : Leonard

Dato : 15-05-07 10:39

Kan jeg bruge IE conditional i css-filer?
- eller skal det være i html-filen?
--
Leonard
http://vw.leonard.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 15-05-07 12:06

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse
> Kan jeg bruge IE conditional i css-filer?
> - eller skal det være i html-filen?

Godt spørgsmål. Har aldrig set det i css-filer, så tror det ikke. Så du må
nok lave et ekstra stylesheet som henvises til via conditional html

--
Med venlig hilsen - Carsten Sørensen

Gode råd til webdesigneren - http://csnet.dk/html/

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 21-05-07 10:43

Carsten Sørensen skrev:

> Godt spørgsmål. Har aldrig set det i css-filer, så tror det ikke. Så du må
> nok lave et ekstra stylesheet som henvises til via conditional html

Logisk set handler det jo om
browserens fortolkning af HTML-
kommentarmarkøren, hvor IE ene
af alle browsere læser kommentar-
markørens indhold mellem <!-- og
-->

Uanset indhold ville et <-tegn
i en css-fil være ugyldigt (invalid).
Om det så alligevel virke i praksis,
må jo komme an på en prøve...

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Rune Jensen

Dato : 27-05-07 20:52

"Jørgen Farum Jensen" skrev i en meddelelse...

> Logisk set handler det jo om
> [...]

Næh... at bruge HTML-remarks i CSS-kode virker ikke logisk, så ville ikke
gøre det, selvom det så virkede. Forstår ikke, hvorfor MS ikke tog
konsekvensen og lavede conditional comments i selve CSSen. når der her
findes remark-mulighed også:

/* Kommentar */

Forstår absolut heller ikke alles jubel over, at det kan laves med
HTML-kommentarer. HTML har jo intet med CSS at gøre her, det er diamentralt
modsat, man prøver netop at adskille efter standarderne...Desuden, at
include specielt stil-egenskaber med conditional comments, de læses jo
normalt EFTER, generelle stilark er blevet indlæst. Hvorfor det tager det
længere tid for en IE-browser at tegne en side med CC op.

Derudover, så ødelægger includede CSS-egenskabs-filer mine HTML-filer
fuldstændigt, når jeg nu har gjort mig den ulejlighed at lægge det hele i et
eksternt CSS-ark, for det er dér CSS hører til og ikke andre steder. ...så
skal jeg bruge tid på specielt ie.inc-stilark. Det er ikke proft af MS.

Glæder mig til IE6 uddør. Den vil ikke blive savnet.

MVH
Rune Jensen

Fra : Allan Vebel

Dato : 27-05-07 21:46

Rune Jensen skrev:

> Glæder mig til IE6 uddør. Den vil ikke blive savnet.

Uh, så skulle du bare have været med dengang alle
ventede på at Netscape 4 skulle dø - og IE4 var den
bedste browser, det var dengang vi startede med css.

--
Allan Vebel
Støt LKI-projektet: http://lki.dk/medlem.php