3 spalte gele layout fejler i IE7
Fra : Leonard

Dato : 15-05-07 09:48

Egentlig kan det jo ikke undre!

Jeg har prøvet dette design-princip:
http://www.webdesign101.dk/csslayout/jello/jello_3.html
men det fejler lidt i IE7. De definerede baggrunde kommer ikke frem i de
3 spalter.
Det er ikke et problem at få ensartet farve under det hele, men jeg vil
gerne have forskellig baggrundsgrafik i 2 yderste kolonner.

--
Leonard
http://vw.leonard.dk/

Fra : Leonard

Dato : 15-05-07 10:36

On Tue, 15 May 2007 10:48:14 +0200, Leonard wrote:

> Jeg har prøvet dette design-princip:
> http://www.webdesign101.dk/csslayout/jello/jello_3.html
> men det fejler lidt i IE7. De definerede baggrunde kommer ikke frem i de
> 3 spalter.

Fik det til at virke ved at sætte en border: solid 1px white; på #outer
Det er så vidt jeg kan se ikke synligt i mit design.

--
Leonard
http://vw.leonard.dk/

Fra : Jørn Andersen

Dato : 15-05-07 10:50

On Tue, 15 May 2007 10:48:14 +0200, Leonard <piper28a@gmail.invalid>
wrote:

>Egentlig kan det jo ikke undre!

Hvad?

> [...]
>Det er ikke et problem at få ensartet farve under det hele, men jeg vil
>gerne have forskellig baggrundsgrafik i 2 yderste kolonner.

Prøv at komme med et link til din side, ellers er det svært at hjælpe.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Leonard

Dato : 15-05-07 11:18

On Tue, 15 May 2007 11:49:51 +0200, Jørn Andersen wrote:

> Hvad?

At det fejler i IE7.

> Prøv at komme med et link til din side, ellers er det svært at hjælpe.

Nu var det en direkte kopi af den side jeg linker til lidt længere oppe,
hvor problemet var.

--
Leonard
http://vw.leonard.dk/

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 20-05-07 20:07

Leonard skrev:
> Egentlig kan det jo ikke undre!

???

> [...]
> Det er ikke et problem at få ensartet farve under det hele, men jeg vil
> gerne have forskellig baggrundsgrafik i 2 yderste kolonner.

Uden et link til siden kan jeg jo ikke
vide om problemet er det, jeg tror det er,
eller om det drejer sig om forkerte links
til baggrundsgrafik.

Jeg har kigget på min egen eksempelside,
og den ser jo ganske rigtigt forfærdelig
ud i IE7.

Problemet i denne browser knytter sig
imidlertid til den metode, der på eksempelsiden
er anvendt til at give elementerne hasLayout
egenskaben, mere præcis den udbredte brug
i originaleksemplet af stjernehacket.

Jeg har lavet en rettet udgave af siden her:
http://www.webdesign101.dk/csslayout/jello/3coljello.html

Yderlige info om disse problemer her:
http://www.webdesign101.dk/css/floatcontainer/
og