Styling af <asp:button>
Fra : Kristine Bangsø

Dato : 14-05-07 14:15

Jeg har et designmæssigt problem, da jeg i min programmering af
et forum er nødsaget til at bruge knapper til indlæggene.
Problemet opstår da jeg ikke ønsker at indlæggene skal vises på
knappens design.

Mit spørgsmål er da om det er muligt at style en <asp:button> ved
hjælp af css så baggrundsfarven, border og anden opsætning
forsvinder, og det eneste der vises er teksten.

Mvh
Kristine Skaar

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin

Dato : 14-05-07 15:53

Kristine Bangsø wrote:
> [...]
> hjælp af css så baggrundsfarven, border og anden opsætning
> forsvinder, og det eneste der vises er teksten.

Smid siden med din <asp:button> op på en server, åbn så denne side via
din browser og tryk så "vis kildekode" - nu skulle du gerne kunne se
hvad den hedder når knappen er kommet igennem ASP parseren. (jeg vil
gætte på det er en simpel
<input type="button">

Så en styling kunne være

input {
border:1px solid black;
}

Fra : Allan Vebel

Dato : 14-05-07 21:53

Martin skrev:

> <input type="button">
>
> Så en styling kunne være
>
> input {
> border:1px solid black;
> }

Så er det jo alle inputfelter der bliver påvirket. Sæt
heller en id på de enkelte knapper, så kan de styles
forskelligt.

<input type="button" value="Tekst på knappen" id="knap1" />

#knap1{
border:2px solid #f00;
color:#fff;
background:#009;