<Tab>-knappen i kode?
Fra : Christian Itzchaky L~

Dato : 14-05-07 13:21

Kan man ikke lave en kode ( f.eks. &kode; ) som giver det samme
resultat som tab-knappen gør?? (2 knapper under esc .. altså
den der rykker tekst længere frem.. Jeg er ikke interesseret i
sådan noget som <BLOCKQUOTE dir=ltr>..

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Ploug

Dato : 14-05-07 13:53

Christian Itzchaky Larsen <itzchaky@hotmail.com> skrev:
> [...]
>sådan noget som <BLOCKQUOTE dir=ltr>..
>
>--
>Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI, ASP eller ASP.NET?

Hej

Måske kan du bruge css egenskaben text-indent

Se f.eks. http://www.9am.dk/dokumentation/CSS/textindent.asp
Der har du jomulighed for at ændre størrelsen for indrykningen
ved at ændre tallet foran px.

Hilsen Martin

Fra : Martin Ploug

Dato : 14-05-07 14:12

> [...]
>
>Se f.eks. http://www.9am.dk/dokumentation/CSS/textindent.asp
>Der har du jomulighed for at ændre størrelsen for indrykningen

.....ellers kan du måske lave en div, som du sætter en venstre
margin (eller padding) på.

Hilsen Martin

Fra : Christian Itzchaky L~

Dato : 14-05-07 15:00

Det var lige netop sådan noget jeg ikke ville have ^^ Jeg vil
ahev en &kode;

Fra : Martin

Dato : 14-05-07 15:55

Christian Itzchaky Larsen wrote:
> Det var lige netop sådan noget jeg ikke ville have ^^ Jeg vil
> ahev en &kode;

\t dette giver en TAB - men bemærk lige at TAB ikke findes i html - så
du vil kun kunne se din TAB inde i kildekoden.

Så den eneste løsning er enten at style det med css

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-05-07 17:29

Martin skrev:

> \t dette giver en TAB

.... i visse editorer.

> - men bemærk lige at TAB ikke findes i html - så
> du vil kun kunne se din TAB inde i kildekoden.

Tab findes i en vis forstand også i HTML. Blanktegn omfatter
mellemrum, tab, linjeskift og retur, men i HTML foldes blanktegn
altid ned til ét mellemrum og ikke andet - uanset hvor mange man
sætter ved siden af hinanden, så man vil ikke kunne se et tab i
sin browser.

--
Bertel

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 15-05-07 04:32

Bertel Lund Hansen wrote:

> så man vil ikke kunne se et tab i
> sin browser.

Med mindre man vælger at vise teksten som præformateret

<pre>
noget tekst
</pre>

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Martin

Dato : 16-05-07 13:05

Bertel Lund Hansen wrote:
> [...]
> altid ned til ét mellemrum og ikke andet - uanset hvor mange man
> sætter ved siden af hinanden, så man vil ikke kunne se et tab i

Ja TAB findes, og vises ganske udenmærket i sourcekoden, men uanset hvor
mange TAB du smider ind, så vil det ALTID kun blive 1 mellemrum - det
jeg mente med at TAB ikke findes i HTML :)

Fra : Jørn Andersen

Dato : 15-05-07 10:48

On 14 May 2007 14:00:05 GMT, Christian Itzchaky Larsen
<itzchaky@hotmail.com> wrote:

>Det var lige netop sådan noget jeg ikke ville have ^^ Jeg vil
>ahev en &kode;

Jeg tror det tætteste du kommer på er &nbsp; (Non-Breaking SPace) - men
den opfører sig *ikke* som tab. Til gengælder kollapser den ikke som
white-space gør.
Så spørgsmålet er, hvilken del af tab-egenskaberne, der er vigtigst for
dig

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,