K800I... fejl...
Fra : Jas

Dato : 14-05-07 12:06

Hejsa

Jeg har en SE K800i som har en mærkelig fejl.
Jeg får nogen gange lige pludselig en sms om der er en besked på min
telefonsvarer.
Når jeg så har aflyttet beskeden og ringer op til pgl. der har kontaktet mig
bliver jeg spurgt hvorfor jeg ikke tog min telefon og den er gået direkte på
tlf.svarer...

Min telefon har slet ikke ringet og jeg opdager det altså først når jeg få
en sms.....

Er der nogen der har oplevet det samme.... hvad pokker kan det skyldes... og
skal lige sige at det altså ikke er hver gang der bliver lavet et opkald til
min tlf. at det sker...

Mvh

Jan

Fra : Jakob Griffel

Dato : 14-05-07 12:22

>Min telefon har slet ikke ringet og
>jeg opdager det altså først når jeg få
>en sms.....

Jeg tror ikke at det har noget med selve telefonen at gøre. Det
lyder mere som dårlig dækning.

--
Hilsen Jakob

Fra : Jas

Dato : 14-05-07 12:27

> Jeg tror ikke at det har noget med selve telefonen at gøre. Det
> lyder mere som dårlig dækning.

Det mærkelig er da bare, at jeg lige har haft lånt en Nokia N80 i 3 uger og
der har ikke været et eneste problem... så sætter jeg mig kort tilbage i min
K800i og der går en halv time så sker den fejl jeg fortæller om.....

Jan

Fra : Peder[8830]

Dato : 14-05-07 15:05

> [...]
> i min K800i og der går en halv time så sker den fejl jeg fortæller om.....

Det er ikke noget ukendt problem at man i områder med forholdsvis ringe
dækning og telefonen i lommen kan komme ud for ikke at modtage opkald.
Jeg bor selv i et af nævnte områder.....og kommer sommetider ud for at jeg i
sekundet hvori der bliver ringet op...har fået placeret mig netop DET sted i
huset hvor den ringeste dækning er...hvorefter opkaldet havner på min
svarer......andre har oplevet det samme med forskellige telefoner(har selv
en K750i) - og havde selv en N73´er en kort periode...hvor jeg oplevede
nøjagtigt det samme....så at "beskylde" telefonen for en "fejl" er ikke
rimeligt

Peder

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 14-05-07 16:31

> Er der nogen der har oplevet det samme.... hvad pokker kan det skyldes...
> og skal lige sige at det altså ikke er hver gang der bliver lavet et
> opkald til min tlf. at det sker...

Ligesom Jakob tror jeg det skyldes dårlig dækning. Prøv at slå 3G fra, og se
om du stadig oplever problemet.

--
Jeppe Vestergaard, København
Email: Jeppe at dailyrush denmark

Fra : Jean

Dato : 14-05-07 18:21

Jas skrev:
> [...]
> Når jeg så har aflyttet beskeden og ringer op til pgl. der har kontaktet
> mig bliver jeg spurgt hvorfor jeg ikke tog min telefon og den er gået

Det kan være fordi telefonen ikke får "pejlet" netværket. Telefonen sender
med jævne mellemrum en besked til netværket, der fortæller at telefonen er
tændt. Hvis den funktion ikke virker rigtigt, så tror netværket at telefonen
er slukket... og sender derfor opkaldet direkte på mobilsvar.

Prøv at få telefonen sendt til rep, hvor du har købt den.

Jeg har før set fejlen, dog ikke så meget på k800i... men mere på fx Nokia
6280 (hvor det var meget slemt), og desværre også på den nye w880i, som gør
ondt i mit SE-hjerte...

Mvh Jean.

Fra : Jan-Erik

Dato : 15-05-07 14:10

> [...]
>
> Er der nogen der har oplevet det samme.... hvad pokker kan det skyldes...
> og skal lige sige at det altså ikke er hver gang der bliver lavet et

Jeg har oplevet samme fejl mindst een gang på min K800.
Jeg ved ikke om fejlen kan opstå i det øjeblik telefonen skifter fra 3G net
til alm GSM?

/Jan-Erik