Har fået tilbudt opdatering Nokia
Fra : pm

Dato : 11-05-07 09:48

Opdateret software Nokia 3280..men hvad består den i ? Jeg ser ingen
umiddelbar forskel
pm

Fra : Optimus Prime

Dato : 11-05-07 11:07

pm skrev:
> Opdateret software Nokia 3280..men hvad består den i ? Jeg ser ingen
> umiddelbar forskel

Det er typisk små rettelser/optimeringer af den eksisterende software -
kan sagtens være noget 9 ud af 10 brugere aldrig opdager... men det
skader absolut ikke at få den opdateret

Fra : Peter

Dato : 11-05-07 15:24

Hej.

> men det skader absolut ikke at få den opdateret

Er det nu 100% sikkert ??
- i alle tilfælde ??

--
Peter

Fra : Optimus Prime

Dato : 14-05-07 11:09

Peter skrev:
> Er det nu 100% sikkert ??
> - i alle tilfælde ??

Som Niels også skriver, så er det da ikke helt utænkeligt at den nye
software rummer nye fejl; men de ting der virkede ordentligt i den gamle
software er der jo nok ikke lavet rettelser i - men omvendt så er den
slags software meget kompleks og man kan vel ikke 100% garantere at en
fejlretning ikke påvirker en anden funktion i en eller anden
sammenhæng... Kort sagt - intet er 100%!

Jeg har personligt aldrig oplevet andet end forbedringer ved opdatering,
viser det sig at der er en ny graverende fejl, så kommer der jo blot en
ny opdatering hurtigt, som retter den fejl.

Jeg skriver ikke software til telefoner; men har dog en ide om hvordan
proceduren er for den slags og tør godt påstå at Nokia ikke offentliggør
en opdatering, som gør din telefon ubrugelig

(Læs de tester det lidt inden)

Fra : Niels Andersen

Dato : 11-05-07 16:49

Optimus Prime wrote:
> Det er typisk små rettelser/optimeringer af den eksisterende software -
> kan sagtens være noget 9 ud af 10 brugere aldrig opdager... men det
> skader absolut ikke at få den opdateret

- Nogle gange indeholder den nye firmware nye fejl. De nye fejl kan
betyde meget mere end de gamle, som man jo formentlig aldrig har opdaget.

- Husk for pokker backup først. Du kan potentielt miste lagrede SMS'er,
telefonbogen, kalenderen, alle indstillinger...

- Hvis processen fejler kan du ende med en telefon der ikke kan andet,
end at blive sendt på værksted eller smidt ud.

- Og sikkert andre ting.

Ikke at jeg ville tøve særligt meget, men at sige til alle og enhver at
det absolut ikke det, det vil jeg nu ikke. :)

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : pm

Dato : 14-05-07 16:56

Tak for jeres svar. Det er endnu ikke lykkedes for mig at finde ud af,
hvilke ting som er ændret. Telefonen virker som før..og ingen nye
features...
pm