S/E w880i - erfaringer søges!
Fra : Esben von Buchwald

Dato : 10-05-07 18:22

Jeg skal snart ud og have mig en ny mobil da jeg er ret træt af min
aldrende Nokia 6600...

Egentlig ville jeg gerne have en smartphone og jeg har altid været
nokia-mand, og N80 eller N95 ville derfor være det naturlige valg som
afløser. Men N80 er ved at være gammel og N95 er - ud over at være mega
dyr - sikkert fyldt med 1. generations børnesygdomme, bugs og
performanceproblemer, ligesom min Nokia 6600 har været det altid.

Men pludselig er jeg bare brændt varm på den lille flotte w880i fra Sony
Ericsson...

Jeg synes designet er mega blæret, det samme er størrelsen, og så er
ting som TrackID funktionen monster fed. Den er ikke nær så avanceret
som de smartphones som Nokia har som topmodeller, men den virker
utroligt lækker og ser ud itl at fungere godt. Dog kan jeg se at den
ikke tager så gode billeder som sine konkurrenter (ingen AF og blitz) og
man sætter hovedtelefoner til via stik i siden, og så er den uden radio,
infrarød, wifi osv.

jeg må ærligt indrømme at selv om min Nokia 6600 kan stort set alt, med
de rigtige programmer, har jeg aldrig rigtig brugt den som andet end
telefon, kamera og vækkeur i 90'% af tiden...

Nåh men for at komme til sagen, hvad synes jer der allerede ejer en
w880i så om den i daglig brug, efter et stykke tid?

Er den behagelig at holde, er tasterne gode at skrive SMSer på, er
lydstyrken i højttalerne god nok, er vibratoren kraftig nok, holder den
strøm længe nok, bliver den hurtigt ridset, snavset eller bare løs i
plasticen?

Håber nogen har lidt input inden jeg går ud og bruger en masse

Jeg vil også gerne høre hvordan det er for en inkarneret nokia gut at
skulle gå over til Sony Ericsson, da alle mine tastatetryk når jeg fx
foretager opkald og besvarer SMSer ligger dybt på rygraden af mig og
derfor kræver det sikkert tilvænning at skrive til en S/E telefon -
eller hvad?

Hvad med holdbarheden hvis den ligger i en stram lomme og man går,
cykler, og flader ud i sofaen? Den er jo ret tynd, har i indtryk af at
den er solid nok eller fornemmer man at den vil knække ved for mange
knubs? Og hvad med sved osv, hvis man har den i en lomme mens man sveder?

Hvordan med opladning, kan det ske via USB kablet?
Hvordan fungerer den som pegeredskab/fjernbetjening?
Kan man smide den i en USB port og bare overføre filer til den som en
USB stick?
Kan man browse dens filstruktur (galleri, musik, andre data mv) fra PCen
via usb kablet?
Kan man vælge hvor den skal gemme ting som telefonbog, SMSer, kalender
entries osv? altså på MS kort eller i intern memory
Hvor bliver filer gemt når de modtages via BT? (der er kun 16 MB memory
så hvad hvis nogen sender 10x2MB billeder via BT?)

På forhånd tak for hjælpen
--
MVH: Esben von Buchwald
http://www.sbn.as

Fra : Kim

Dato : 10-05-07 20:27

"Esben von Buchwald" <use-net@amokk.spam-DANMARK> skrev i en meddelelse
> [...]
> dyr - sikkert fyldt med 1. generations børnesygdomme, bugs og
> performanceproblemer, ligesom min Nokia 6600 har været det altid.

Hmm... Hvis du sammenligner N80 og N95, vil du opdage at N80 faktisk
har en bedre skærm. N95 har GPS (ikke velfungerende...) og 5Mpix
kamera mod N80's 3Mpix. Det er faktisk de eneste forskelle.
Så gammel... Det tror jeg ikke. Det er stadig en god telefon.
W880 har f.eks ikke Wlan..

Mvh, Kim